Page 94 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 94
Başvuran, Kurumumuza gönderdiği 23/06/2017 tarihli e-postada, Muğla Sosyal Güvenlik İl
Müdürlüğü’nden yazılı geri bildirim geldiğini belirterek ilgi ve alakamız için teşekkür etmiştir.
Sigortalılık Kodunda Yapılan Yanlışlık Düzeltildi
Başvuran; 2011 ile 2015 yıllarında çalışmakta olduğu şirketin iflas ettiğini, işten çıkarıldığını, iki
aylık maaşını ve tazminatını alamadığını; şimdi ise, şirketin kontrollü işyeri olarak incelemeye
alındığını ve sigorta primlerinin silinme ihtimalinin olabileceğini öğrendiğini, 2011- 2015 yıllarında
hizmet verdiği şirkette sigorta kodunun “K4a” olarak göründüğünü, SGK’ya başvurduğunu ancak
cevap alamadığını belirterek, “K4a” olarak belirtilen sigorta kodumun (4a) olarak düzeltilmesini
talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, başvuruya konu idare olan
Sosyal Güvenlik Kurumu Şişli Sosyal Güvenlik Merkezi ile iletişime geçilmiş olup, yapılan
görüşmeler sonucunda idareden alınan 23/06/2017 saat 09:21 tarihli e-postada; hizmet dökümünde
anılan işyerinin kontrolden geçirilmesi nedeniyle sigortalılık kodunun “K4a” olarak göründüğünü;
ancak konu ile ilgili işyerinin kontrollü durumunun giderildiğini ve kodun talep edilen şekilde
değiştirildiği bildirilmiştir. Anılan e-posta ekinde gönderilen ve başvurucuya ait hizmet dökümünde
de, anılan dönenmelere ilişkin kodun “4a” olduğu görülmek suretiyle şikâyete konu talebin yerine
getirildiği anlaşılmıştır.
Başvuranın Vergi İadesi Talebi Karşılandı
Başvuran, Çiğli Vergi Dairesi Müdürlüğü iade servisinden 2015 yılı vergi iadesinden 2517 TL
alacağı olduğunu, bu alacağının tarafına ödenmediğini yaşadığı mağduriyetin giderilmesini talep
etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde Çiğli Vergi Dairesi
Müdürlüğü ile irtibata geçilmiş olup başvuranın 15/06/2017 tarihinde kurumumuza göndermiş
olduğu elektronik postada;
83