Page 93 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 93

bilgilendirmişlerdir.  Durumun  Emniyet  Müdürlüğü  ve  şikâyetçiye  iletilmesi  neticesinde;  İlçe
              Emniyet Müdürlüğü’nden emniyet çevirme noktasının taşınacağı, şikâyetçiden ise konunun çözüme
              ulaştırılacağı için çok müteşekkir olduğunu belirten maillerle Kurumumuza dönüş yapılmıştır.


                   Başvuranın Talebi Doğrultusunda Taşınmazına Konulan Şerh Kaldırıldı


              Başvuran, Pendik ilçesi, Doğu Mahallesi, 859 ada, 250 parsel sayılı yerdeki taşınmazı hakkında
              İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan 21/05/1982 tarihli ve 609-40674 sayılı Encümen
              Kararında  “imar  yolu  açılıncaya  kadar  oto  ve  yaya  giriş  çıkış  hakkı  için  irtifak  hakkı”  tesis
              olunduğunu;  bahse  konu  Encümen  Kararının  İstanbul  Büyükşehir  Belediye  Encümeninin
              09/11/2016 tarihli ve 4326-4072 sayılı kararı ile “ilgili parsellere konulan geçit hakkının açılan
              imar yolu sebebiyle hükmünü kaybetmesi nedeniyle” kaldırılması konusunda karar alındığını iddia
              ve beyan etmekle, Kurumumuzdan tapu kayıtlarından şerh terkininin yapılmasını talep etmiştir.

              Şikâyet başvurusunun yapılan inceleme ve araştırması neticesinde, 13/06/2017 tarihinde İstanbul
              Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı ile bir görüşme gerçekleştirilmiş olup,
              konuya ilişkin bahse konu Encümen Kararının gereğinin yerine getirilmesi için idareler arasında
              yapılan  24/11/2016,  14/12/2016  ve  17/01/2017  tarihli  yazışmalar  temin  edilmiştir.  Söz  konusu
              yazıların incelenmesi neticesinde, Pendik Tapu Sicil Müdürü ile bir görüşme gerçekleştirilmiş olup,
              görüşmede başvuruya konu hususun çözüme kavuşturulabileceği belirtilmiştir. Bu süreçte başvuran
               tarafından  gönderilen  22/06/2017  tarihli  e-posta  ile  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğu  bilgisi
              alınmış olup, 28/06/2017 tarihinde başvuran ile yapılan telefon görüşmesinde de, e-devlet üzerinden
              Tapu ve Kadastro Genel Bilgi Sisteminde yapılan sorgulama sonucunda şerh terkinin yapıldığının
              görüldüğü beyan edilmiştir.

                                   Sigortalı Adına Yapılan Yanlışlık Düzeltildi


              Başvuran, Muğla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’ne adına yapılan bir yanlışlığın düzeltilmesi için
              dilekçe vermiş olduğunu, ancak yaklaşık 2 ay geçmesine rağmen olumlu veya olumsuz herhangi bir
              cevap alamadığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Başvuran, yapılan telefon görüşmesinde, geçmişte çalıştığı işyerinde primlerinin yanlışlıkla sicil
              numarası kendisininkine çok yakın bir başka kişi adına yatırıldığını tesadüfi bir şekilde öğrendiğini,
              söz konusu sicil numarasını hatırlayamamakla birlikte kendisininkinden birkaç sayı düşük veya
              yüksek  olduğunu,  Kurumumuzdan  talebinin  Muğla  Sosyal  Güvenlik  İl  Müdürlüğü  tarafından
              konuya ilişkin verdiği dilekçesine cevap verilmesinin sağlanması olduğunu belirtmiştir.

              Muğla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü yetkilileri ile yapılan görüşmede yetkililer oldukça işbirlikçi
              bir tavır sergileyerek konuyla hemen ilgileneceklerini belirtmiş; müteakip görüşmede ise başvuranın
              iddiası  doğrultusunda  gerekli  kontrolleri  yaptıklarını  ve  cevabi  yazıyı  da  gönderdiklerini  ifade
              etmişlerdir.








                                                                                                           82
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98