Page 176 - kdk_yillik_rapor2018
P. 176

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               meskende bizzat oturma şartı aranmamaktadır. Bu nedenle, sahip olduğu tek meskeni
               kiraya verip, kendisi başka yerde oturan engelli de diğer şartları taşımak kaydıyla emlak
               vergisi ödemeyecektir.” şeklinde olduğu görülmüştür. Bu kapsamda, idarenin iddia
               ettiğinin aksine başvuranın kayıtlı adresindeki gayrimenkulünden gelir elde etmesinin
               vergi muafiyetini engelleyecek bir durum olmadığı, engellilerin indirimli bina vergisi
               oranı (sıfır) uygulamasından yararlanması için engellinin herhangi bir gelirinin bulunup
               bulunmaması ve sahip olduğu meskeni kiraya verip vermediğinin bir kıstas olarak
               değerlendirilmediği anlaşılmaktadır.

               Açıklanan gerekçelerle, başvuranın, engelliler için indirimli bina vergisi oranı (sıfır)
               uygulamasından yararlandırılması ve yürütülen işlemlerde vergi hatası yapılıp yapılmadığı
               tespit edilerek, vergi hatası tespit edilmesi halinde 213 sayılı Vergi Usul Kanununun ilgili
               hükümleri çerçevesinde gerekli düzeltme işlemlerinin tesisi hususlarında Yenimahalle
               Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 104  karar verilmiştir.

               Başvurana  Geçmişe  Dönük  Hak  Etmiş Olduğu  ve Bundan  Sonraki
               Görevlendirmelerinde Hak Edeceği Geçici Görev Yolluklarının Ödenmesi

               Başvuran,  ilçe  sağlık  personeli  olarak  Beypazarı  İlçesinde  çalışmakta  olduğunu
               Ankara’ya yapılan görevlendirmeler için geçici görev yolluğu alamadığını belirterek
               yolluk ödemelerinin yapılmasını talep etmiştir.

               Dosya  kapsamında  yapılan  incelemede,  başvuranın  çalışmakta  olduğu  Beypazarı
               ilçesinden haftanın iki günü düzenli olarak, Ankara il merkezine KETEM, NTP
               çalışmaları, su numunesi, resmi evrak takibi, malzeme temini vb. işlerin yürütülmesi
               amacıyla resmi araç ile gidiş-geliş yaptığı anlaşılmaktadır.
               Harcırah Kanununun 14 üncü maddesinde ise; bir vazifenin ifası amacıyla geçici
               olarak yurt içinde veya dışında başka bir yere gönderilenlere geçici görev yolluğunun
               ödeneceği hüküm altına alınmıştır. Anılan Kanunun 3 üncü maddesine göre; memur
               ve hizmetlinin asıl görevli olduğu veya ikametgâhının bulunduğu ilçe belediye sınırları
               içinde kalan ve yerleşim özellikleri bakımından bütünlük arz eden yerler ile belediye
               sınırları dışında kalmakla birlikte yerleşim özellikleri bakımından bu yerlerin devamı
               niteliğindeki  mahaller  ve kurumlarınca  sağlanan  taşıt  araçları  ile gidilip gelinebilen
               yerleri  memuriyet  mahalli olarak, bunun dışındaki yerleri ise “başka  yer” olarak
               değerlendirilmektedir. Kanunun lafzından da anlaşılacağı üzere, görevlendirilen yerin
               memuriyet mahalli olarak nitelendirilmesi için belediye sınırları dışında kalması,
               yerleşim özellikleri bakımından bu yerlerin devamı niteliğinde olması ve kurumlarınca
               sağlanan taşıt araçları ile gidilip gelinebilmesi gerekmektedir.
               Bu doğrultuda, başvuranın görevini her ne kadar Kurumu tarafından tahsis edilen araç
               ile yerine getirmesi söz konusu olsa da Beypazarı-Ankara görevlendirilmelerinin, bu iki
               yerleşim yerinin yerleşim özellikleri bakımından birbirinin devamı niteliğinde olmadığı


               104  2017/8998 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 11/01/2018 numaralı Tavsiye Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  175
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181