Page 773 - temel-haklar
P. 773

gerçekleştirilen kadastro çalışmaları sonucunda oluşturulan harita-
            da eski 885 parsel yeni ... ada ... parsel numaralı arazinin doğu sını-
            rında ... parsel  numaralı arazi mevcutken, 2014 yılında gerçekleşti-
            rilen çalışmalar sonucunda hazırlanan haritalarda bu arazinin doğu
            sınırında parselasyonu yapılmamış ve “tapulama dışında bırakılmış”
            arazinin mevcudiyeti görülmüştür. Bahse konu parselin kadastro
            haritasına alınmaması hususu ile parselin, şikâyetçinin beyan ettiği
            üzere 2/B kapsamında olup olmadığı Amasya Kadastro Müdürlüğüne
            ve Gümüşhacıköy Tapu Müdürlüğüne bilgi ve belge isteme yazısıyla
            sorulmuştur. Yukarıda 4 ve 5 numaralı paragraflarda bilgileri verilen
            cevabi yazılarda ise; mevzu bahis ... numaralı parselin 1987 yılında ya-
            pılan tapulama çalışmaları sonrasında, Tapulama Mahkemesinin
            12/10/1987 tarihli ve E.1987/112, K.1987/313 sayılı kararıyla
            tapulama dışında bırakıldığı açıklanmış, ayrıca, iddianın aksi-
            ne, mezkûr parsel üzerinde 2/B’ye yönelik bir çalışma yapılma-
            dığı ifade  edilmiştir.
               26) 2/B uygulaması kısaca orman özelliği kaybolan yerlerin orman
            sınırı dışına çıkartılması, başka bir ifadeyle orman alanlarının yasal ola-
            rak daraltılması şeklinde açıklanabilmektedir. 2/B sahalarının tescili
            için gerçekleştirilmesi gerekli kadastro çalışmaları 6831 sayılı Orman
            Kanununun 2 nci maddesi ile 7 nci maddesi ve devamında, Orman Yö-
            netmeliğinin ise 9 ve müteakip maddelerinde düzenlenmiştir. Bir ala-
            nın 2/B’ye ayrılıp ayrılmayacağının belirlenmesi orman kadastrosuyla
            eş zamanlı olarak belirlenebileceği gibi, orman kadastrosundan sonra
            da gerçekleştirilebilmekte olup, 6831 sayılı Kanunun 7 nci maddesi
            ile Orman Yönetmeliğinin 10 uncu maddesi uyarınca, bir yerin orman
            olup olmadığı ile 2/B’ye ayrılıp ayrılmaması gerektiğine ilişkin yetki
            orman kadastro komisyonlarına aittir. Orman kadastro komisyonla-
            rınca 2/B’ye ayrılacak alanın belirlenmesini müteakiben  kadastronun
            yapılması ve bir aylık askı ilanına  çıkılarak bu kadastronun    kesin-
            leşmesi sonucu tescil gerçekleştirilerek alanın 2/B’ye ayrılması süreci
            tamamlanmaktadır. Orman kadastro komisyonlarının tespit işlemleri
            adli yargının denetimine açıktır. (Hüseyin Koçak, Orman Kadast-
            rosu ve 2/B Çalışmaları, Güncellenmiş 5. Baskı, Ankara, 2013,
            s. 164; Turan Ateş, Ormanların Hukuksal Durumu ve 2/B, Ada-
            let Yayınevi, Genişletilmiş 3. Baskı, Ankara, 2012, s.153;)






           768   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778