Page 229 - yargi-ozel-raporu
P. 229

başsavcılıklarının ayrı ayrı bütçelere sahip olmasını sağlayacaktır. Bu
                      değişikliğin gerçekleşmemesi halinde HSYK, en azından bu bütçele-
                      rin belirlenmesinde söz sahibi olmalıdır. 180

                      (401) Sonuç olarak; mevcut HSYK’nın yapısı bazı sakıncaları bera-
                      berinde getirse de çoğulcu, geniş tabanlı ve demokratik olup, seçimle
                      oluşturulmaktadır. Bugüne kadar uygulanan Kurul oluşumlarının en
                      demokratiğidir. Kurulun yapısı ve seçimi değiştirilecekse, üyelerinin
                      geniş tabanlı seçim usulüyle TBMM ve Cumhurbaşkanı tarafından
                      oran dâhilinde seçilmesi uygun olacaktır.

                      11. Hâkim ve Cumhuriyet Savcılarının Terfi Konusunda Anket
                          Çalışması

                      (402) HSYK tarafından Kurumumuza gönderilen 02/12/2014 tarih
                      ve 52244 sayılı yazısı ekinde yer alan, akademisyenlerin koordine-
                      sinde düzenlenen çalıştayların, hâkimler ve savcılar arasında yapılan
                      anketlerin genel çerçevesini aktaran ve Doç. Dr. Murat YANIK ve
                      Yrd. Doç. Dr. Mehmet Nihat KANBUR tarafından hazırlanan “Ter-
                      fi Çalıştayları Sonuç Raporu”, hâkim ve savcıların terfilerinde dikka-
                      te alınan temel bileşenleri sorgulamakta ve çözüm önerisi getirmeye
                      çalışmaktadır. Raporda özetle;
                         a) A, B, C terfi sisteminin yetersiz olduğu, daha hakkaniyetli ve
        Adalet Sistemimizin Sorunları, İyileştirilmesi ve Güvenilirliğinin Artırılması Hakkında Özel Rapor
                         objektif kıstaslı terfi sisteminin benimsenmesi, mesleki etik ku-
                         rallarının terfide etkili olması, hâkim ve savcıların performans
                         ölçütlerinin objektif esaslar üzerine bina edilmesi gerektiği,
                         b) Kanun yolunda geçen işlerin terfiye etkisi konusunda, hâki-
                         min genel usul kurallarına riayeti, mevzuattaki değişiklileri uygu-
                         laması, davanın görülmesindeki titiz davranışı, genel içtihatlara
                         ve AİHM içtihatlarına uygun davranarak karar vermesi gibi hu-
                         susların terfi işlemlerinde hâkimin lehine yorumlanması, ayrıca
                         bu uygunluğun ödüllendirilmesi gerektiği,
                         c) Hâkim ve savcıların iş yüzdelerinin terfi’ye etkisi konusunda,
                         terfi ‘ye esas alınan iş sayılarının azaltılması, diğer işlere harcanan



                      180 Referandumdan Sonra HSYK:  HSYK’nın Yeni Yapısı ve İşleyişine Dair Yuvar-
                         lak Masa Toplantısı, TESEV, 2012, sf. 16.



                      202
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234