Page 23 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 23
uzlaşı yolu ile çözüm aranması, yapılan ön inceleme ne- iş bölümü esaslarına göre Ön İnceleme Büro Koordina-
ticesinde verilecek geçersiz başvuru, gönderme, ince- törlüğüne verilmesi işlemlerini yerine getirmektedir.
lenemezlik, KVYO kararları ve gerekli yazışmaları Kamu
Başdenetçisi adına gerçekleştirilmesi faaliyetlerini yü- Şikâyet Başvuru Bürosu aynı zamanda Kurumumuzun
rütmektedir. genel evrak hizmetlerini de yürütmektedir.
1.1 GEnEl SEkrEtErlİkçE 1.1.2 Strateji Geliştirme Birimi
SunulAn HİzmEtlEr 1.1.2.1 Stratejik Yönetim Bürosu
Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle Stratejik Yönetim Bürosu, Kurumun stratejik planlama
sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten sorumlu- çalışmalarını yürüterek Stratejik Plan ile İdare Faaliyet
dur. Bu çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının Raporu’nun hazırlanması, performans analizlerinin ya-
14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile oluşturulan ve pılması, kalite ölçütlerinin geliştirilmesi, kamu hizmet
31/12/2015 tarihli ve 313 sayılı Olur ile güncellenen envanteri ve hizmet standartlarının hazırlanması, stan-
“Kamu Denetçiliği Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturul- dart dosya plan kodları ile idari birim kimlik kodlarının
masına ve Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin belirlenmesi ve kullanılmasının sağlanması hizmetlerini
Yönergesi” kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe gerçekleştirmektedir.
bağlı hizmet birimlerince sunulan hizmetler aşağıda su-
nulmaktadır. 1.1.2.2 İç kontrol Bürosu
1.1.1 Yönetim Hizmetleri Birimi İç Kontrol Bürosu, Kurumda iç kontrol sisteminin ku-
1.1.1.1 İnsan kaynakları ve Eğitim Bürosu rulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi
çalışmalarının yapılması, Kurumumuzun görev alanına
İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan dü- ilişkin konularda standartların hazırlanması, amaçlar ile
zenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme, terfi, sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı
yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirme- tedbirlerin önerilmesi, ön mali kontrol görevinin yü-
leri ve emeklilik gibi personel hareketleri işlemlerinin rütülmesi ve Kurumumuz faaliyetlerinin stratejik plan,
yanı sıra personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumu- performans programı ve bütçeye uygunluğunun izlen-
muz insan kaynaklarının yönetimi konusunda yönetime mesi ve değerlendirilmesi hizmetlerini yürütmektedir.
doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolara
ilişkin iptal-ihdas işlemlerini gerçekleştirmekte ve Eği- 1.1.2.3 Bütçe ve muhasebe Bürosu
tim Bürosu ile eğitim planlarının koordinasyonunu sağ-
lamaktadır. Bütçe ve Muhasebe Bürosu, Kurumun performans
esaslı bütçesinin hazırlanmasını, bütçe görüşmeleri
1.1.1.2 destek Hizmetleri Bürosu öncesi hazırlıklarının ve görüşme sonrası işlemlerinin
yürütülmesini, yıl başında ayrıntılı harcama ve finans
Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlem- programlarının hazırlanmasını, yıl içinde bütçe uygula-
lerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi, satın maları ve sonuçlarının izlenmesini, yatırım programla-
alma, bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydın- rının yürütülmesini, mali istatistiklerin hazırlanmasını,
latma, haberleşme, ulaşım, güvenlik hizmetlerinin mali yıl sonunda bir önceki yıl kurum kesin hesabının
sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin çıkarılmasını sağlamaktadır. Kurumumuz muhasebe
planlanması, toplantı ve organizasyonlarla ilgili işlerin hizmetleri 2014 yılında TBMM Saymanlığınca yürütül-
yerine getirilmesi, teknik donanımının düzenli ve sürek- müştür.
li çalışmasının sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde
veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara iliş- 1.1.2.4 Bilgi İşlem Bürosu
kin kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmekte- Bilgi İşlem Bürosu, Kurumumuzun bilgi işlem alt yapısı-
dir.
nın oluşturulması, kurum web sayfasının geliştirilmesi,
1.1.1.3 1.1.1.3 Genel Evrak ve veri tabanının oluşturulması, donanım ihtiyaç analizle-
şikâyet Başvuru Bürosu rinin yapılması, yazılım ve programlama işlemlerinin yü-
rütülmesi, elektronik belge yönetim sisteminin ve diğer
Şikâyet, Başvuru ve Dağıtım Bürosu, Kuruma yapılan yazılımların sağlıklı bir şekilde uygulanmasının sağlan-
şikâyet başvurusunun kaydını yapılarak, numara ve dos- ması, donanımların kurulumu, çalışır hale getirilmesi ve
yalamasının gerçekleştirildiği ve şikâyet başvurusunun çalışır durumda tutulması gibi hizmetleri sunmaktadır.
2014 YILI FAALİYET RAPORU 23