Page 277 - kdk_yillik_rapor2018
P. 277

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 6.4.15  Hastanenin Fiziki Şartları ve Personel Yetersizliği

                 Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sayfası üzerinden yapılan başvuruda
                 başvuran, … Devlet Hastanesinde acil servis dâhil poliklinik bölümlerinde personelin
                 çocukları yönlendirmediğini, acilde doktor sayısının az olduğunu, çok uzun kuyruklar
                 oluştuğunu ifade ederek sorunun çözülmesini talep etmiştir.
                 Şikâyet başvurusunda ifade edilen hususlar hakkında başvuran çocuk ve annesi ile
                 mesleki görüşme yapılmıştır. İlgili Devlet Hastanesinde verilen sağlık hizmetinde
                 yaşanan sorunların incelenmesi, doktor eksikliğinin  giderilmesi gibi çözüme yönelik
                                                                               49
                 gerekli önlemlerin alınması amacıyla Sağlık Bakanlığına Gönderme Kararı  verilmiştir.
                 Buna istinaden Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü tarafından
                 verilen cevabi yazıda; hastanenin yeni hizmet binasına taşınacağı, son yapılan personel
                 atamaları ile acil servise on iki hekimin başladığı, bu doğrultuda hasta bekleme süresinin
                 düştüğü belirtilerek başvuru çözüme kavuşturulmuştur.
                 6.4.16  Öğrencilerin Bilgisayar İhtiyacı

                 Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sayfası üzerinden yapılan başvurularda
                 başvuran çocuklar, … İmam Hatip Ortaokulunda bilgisayar eksiliği olduğunu belirterek
                 bilgisayar temin edilmesini talep etmiştir.

                 Başvuru üzerine eğitimin aksamaması için … İmam Hatip Ortaokulunda gerekli
                 incelemeler yapılarak imkânlar dâhilinde okulun bilgisayar ihtiyacının giderilmesi
                                                                  50
                 amacıyla Milli Eğitim Bakanlığına Gönderme Kararı  verilmiştir. Milli Eğitim
                 Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından verilen cevabi yazıda; beş adet
                 bilgisayarın okula teslim edildiği belirtilerek başvuru dostane çözüme kavuşturulmuştur.

                 6.4.17  Korunmaya, Bakıma ve Yardıma Muhtaç Çocuklara Yönelik Hizmet
                 Sunan Çocuk Destek Merkezinın Meslek Elemanı İhtiyacı

                 Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından “Ombudsman Halkla Buluşuyor” teması ile
                 Trabzon’da düzenlenen ve idarelerin sivil toplumla buluşturulduğu toplantıya katılan
                 Karadeniz İlleri Kadın Platformu Derneğince yapılan başvuruda, Trabzon İlinde cinsel
                 istismara uğramış kız çocuklarının kaldığı Çocuk Destek Merkezine acilen psikolog
                 ve yeterli sayıda uzman personelin görevlendirilmesine ihtiyaç bulunduğu belirtilerek
                 meslek elemanlarının ivedilikle görevlendirilmesi talep edilmiştir.

                 Başvuranın talebi hakkında gereğinin yapılması için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler
                                           51
                 Bakanlığına Gönderme Kararı  verilmiş olup Bakanlık talebi içeren dilekçenin ilgili
                 Genel Müdürlük tarafından incelendiğini, bahse konu kuruluşa ihtiyaca göre meslek
                 elemanı olarak bir psikolog, bir çocuk gelişimci ve iki çocuk eğiticisi görevlendirildiğini

                 49 2018/11377 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 09/10/2018 tarihli Gönderme Kararı
                 50 2018/13035 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 05/11/2018 tarihli Gönderme Kararı. Benzer
                 konuda 2018/13151 sayılı başvuruda bulunmaktadır.
                 51 2017/12981 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 04/12/2017 tarihli Gönderme Kararı


             276 2018 YILLIK RAPOR
   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282