Page 818 - temel-haklar
P. 818

oluşması bu alanın dışının askeri güvenlik bölgesi dışında ol-
            ması ayrıca Yönetmeliğin 24 üncü maddesi kapsamında taşınmaz,
            askeri güvenlik bölgesi içinde kalsa bile inşaat, hafriyat, tadilatın
            izne tabi olarak yapılabilmesi; zirai faaliyetlerin, meslek ve sanat-
            ların icra etmeninde izne tabi olmadan yapılabilmesi hususları göz
            önüne alındığında, gizlilik ve güvenlik amacıyla konulan şerhin
            taşınmaza müdahale etkisinin orantılı olduğunu göstermekte-
            dir.
               24) 14 numaralı parargafta belirtilen emsal yargı kararı yö-
            nünden; Taşınmazın askeri güvenlik alanı kısmında inşaat, tadilat,
            hafriyat gibi hususların yerine getirilmesinin yetkili komutanlıklar-
            dan izin alınması ile gerçekleşebilmesi bu alanın dışında mülkiyet-
            te herhangi bir kısıtlama olmaması, diğer taraftan askeri gü-
            venlik alanında dahi zirai faaliyetlerin ve meslek ve sanatların icra
            edilebilmesi nedenleriyle, mülkiyete erişimin ve mülkten faydalanma-
            nın engellenmediği anlaşılmıştır.

               25) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, mevzuat, dokt-
            rin, yargı kararı,  bilgi,  belge ve tüm dosya birlikte değerlen-
            dirildiğinde; Söz konusu taşınmazın kamulaştırılmaması sonucunda
            kısmen mağduriyet sübut bulsa da, belediyenin koşulları oluştuğu tak-
            tirde burayı imar planına alarak Düzenleme Ortaklık Payı çerçevesinde
            park, yeşil alan, yol yapabileceği, bu hususunda belediyenin takdir yet-
            kisinde olduğu ayrıca ‘’Askeri Güvenlik Bölgesi İçinde Kalmaktadır.’’
            şerhinin kanunilik ilkesi yönünden uygun olduğu, hukuki geçerlik
            nedenlerinin açıklandığı ve taşınmaza müdahale etkisinin orantılı ol-
            duğu hususları da dikkate alındığında şikayet edilen idarenin ka-
            mulaştırma kararı vermemesinde hukuka aykırılık tespit edil-
            memiştir.

               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme:
               26) T.C Anayasanın “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10’uncu mad-
            desinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan
            Hakları Sözleşmesinin 13’üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının
            ve 17’nci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edil-
            diğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikâyete
            konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyanname-
            si ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  813
   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823