Page 96 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 96

mülkiyet haklarından tam anlamıyla faydalanamadığını iddia ederek taşınmaz tapusunun tarafına
              devrini talep etmiştir.
              Kurumumuzun  dostane  çözüm  girişimleri  çerçevesinde  KİPTAŞ  yetkililerinin  sorumluluklarını
              kabul etmeleri neticesinde, sorunun hal süresi sorulmuş,  yapılacak çalışmalar neticesinde en geç 6
              ay  içinde  kat  mülkiyeti  tapusunun  çıkarılabilir  hale  geleceğinin  bilgisi  alınmış,  KİPTAŞ
              yetkililerinin 6 ay içinde sorunun çözümüne ilişkin taahhütleri Kurumumuza ulaşmış başvuranın da
              olumlu yaklaşımı neticesinde uyuşmazlık dostane yolla çözüme kavuşmuştur.



                              Başvurana Tedavi Yolluklarının Ödenmesi Sağlandı


              Başvuran; yol, gündelik ve refakatçi giderlerinin karşılanması için sevk belgelerini elden teslim
              ettiğini;  Kurumumuza  başvurduğu  tarihe  kadar  ödemenin  gerçekleştirilmediğini;  bunun  üzerine
              Kurum görevlileriyle yaptığı görüşmede ödemelerin 3-4 ayı bulabileceği yönünde yanıt aldığını
              iddia ve beyan ederek, söz konusu ödemelerin ivedilikle yapılması için gereğini Kurumumuzdan
              talep etmiştir.

              Kurumumuzun       dostane   çözüm     girişimleri   çerçevesinde   başvuruya    konu    talebin
              30/01/2017 tarih ve 2017-1280738 sayılı ve 03/02/017 tarih ve 2017-1506003 sayılı ödeme emri ile
              ilgili idare olan Tekirdağ Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü tarafından yerine getirildiği ve sorunun
              çözüme kavuştuğu anlaşılmıştır.


                           Başvuranın KOSGEP Kredisinden Faydalanması Sağlandı


              Başvuran;  KOSGEP  kredisine  ilişkin  başvurusunun  kabul  edildiğini,  ancak  banka  tarafından
              ödemenin gerçekleştirilmediğini belirterek ödemenin yapılmasını talep etmiştir.

              Şikâyet başvurusuna konu hususun dostane yolla çözümü için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
              ile irtibata geçilmiş olup 25/04/2017 tarihli telefon görüşmesinde; şikâyetçinin KOSGEP kredisine
              ilişkin başvurusunun kabul edildiği, Ziraat Bankası tarafından ödemenin yapıldığı ifade edilmiş
              olup, Kurumumuzca 25/04/2017 tarih ve 8457 sayılı kayıt altına alınan ek evrak ile de başvuranın
              talebinin idare tarafından yerine getirildiği anlaşılmıştır.


                                  Başvurana Emekli Maaşı Bağlanması Sağlandı


              Başvuran; 1989-2001 yılları arasında Türk Ticaret Bankasında çalıştığını, 2001-2008 yılları arası
              isteğe bağlı olarak ödeme yaptığını, 2040 gün isteğe bağlı sigortalılığı olduğunu; ancak bankanın
              kapanması  nedeniyle  dosyaların  Sosyal  Güvenlik  Kurumuna  devredildiğini,  dosyasının
              bulunamadığını,  bu  nedenle  eksik  olan  belgeler  tamamlanamadığı  için  emekli  olamadığını
              belirterek, mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri çerçevesinde başvuruya konu idare olan Sosyal Güvenlik
              Kurumu Unkapanı Sosyal Güvenlik Merkezi ve Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Bağımsız
              ve  Hizmet  Akdiyle  Çalışanlar    Tescil  ve  Hizmet  Daire  Başkanlığı  ile  iletişime
              geçilmiş,  yapılan  görüşmeler  sonucunda  başvuranın  devredilen  Türk  Ticaret  Bankası  dosyasına
              ulaşılmış ve anılan hizmetleri değerlendirilerek kendisine yaşlılık aylığı bağlanmış olup, bu husus
              anılan idarece 31/03/2017 tarihinde e-posta yoluyla da Kurumumuza bildirilmiştir.


                                                                                                           85
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101