Page 487 - kdk_yillik_rapor2018
P. 487
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
- Liman sahasının tahsis amacına göre değerlendirilmesinin sağlanması, limandan
balıkçı barınağı verilmemesi, ilgili alanda görev yapan idarecilerin usulsüz
uygulamaları nedeniyle haklarında soruşturma açılması içerikli deniz ticareti,
tersaneler ve kıyı yapılarına,
- Baz istasyonlarının kaldırılması ve konulması taleplerine ilişkin olarak
telekomünikasyon tesislerine,
- Ticari amaçla eşya taşımacılığı yapanlara verilen K1 ve şehirlerarası tarifeli ve
tarifesiz olarak ticari yolcu taşımacılığı yapanlara verilen D4 yetki belgesi ile ilgili
olarak yaşanan sorunlar, yolcu taşıma belgesinin ilgili idare tarafından hiçbir
gerekçe gösterilmeden iptal edilmesi, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME)
kararlarının tam anlamıyla uygulanması ya da kaldırılması talepleri, üst ve alt
geçit yapılması, KGM yol yapımı esnasında neden olduğu mağduriyetlere,
taksiler dışında kanunsuz ticari yolcu taşımacılığı yaptığı iddia edilen şirketlerin
faaliyetlerinin yasaklanmasının sağlanması taleplerine ilişkin olarak karayolu,
demiryolu, deniz ve iç sular ile tehlikeli mal ve kombine taşımacılığına,
- İlgili internet sitesine erişimin yasaklanması ya da internet sitelerine erişimin
engellenmesinin önlenmesi, BTK tarafında aniden kesilmiş olan SMS trafiğinin
yeniden açılması içerikli medya hizmet sağlayıcılarına,
- Kişisel verilerin izinsiz paylaşımı, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabını aktive
etmek için gerekli olan e-imza ve mobil imza şartının kaldırılması için ilgili
mevzuatta düzenleme yapılması, sosyal medya hesabının başkaları tarafından ele
geçirilmesi içerikli elektronik haberleşme ve bilişim hizmetlerine,
- Sinema, dizi, reklam, internet siteleri üzerinden yapılan olumsuz yayınlar
hakkında gerekli denetimlerin yapılması içerikli genel, yerel ve tematik yayınlara,
- Telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan sabit
ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri
ve İletişim Kurumunun (BTK) denetim görevini layıkıyla yerine getirmediği
iddialarını içeren şikâyetler, kargo şirketleri, otobüs, havayolu ve demiryolu
(TCDD Taşımacılık A.Ş.) şirketlerini ilgilendiren talepler, Yüksek Hızlı Tren
(YHT) ile ilgili uygulamalarda yaşanılan sorunlar, köprü ve otoyol geçişlerinde
haksız yere kesildiği iddia edilen OGS ve HGS cezaları ile Karayolları Genel
Müdürlüğünce kesilen diğer cezaların kaldırılması talepli şikâyetler, mobil
telefonlara SMS yoluyla gönderilen reklam içerikli mesajların engellenmesi,
PTT'nin mesai saatlerinin değiştirilmesi, çalışanları ile posta dağıtıcılarının
olumsuz tutum ve davranışları, PTT'nin usule aykırı tebligat yaptığı iddiaları
içeren başvurular, kablo yayıncılık hizmeti yapan Türksat’a ilişkin şikâyetler,
bankalar ve PTT'nin gişelerdeki işlem sırasında belirli kişilere öncelik hakkı
tanıması uygulamasına itiraz içerikli konuya ilişkin tüketici hak ve sorunlarına,
486 2018 YILLIK RAPOR