Page 124 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 124
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Tablo 11: 2016-2017 Yılları Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
2016-2017
2016 2017
Başvuru Şekli 2016 2017 Değişim
Yüzde% Yüzde%
Oranı%
E-başvuru 65,79 3.631 77,71 13312 266,62
Posta 20,24 1.117 12,79 2191 96,15
Elden 10,60 585 7,37 1263 115,90
E-posta 1,94 107 1,35 232 116,82
Faks 1,43 79 0,78 133 68,35
Toplam 5.519 17.131
Şekil 8: 2016-2017 Yılları Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
E-Başvuru
77,71%
Faks
Elden
Posta 7,37% E-Posta 0,78%
12,79% 1,35%
2017 yılında yapılan şikâyet başvurularının konu bazlı değerlendirildiğinde yapılan
başvuruların %28,04’lük oranla “kamu personel rejimi” alanı oluştururken bunu,
%26,15 ile “eğitim-öğretim, gençlik ve spor” %11,40’lik oranla “çalışma ve sosyal
güvenlik” alanları takip etmiştir. 2016 yılına bakıldığında ise ilk sıranın yine %26,4
ile “kamu personel rejimine” yönelik başvuruların oluşturduğu bunu yaklaşık %12
ile “çalışma ve sosyal güvenlik” alanına yönelik ve %10.66 ile de “eğitim-öğretim,
gençlik ve spor” alanına yönelik başvuruların takip ettiği görülmektedir. 2017 yılında
“eğitim-öğretim, gençlik ve spor” alanının geçmiş yıllara oranla yaklaşık 15 puanlık
ciddi artış göstermesinde LYS, YGS, AÖF, Uzaktan Öğretim vb. sınavlarına ilişkin
başvuruların etkili olduğu düşünülmektedir.
124 2017 YILLIK RAPOR