Page 118 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 118

tarafına  bildirildiğini,  hükümlünün  ceza  infaz  kurumu  uygulamalarına  karşı  infaz  hâkimliğine
              kayıtlı bir şikâyette bulunmadığını belirtmiştir.
              5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun “Denetimli serbestlik tedbiri
              uygulanarak cezanın infazı” başlıklı 105/A ıncı maddesi uyarınca açık ceza infaz kurumunda olan
              ve  gerekli  şartları  taşıyan  hükümlüler  hakkında  infaz  hâkimi  tarafından  denetimli  serbestlik
              uygulanmasına  karar  verilebilecektir.  Başvuran  hükümlü  halen  kapalı  ceza  infaz  kurumunda
              bulunmakta olup şu an için denetimli serbestlik uygulamasından yararlanamamaktadır. Denetimli
              serbestlik  hükümlerinden  yararlanabilmesi  için  açık  ceza  infaz  kurumunda  bulunması
              gerekmektedir. Başvuranın açık ceza infaz kurumuna ayrılabilmesi için hakkında idare ve gözlem
              kurulu alınması ve ona göre işlem yapılması gerekmektedir.

              Bu doğrultuda, başvuranın açık ceza infaz kurumuna ayrılması için hakkında idare ve gözlem kurulu
              kararı  gerekmektedir.  Gözlem  ve  Sınıflandırma  Merkezleri  Yönetmeliğinin  Gözlem  ve
              sınıflandırma merkezlerinin görev ve yetkileri başlıklı 6 ncı maddesi uyarınca İdare ve gözlem
              kurulları, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanmak ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu
              ile karar vermek zorundadır. Malatya E Tipi Kapalı İnfaz Kurumu idare ve gözlem kurulu, Kurum
              müdürü,  2.  Müdür,  İdare  Memuru,  Kurum  Tabibi,  Psikolog,  Sosyal  Çalışmacı,  Öğretmen  ve
              Sorumlu İnfaz ve Koruma Baş memurundan oluşmaktadır.

              Malatya E Tipi Kapalı İnfaz Kurumu, bu uygulamanın ‘yasalara aykırı yersiz başvuruların, gereksiz
              yazışmaların  önlenmesi  ve  iş  gücü  kaybına  yol  açmaması’  amacıyla  yapıldığını  ve  işlem
              gerekçesinin  hem  başvuru  dilekçesinin  üzerine  yazıldığını  hem  de  sözlü  olarak  hükümlülere
              bildirildiğini belirtmiştir.

              8 kişiden ve alanında uzman kişilerden oluşan İdare ve Gözlem Kurulu kararı ile işlem yapılması
              gerekirken 17/08/2016 tarihli dilekçesi hakkında Kurul üyelerinden S.İ.K.B. Memuru ve Cezaevi 2.
              Müdürü dilekçe hakkında işlem gerçekleştirmiştir. Akabinde İnfaz Hâkimliği Kalemi aracılığı ile
              dilekçesinin işleme konulmadığı anlaşılmıştır. Başvuranın 25/08/2016 tarihli dilekçesi hakkında ise
              yine Baş memur ve Kurum 2. Müdürünün dilekçe üzerinde işlem yaparak incelediği ve sonucunda
              dilekçesinin  işleme  alınmadığı  anlaşılmıştır.  Bu  silsilelerin  bütünü,  idari  bir  işlem  olarak  kabul
              edilmiştir.

              Usul ve esasları İdare, Gözlem ve Sınıflandırma yönetmeliğinde ayrıntıları ile belirtilen gözleme
              tabi  tutulma,  hakkında  tutulacak  gözlem  ve  sınıflandırma  formu,  kurum  en  üst  amirinin
              değerlendirmesi,  idare  ve  gözlem  kurulunun  incelemesi  ve  cezanın  infaz  edileceği  kurumun
              belirlenmesi iş ve işlemleri başvuran hakkında işletilmemiştir. Gereksiz yazışmaların önlenilmesi
              ve  iş  gücü  kaybına  yol  açmaması  gerekçesi  ile  ‘örgütlü  suçlardan  hükümlü  olanların  mensup
              oldukları  örgütten  ayrıldıklarının  idare  ve  gözlem  kurulu  kararıyla  tespit  edilmesi’  hususunda,
              Yönetmelik  hükümlerine  aykırı  olarak  başvuran  hükümlü  hakkında  tüm  yetkililerce  gözlem  ve
              sınıflandırma formu doldurulmadan yönetmelik gereği izlenmesi gereken usul izlenmeden işlem
              tesis edilmiştir

              Somut olayda başvurana ait dilekçelerin üzerine idare ve gözlem kurulu üyelerinden sadece bir veya
              birkaçının işlem tesis etmesi, akabinde üzerine not düşerek dilekçenin işleme konulmaması, talebi
              hakkında  mevzuata  uygun  bir  inceleme  yapılmayarak  gerekçeli  bir  karar  verilmemesi,
              gerçekleştirilen  işlemlerde  hangi  kanun  yolları  ve  mercilere  başvurulacağının  ve  sürelerinin  de
              belirtilmemesi hususlarını da barındıran şikâyete konu idari işlemin, hak arama hürriyeti ve dilekçe
              hakkı kapsamında hukuka aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılarak,

              a.  İnfaz  hâkimliğinde  olduğundan  denetimli  serbestlik  uygulamasından  yararlanma  talebinin
              Reddine,





                                                                                                         107
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123