Page 230 - yargi-ozel-raporu
P. 230
mesai ve meslek içi eğitim ile diğer eğitimlere katılımların terfide
dikkate alınması, ayrıca davanın taraf sayısı, ceza davalarında işin
niteliği, seri davaların iş yüzdesine etkisi gibi diğer hususların de-
ğerlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir.
(403) Ayrıca idari yargı hâkimlerinin terfi sorunları değerlendirilmiş
ve özetle aşağıdaki sonuçlar sıralanmıştır;
a) Dosyaların esasa kayıt edildiği andan itibaren, doğrudan
UYAP üzerinden hâkime havale edilmesi ancak dosyasının te-
kemmülünden sonra terfide dikkate alınması,
b) Mahkeme başkanlarının performanslarının değerlendirilme-
sinde, üye hâkimlerin de görüşlerinin alınması,
c) İdari yargıda seri davaların, HSYK tarafından belirlenecek bir Bölüm 4 Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu
oranda (% 5 - % 10 gibi) iş sayısından indirim sağlayacak şekil-
de, esas alınmasının hakkaniyete uygun olacağı,
ç) Fiili olarak yargılama faaliyeti yapılmayan dönemlere ilişkin
(hizmet içi eğitim, yabancı dil eğitimi gibi) kıstaslar belirlene-
rek, eğitimde başarılı olan hâkimlerin HSYK tarafından, terfide
olumlu değerlendirilmesi, başarısız olanların ise terfide olumsuz
değerlendirilmesi esasının benimsenmesi,
d) İş yüzdesinin tutturulamaması veya iş sayısına ulaşılamaması
halinde, üye sayısındaki azalma nedeniyle kendisine önceki ayla-
ra nazaran fazla sayıda havale yapılması, birinci derece yakınına
hasta refakati, mücbir sebep gibi hususlar haklı neden olarak ka-
bul edilmesi belirtilmiştir.
12. Sonuç ve Öneriler
(404) HSYK ile ilgili uygun olacağı değerlendirilen anayasal ve yasal
mevzuat değişiklikleri ile bu konudaki tespit ve öneriler aşağıda şu
şekilde sıralanabilir:
1) Kurulun mevcut yapısının “Hâkimler Yüksek Kurulu” ve
“Savcılar Yüksek Kurulu” olmak üzere ikiye ayrılarak buna uygun
şekilde düzenlemeye gidilmesi,
203