Page 276 - kdk_yillik_rapor2018
P. 276
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Ayrıca, hakların güvence altına alınmasında önemli bir araç olan hesap verilebilirlik,
şeffaflık ilkeleri gereği idare tarafından su hakkının etkin kullanımını teminen alınan
önlemlere ilişkin bilgiler, alt yapı ile ilgili yapılan denetimler, yaşanan herhangi bir
salgın vakasında gerekli bilgilendirmelerin yapılması vb. hususların kamuoyu ile
paylaşılması gerektiği hususları hatırlatılmış; daha sonra idareden alınan ayrıntılı cevap
çocuğa iletilmiştir.
6.4.13 Çocukların Oyun Hakkı
Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sayfası üzerinden yapılan başvuruda
başvuran, … İlkokulunda okuduğunu, okulunun oldukça geniş bir bahçesi olduğunu,
teneffüslerde oyun oynayabilecekleri bir oyun parkının olmasını istediklerini ifade
etmiş, okul bahçesine oyun parkı yapılmasını talep etmiştir.
Başvuruyla ilgili olarak sınıf öğretmeni ve başvuran çocuk ile yapılan mesleki görüşmeler
dikkate alınarak; Çocuk Hakları Sözleşmesinin çocuğun bedensel gelişimi, dinlenme,
boş zamanı değerlendirme, oynama ve yaşlarına uygun eğlence etkinliklerinde
bulunma haklarının sağlanması için gerekli koşulların oluşturulması hükmü uyarınca
çocukların zamanlarının büyük bir bölümünü geçirdikleri okula oyun parkı yapılması
47
amacıyla Milli Eğitim Bakanlığına ve ilgili Belediyeye Gönderme Kararı verilmiştir.
Buna istinaden ilgili Belediye Başkanlığı tarafından 29/01/2018 tarihinde verilen
cevabi yazıda; kapatılan çocuk oyun parkının yenilendiği, okul parkının yanında yer
alan boş alana kum havuzu yapılmasının planlandığı belirtilerek başvuru çözüme
kavuşturulmuştur.
6.4.14 Çocukların Olabilecek En İyi Sağlık Düzeyine Kavuşma, Tıbbi Bakım
ve Rehabilitasyon Hizmetlerini Veren Kuruluşlardan Yararlanma Hakkı
Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sayfası üzerinden yapılan başvuruda
başvuran çocuk, boyu kısa olduğu için doktora gitmek istediğini, … Eğitim ve
Araştırma Hastanesinde bulunan Çocuk Endokrinoloji Polikliniğine merkezi hekim
randevu sistemi üzerinden Eylül 2017’den beri randevu almaya çalıştığını ancak
randevuyu alamadığını ifade etmiş ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği ile yapılan görüşmelerde hastane randevu
sisteminden kaynaklı sorunlar yaşandığını, pek çok hastanın randevu sisteminin
işleyişiyle ilgili olarak sıkıntılarını dile getirdiğini kaydeden yetkili, başvuran çocuk
için yeni randevunun oluşturulmasını sağlamıştır. Başvuruya konu talebin ilgili
48
idarece yerine getirildiği görüldüğünden Dostane Çözüm Kararı verilmiştir. Ayrıca
başvuran çocuk aranarak randevu saati ve tarihi kendisine iletilmiştir. Sorunun hemen
çözüme kavuşturulmasından dolayı çok mutlu olduğunu ifade eden başvuran çocuk
Kurumumuza teşekkür etmiştir.
47 2017/14389 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 26/12/2017 tarihli Gönderme Kararı
48 2018/8883 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/07/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2018 YILLIK RAPOR 275