Page 96 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 96
mülkiyet haklarından tam anlamıyla faydalanamadığını iddia ederek taşınmaz tapusunun tarafına
devrini talep etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri çerçevesinde KİPTAŞ yetkililerinin sorumluluklarını
kabul etmeleri neticesinde, sorunun hal süresi sorulmuş, yapılacak çalışmalar neticesinde en geç 6
ay içinde kat mülkiyeti tapusunun çıkarılabilir hale geleceğinin bilgisi alınmış, KİPTAŞ
yetkililerinin 6 ay içinde sorunun çözümüne ilişkin taahhütleri Kurumumuza ulaşmış başvuranın da
olumlu yaklaşımı neticesinde uyuşmazlık dostane yolla çözüme kavuşmuştur.
Başvurana Tedavi Yolluklarının Ödenmesi Sağlandı
Başvuran; yol, gündelik ve refakatçi giderlerinin karşılanması için sevk belgelerini elden teslim
ettiğini; Kurumumuza başvurduğu tarihe kadar ödemenin gerçekleştirilmediğini; bunun üzerine
Kurum görevlileriyle yaptığı görüşmede ödemelerin 3-4 ayı bulabileceği yönünde yanıt aldığını
iddia ve beyan ederek, söz konusu ödemelerin ivedilikle yapılması için gereğini Kurumumuzdan
talep etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri çerçevesinde başvuruya konu talebin
30/01/2017 tarih ve 2017-1280738 sayılı ve 03/02/017 tarih ve 2017-1506003 sayılı ödeme emri ile
ilgili idare olan Tekirdağ Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü tarafından yerine getirildiği ve sorunun
çözüme kavuştuğu anlaşılmıştır.
Başvuranın KOSGEP Kredisinden Faydalanması Sağlandı
Başvuran; KOSGEP kredisine ilişkin başvurusunun kabul edildiğini, ancak banka tarafından
ödemenin gerçekleştirilmediğini belirterek ödemenin yapılmasını talep etmiştir.
Şikâyet başvurusuna konu hususun dostane yolla çözümü için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
ile irtibata geçilmiş olup 25/04/2017 tarihli telefon görüşmesinde; şikâyetçinin KOSGEP kredisine
ilişkin başvurusunun kabul edildiği, Ziraat Bankası tarafından ödemenin yapıldığı ifade edilmiş
olup, Kurumumuzca 25/04/2017 tarih ve 8457 sayılı kayıt altına alınan ek evrak ile de başvuranın
talebinin idare tarafından yerine getirildiği anlaşılmıştır.
Başvurana Emekli Maaşı Bağlanması Sağlandı
Başvuran; 1989-2001 yılları arasında Türk Ticaret Bankasında çalıştığını, 2001-2008 yılları arası
isteğe bağlı olarak ödeme yaptığını, 2040 gün isteğe bağlı sigortalılığı olduğunu; ancak bankanın
kapanması nedeniyle dosyaların Sosyal Güvenlik Kurumuna devredildiğini, dosyasının
bulunamadığını, bu nedenle eksik olan belgeler tamamlanamadığı için emekli olamadığını
belirterek, mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri çerçevesinde başvuruya konu idare olan Sosyal Güvenlik
Kurumu Unkapanı Sosyal Güvenlik Merkezi ve Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Bağımsız
ve Hizmet Akdiyle Çalışanlar Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı ile iletişime
geçilmiş, yapılan görüşmeler sonucunda başvuranın devredilen Türk Ticaret Bankası dosyasına
ulaşılmış ve anılan hizmetleri değerlendirilerek kendisine yaşlılık aylığı bağlanmış olup, bu husus
anılan idarece 31/03/2017 tarihinde e-posta yoluyla da Kurumumuza bildirilmiştir.
85