Page 123 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 123
özürlü memurların atanmak istedikleri yerde boş kadro bulunması halinde kadroları ile
birlikte atamalarının yapılabildiği; bununla birlikte isteğe bağlı yer değiştirmelerde sağlık, eğitim
ve eş durumu mazeretlerine yer verildiği halde engellilik durumuna bağlı yer değişikliği
konusunun yönetmelikte ve yönergede düzenlenmediği; bu bakımdan sağlık mazereti ve
engellilik durumunun birbirinden tamamen ayrı değerlendirilmesi gerektiği; idarenin engelli
personelin yer değiştirme isteğini sağlık durumu mazeretine bağlı ve bununla sınırlı olarak
değerlendirmesinin hukuka ve hakkaniyete uygun olmadığı; idarenin hazırladığı özel
yönetmeliğin genel yönetmelikteki engellilik durumuna bağlı yer değişikliği düzenlemesini
içermediği; dolayısıyla normlar hiyerarşisine göre idarenin engelli personelin yer değişikliği talebini
karşılarken genel yönetmelikteki hükümlerle bağlı olduğu; nitekim genel yönetmeliğin Engellilik
Durumuna Bağlı Yer Değişikliğine ilişkin Ek 3’üncü maddesi 30/06/2014 tarihli olup yönetmeliğin
geçici 5’nci maddesinde kamu kurum ve kuruluşlarının maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren
altı ay içinde yönetmeliklerini bu Yönetmeliğe uygun hale getirmeleri gerektiğinin açık olduğu;
ayrıca Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik ile bu
Yönetmeliğe dayalı olarak Kurumlarca çıkarılan aynı adlı Yönetmeliklerdeki hükümlerin, değinilen
mevzuat hükümlerinin uygulanmasını engellemeyeceğinin tabii olduğu; dolayısıyla halihazırda
idarenin kadro imkânları ve teşkilat yapısını dikkate alarak başvuranın yer değişikliği talebini yerine
getirmesi gerektiği; başvuranın talebinin idarece yerine getirilmesinde hukuken bir engel
bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmış, idareye engellilik durumuna bağlı yer değişikliği
hususundaki mevcut uygulamasını değiştirerek başvuranın talebini yerine getirmesi ve engelli
personelin isteğe bağlı yer değiştirmede mazeret hakkının korunabilmesini teminen engellilik
durumuna bağlı yer değişikliğinin mevzuatta açık bir şekilde düzenlenmesi yönünde tavsiyede
bulunmak gerekmiştir.
Kurumumuz tavsiye kararı üzerine ilgili idarece Kurumumuza gönderilen cevabi yazıda; Jandarma
Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığında Görevli Devlet Memurlarının Yer
Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin güncellenmesi çalışmalarına başlandığı ve
yapılacak düzenlemede Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin
Yönetmeliğin Ek-3’üncü maddesindeki ‘’Engellilik Durumuna Bağlı Yer Değişikliği’ hususunun
da dikkate alınacağı ifade edilmiştir.
Tutuklu ve Hükümlülerin Eğitim Haklarının, Rehabilite Edilerek
Topluma Kazandırılmalarının, Yaşam Boyu Öğrenme Anlayışı
Çerçevesinde Desteklenmesi Amacıyla; Gerekli Kriterler
Belirlenerek Örgün Öğretime Devam Edebilecek Nitelikteki
Hükümlü ve Tutuklulara Burs ve Kredi Tahsis Edilmesini Teminen
İlgili Mevzuatta Makul Sürede Yeni Bir Düzenlemeye Gidilmesi
Yönünde Tavsiye Kararı Verildi
Başvuran, 2007 yılında tutuklanıp ceza evine girdiğini ve halen cezasının infaz edilmekte olduğunu,
2013 yılında Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile … Meslek Yüksekokulu Deri Teknikerliği
Bölümüne yerleştiğini, Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna
(KYK) burs başvurusunda bulunduğunu, başvuru şartlarında hükümlülerin burs başvurusunda
bulunamayacağına dair bir ibare bulunmadığını, başvurusu neticesinde kendisine burs verildiğini,
bu süre zarfında açık ceza infaz kurumundan düzenli bir şekilde örgün öğretim derslerine devam
ettiğini ve bölümünü dereceyle bitirdiğini, ancak 2015 yılı Haziran ayında bursun kesildiğini ve
Burs Yönetmeliğinin 29 uncu maddesine dayanılarak ödenen bursların iade edilmesinin talep
112