Page 28 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 28
BÖLÜM II
AMAÇ VE HEDEFLER
A. İDARENİN AMAÇ VE HEDEFLERİ
Kurumumuzun 2017-2021 dönemini kapsayacak olan Stratejik Planı hazırlık çalışmaları 2015 yılı içerisinde katılım-
cı bir anlayışla yürütülmüş ve “Kamu Denetçiliği Kurumu 2017-2021 dönemi Stratejik Planı” hazırlanarak 2016 yılı
başında ilgili mevzuatı gereği Kalkınma Bakanlığı’na gönderilmiş olup, değerlendirilme süreci devam etmektedir.
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun yürürlüğe girmesiyle önem kazanan ve Kamu Kurumlarının
vatandaş odaklı hizmet anlayışında da pozitif yönde değişim sağladığını düşündüğümüz stratejik planlar, ortaya
konulan amaç hedef ve stratejiler aracılığıyla başarıya ulaşmadaki yol haritaları olarak görülmektedir. Bu anlayış
da göz önüne alınarak hazırlanan Stratejik Planımız, Kurumumuzun amaç ve hedeflerini içermekteyse de genel
olarak tüm Kamu kurumlarının iyi yönetişim ilkelerini esas alarak şeffaf ve hesap verilebilir şekilde vatandaş odaklı
hizmet sunmalarına katkı sağlayacaktır.
“Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına karşı bireyi korumak
ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetişim ilkeleri çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak’’ mis-
yonuna sahip olan Kurumumuzun vizyonu ‘’Hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standart-
larının yüksek olduğu bir kamu yönetimi oluşmasında etkin rol oynamak’’ şeklinde belirlenmiştir.
Kurumumuzun vizyonuna ulaşması ve etkin bir şekilde devam ettirebilmesi için, 2017-2021 döneminde yürütüle-
cek faaliyetler; “Şikâyet İnceleme ve Araştırma”, “Tanıtım ve Farkındalık Geliştirme” ile “Kurumsal Kapasite ve
Temel Yetkinlik Geliştirme” başlığı altında 3 ana eksen üzerine oturtulmuştur.
Bu eksenlerin belirlenmesinde; Kurumumuzun kurulma amacı şikâyet başvurularının çözüme kavuşturulmasında
ve kararların uygulanmasında etkinliğin sağlanması, Kurumun tüm paydaşlar nezdinde tanınırlığının artırılması
ile kurumsal yapılanma kapsamında gerek usul ve esasların netleştirilerek standartlaşmanın yakalanması gerekse
etkin bir insan kaynakları ile bilgi işlem altyapısının güçlendirilmesi etkili olmuştur.
28 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU