Page 208 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 208

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Uygulamada iki programdaki eğitim ve sınav sistemleri birbirinden farklı
               olduğundan, açık öğretim ön lisans mezunlarının, örgün öğretim adalet mezunlarına
               göre daha yüksek diploma notu ve dolayısıyla daha yüksek Ön Lisans Başarı Puanı
               almaları nedeniyle Dikey Geçiş Sınavında avantaj elde ettikleri ve bu suretle lisans
               programlarına yerleşme hususunda örgün öğretim adalet mezunlarının mağduriyet
               yaşadığı, adalet meslek yüksekokulu mezunları ile açık öğretim adalet ön lisans
               mezunlarının lisans programlarına yerleşme oranlarında eğitim ve öğrenim hakkının
               özünü zedeleyecek düzeyde orantısızlık oluştuğu, bu anlamda hukuka ve hakkaniyete
               aykırılık  oluştuğu  anlaşılmıştır.  Kurumumuzca  yapılan  değerlendirme  neticesinde;
               başvuranın Dikey Geçiş Sınavındaki mağduriyetinin giderilmesi amacıyla, örgün
               adalet yüksekokulu mezunlarının hukuk lisans programlarına makul oranda ve
               sayıda yerleşmelerini teminen; örgün öğretim ve açık öğretim programlarında
               eğitim ve sınav sistemlerinin denkleştirilmesi, Dikey Geçiş Sınavı yerleştirme puanı
               hesaplamasında diploma notunun etkisinin azaltılması veya kaldırılması konularında
               gerekli çalışmaların ve düzenlemelerin yapılması hususunda, Yükseköğretim Kurulu
               Başkanlığına Tavsiye Kararı verilmiştir. 46
               Denklik Verilmesi Talebi


               Başvuran; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü denklik Seviye Tespit Sınavının 2
               aşamalı olarak uygulandığını, bu sınavın birinci aşamasında başarılı olduğunu, ancak
               sınavın 2017 yılında tek aşamaya indirildiğini, 2017 Seviye Tespit Sınavı kılavuzunda
               %50 birinci aşama konuları ve %50 ikinci aşama konularından oluşan ağırlık olduğu
               iddiası ile başarılı olduğu birinci aşama konularından sorumlu tutulmamasını talep
               etmiştir.

               Başvuranın, Bulgaristan’daki Ruse Angel Kınçev Üniversitesi’nde öğrenimini
               tamamlayıp diplomasına Denklik Belgesi verilmesi talebiyle Yükseköğretim Kuruluna
               başvuru yaptığı,  Yükseköğretim Kurulunun bu başvuruya ilişkin olarak aldığı
               üniversite görüşü ve konu hakkında uzmanlardan oluşan alt komisyon görüşüne göre
               “Fizyoterapi ve Rehabilitasyon/Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon” alanında düzenlenen
               STS I ve II. Aşamasına alınması yönünde kanaate vardığı, başvuranın bu sınavlara
               katıldığı, STS’nin birinci sınavında başarılı olduğu ikinci aşamasında başarılı
               olamadığı, Yükseköğretim Genel Kurulunun 15/12/2016 tarihli toplantısında almış
               olduğu kararla daha önce uygulamakta olduğu iki aşamalı sistemden tek aşamalı
               sisteme geçildiği, her ne kadar idarenin Kurumumuza bilgi ve belge cevap yazısında,
               “STS’nin I ve II. aşamasına girmesi yönünde hakkında karar alınan kişilerin I.
               aşamada başarılı olup II. aşamada başarılı olamamaları halinde daha sonraki STS
               dönemlerinde geçmişte başarılı oldukları STS aşamasına tekrar girmelerine gerek
               bulunmamaktadır” denilmiş olsa da uygulamada STS I aşamasında başarılı olan

               46 2016/4616 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/04/2017 tarihli Tavsiye Kararı


           208  2017  YILLIK RAPOR
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213