Page 93 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 93
bilgilendirmişlerdir. Durumun Emniyet Müdürlüğü ve şikâyetçiye iletilmesi neticesinde; İlçe
Emniyet Müdürlüğü’nden emniyet çevirme noktasının taşınacağı, şikâyetçiden ise konunun çözüme
ulaştırılacağı için çok müteşekkir olduğunu belirten maillerle Kurumumuza dönüş yapılmıştır.
Başvuranın Talebi Doğrultusunda Taşınmazına Konulan Şerh Kaldırıldı
Başvuran, Pendik ilçesi, Doğu Mahallesi, 859 ada, 250 parsel sayılı yerdeki taşınmazı hakkında
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan 21/05/1982 tarihli ve 609-40674 sayılı Encümen
Kararında “imar yolu açılıncaya kadar oto ve yaya giriş çıkış hakkı için irtifak hakkı” tesis
olunduğunu; bahse konu Encümen Kararının İstanbul Büyükşehir Belediye Encümeninin
09/11/2016 tarihli ve 4326-4072 sayılı kararı ile “ilgili parsellere konulan geçit hakkının açılan
imar yolu sebebiyle hükmünü kaybetmesi nedeniyle” kaldırılması konusunda karar alındığını iddia
ve beyan etmekle, Kurumumuzdan tapu kayıtlarından şerh terkininin yapılmasını talep etmiştir.
Şikâyet başvurusunun yapılan inceleme ve araştırması neticesinde, 13/06/2017 tarihinde İstanbul
Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı ile bir görüşme gerçekleştirilmiş olup,
konuya ilişkin bahse konu Encümen Kararının gereğinin yerine getirilmesi için idareler arasında
yapılan 24/11/2016, 14/12/2016 ve 17/01/2017 tarihli yazışmalar temin edilmiştir. Söz konusu
yazıların incelenmesi neticesinde, Pendik Tapu Sicil Müdürü ile bir görüşme gerçekleştirilmiş olup,
görüşmede başvuruya konu hususun çözüme kavuşturulabileceği belirtilmiştir. Bu süreçte başvuran
tarafından gönderilen 22/06/2017 tarihli e-posta ile şikâyetin çözüme kavuşturulduğu bilgisi
alınmış olup, 28/06/2017 tarihinde başvuran ile yapılan telefon görüşmesinde de, e-devlet üzerinden
Tapu ve Kadastro Genel Bilgi Sisteminde yapılan sorgulama sonucunda şerh terkinin yapıldığının
görüldüğü beyan edilmiştir.
Sigortalı Adına Yapılan Yanlışlık Düzeltildi
Başvuran, Muğla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’ne adına yapılan bir yanlışlığın düzeltilmesi için
dilekçe vermiş olduğunu, ancak yaklaşık 2 ay geçmesine rağmen olumlu veya olumsuz herhangi bir
cevap alamadığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvuran, yapılan telefon görüşmesinde, geçmişte çalıştığı işyerinde primlerinin yanlışlıkla sicil
numarası kendisininkine çok yakın bir başka kişi adına yatırıldığını tesadüfi bir şekilde öğrendiğini,
söz konusu sicil numarasını hatırlayamamakla birlikte kendisininkinden birkaç sayı düşük veya
yüksek olduğunu, Kurumumuzdan talebinin Muğla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü tarafından
konuya ilişkin verdiği dilekçesine cevap verilmesinin sağlanması olduğunu belirtmiştir.
Muğla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü yetkilileri ile yapılan görüşmede yetkililer oldukça işbirlikçi
bir tavır sergileyerek konuyla hemen ilgileneceklerini belirtmiş; müteakip görüşmede ise başvuranın
iddiası doğrultusunda gerekli kontrolleri yaptıklarını ve cevabi yazıyı da gönderdiklerini ifade
etmişlerdir.
82