Page 213 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 213
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
velisi olarak yönetim kurulu üyesi olması sebebiyle işveren olarak nitelendirilmesinde
ve söz konusu alacaktan sorumlu tutularak kendisine rücu edilmesi işleminde,
hukuka ve hakkaniyete uygunluk bulunmadığı değerlendirildiğinden söz konusu
rücu işleminin iptal edilerek asıl sorumlular arasında yeni bir rücu işlemi yapılması
51
yönünde Tavsiye Kararı verilmiştir.
Tavsiye Kararımız üzerine Milli Eğitim Bakanlığı tarfından karara uyulduğu bilgisi
Kurumumuza iletilmiştir.
6.3.5 Dezavantajlı Gençlere Yönelik Çalışmalar
TBMM İnsan Hakları Komisyonu aracılığı ile Kurumumuza sevk edilen, Erciyes
Üniversitesi Mustafa Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu (MÇMYO) Grafik Tasarım
Bölümü öğrencisi işitme engelli başvuranın başvurusunda, anılan Yüksekokula
kayıt olduğu 04/09/2014 tarihi tarihten bu yana normal bireylere verilen eğitim
ortamında özel durumu ve farklılığı dikkate alınmadan eğitim verildiği ve Erciyes
Üniversitesi tarafından makul düzenleme yapılmadığı belirtilerek idare tarafından
makul düzenlemelerin ivedilikle yapılması talep edilmiştir.
Yapılan incelemede; idare ile başvuranın babası ve kendisi tarafından çok sayıda
yazışma olduğu, başvuranın ve babasının başvuranın işitme engelinin ve buna bağlı
olarak oluşan engellerin boyutu, içeriği ve yapılması gerekenler konusunda idareyi
yazılı olarak bilgilendirdiği ve başvurana uygun eğitimin verilmesi, sınavların bireysel
hazırlanması, uzaktan eğitim derslerinden muaf tutulması gibi somut taleplerde
bulunulduğu, ancak Erciyes Üniversitesi Mustafa Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu
Müdürlüğü tarafından işitme engelli öğrencinin başarmasının mümkün olmadığı
uzaktan eğitim materyali verilmesi yönünde karar aldığı, başvuranın dava açtığı
ve kazandığı ancak anılan idarenin bu kararı da uygulamadığı, dolayısıyla idare
tarafından makul düzenleme yapılması hususunda olumsuz tutum ve davranış
sergilendiği anlaşılmıştır.
Erciyes Üniversitesi Rektörlüğünün ve Mustafa Çıkrıkçıoğlu MYO Müdürlüğünün,
işitme engelli öğrencisinin öncelikle altyapısını anlamaya yönelik okuma/anlama,
dinleme, yazılı anlatım ve üst bilişten oluşan dil becerisine ilişkin düzeyini tespit
etmesi, bu tespite dayalı olarak yükseköğrenimini yoğun özel eğitim ile desteklemek
üzere Yönetmelik çerçevesinde Engelsiz Kampüs Birimi ile koordineli bir şekilde
çalışması gerekirken işitme engelli öğrencisi karşısında Yükseköğretim hayatını
zorlaştıran tutum ve davranış sergilediği, çözüme yönelik olmayan Senato kararları
ve Yönetim Kurulu Kararları ile öğrencisinin mezuniyetini geciktirdiği, bu tutumunu
yargı kararına rağmen sürdürdüğü, anılan idarenin adil ve doğru bir şekilde ölçme ve
51 2017/4700 şikâyet numaralı başvuru için verilen 19/10/2017 tarihli Tavsiye Kararı
2017 YILLIK RAPOR 213