Page 176 - kdk_yillik_rapor2018
P. 176
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
meskende bizzat oturma şartı aranmamaktadır. Bu nedenle, sahip olduğu tek meskeni
kiraya verip, kendisi başka yerde oturan engelli de diğer şartları taşımak kaydıyla emlak
vergisi ödemeyecektir.” şeklinde olduğu görülmüştür. Bu kapsamda, idarenin iddia
ettiğinin aksine başvuranın kayıtlı adresindeki gayrimenkulünden gelir elde etmesinin
vergi muafiyetini engelleyecek bir durum olmadığı, engellilerin indirimli bina vergisi
oranı (sıfır) uygulamasından yararlanması için engellinin herhangi bir gelirinin bulunup
bulunmaması ve sahip olduğu meskeni kiraya verip vermediğinin bir kıstas olarak
değerlendirilmediği anlaşılmaktadır.
Açıklanan gerekçelerle, başvuranın, engelliler için indirimli bina vergisi oranı (sıfır)
uygulamasından yararlandırılması ve yürütülen işlemlerde vergi hatası yapılıp yapılmadığı
tespit edilerek, vergi hatası tespit edilmesi halinde 213 sayılı Vergi Usul Kanununun ilgili
hükümleri çerçevesinde gerekli düzeltme işlemlerinin tesisi hususlarında Yenimahalle
Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 104 karar verilmiştir.
Başvurana Geçmişe Dönük Hak Etmiş Olduğu ve Bundan Sonraki
Görevlendirmelerinde Hak Edeceği Geçici Görev Yolluklarının Ödenmesi
Başvuran, ilçe sağlık personeli olarak Beypazarı İlçesinde çalışmakta olduğunu
Ankara’ya yapılan görevlendirmeler için geçici görev yolluğu alamadığını belirterek
yolluk ödemelerinin yapılmasını talep etmiştir.
Dosya kapsamında yapılan incelemede, başvuranın çalışmakta olduğu Beypazarı
ilçesinden haftanın iki günü düzenli olarak, Ankara il merkezine KETEM, NTP
çalışmaları, su numunesi, resmi evrak takibi, malzeme temini vb. işlerin yürütülmesi
amacıyla resmi araç ile gidiş-geliş yaptığı anlaşılmaktadır.
Harcırah Kanununun 14 üncü maddesinde ise; bir vazifenin ifası amacıyla geçici
olarak yurt içinde veya dışında başka bir yere gönderilenlere geçici görev yolluğunun
ödeneceği hüküm altına alınmıştır. Anılan Kanunun 3 üncü maddesine göre; memur
ve hizmetlinin asıl görevli olduğu veya ikametgâhının bulunduğu ilçe belediye sınırları
içinde kalan ve yerleşim özellikleri bakımından bütünlük arz eden yerler ile belediye
sınırları dışında kalmakla birlikte yerleşim özellikleri bakımından bu yerlerin devamı
niteliğindeki mahaller ve kurumlarınca sağlanan taşıt araçları ile gidilip gelinebilen
yerleri memuriyet mahalli olarak, bunun dışındaki yerleri ise “başka yer” olarak
değerlendirilmektedir. Kanunun lafzından da anlaşılacağı üzere, görevlendirilen yerin
memuriyet mahalli olarak nitelendirilmesi için belediye sınırları dışında kalması,
yerleşim özellikleri bakımından bu yerlerin devamı niteliğinde olması ve kurumlarınca
sağlanan taşıt araçları ile gidilip gelinebilmesi gerekmektedir.
Bu doğrultuda, başvuranın görevini her ne kadar Kurumu tarafından tahsis edilen araç
ile yerine getirmesi söz konusu olsa da Beypazarı-Ankara görevlendirilmelerinin, bu iki
yerleşim yerinin yerleşim özellikleri bakımından birbirinin devamı niteliğinde olmadığı
104 2017/8998 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 11/01/2018 numaralı Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 175