Page 491 - kdk_yillik_rapor2018
P. 491
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Birliğin, 20/03/2018 tarihli cevabında, teknik imkânsızlığa vurgu yapıldığını; bu
durumun, yargı kararlarının uygulanmamasına sebebiyet verdiğini iddia ederek,
müracaatı hakkında gereğinin yapılmasını, teknik imkânsızlık gereğince bunun kısa
sürede olmaması halinde başvuruya konu yayınları yapanlar hakkında gerekli işlemlerin
tesisini ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; yargı kararlarının uygulanmaması sonucunu
doğuran ve ilgililerini olumsuz etkileyen “https” protokollü sitelere dönük URL
bazlı erişimin engellenebilmesi için teknik çalışmaların yapılması, söz konusu
sorun alanına ilişkin Erişim Sağlayıcıları Birliği ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim
Kurumunun koordinasyonunda, ilgili tüm kamu kurum-kuruluşları ile özel sektörden
katılımcıların iştirak edeceği bir toplantının yapılarak ileriye dönük hangi çalışmaların
gerçekleştirileceğinin belirlenmesi ve bu bağlamda şikâyetçinin talebine ilişkin gerekli
iş-işlemlerin yapılması hususunda Erişim Sağlayıcıları Birliği ile Bilgi Teknolojileri ve
İletişim Kurumuna Tavsiyede Bulunulmasına 228 karar verilmiştir.
6.19.3 Tüketici Hak ve Sorunları
Bu alanda, telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan
sabit ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri
ve İletişim Kurumunun (BTK) denetim görevini layıkıyla yerine getirmediği iddialarını
içeren şikâyetler, kargo şirketleri, otobüs, havayolu ve demiryolu (TCDD Taşımacılık
A.Ş.) şirketlerini ilgilendiren talepler, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile ilgili uygulamalarda
yaşanılan sorunlar, köprü ve otoyol geçişlerinde haksız yere kesildiği iddia edilen
OGS ve HGS cezaları ile Karayolları Genel Müdürlüğünce kesilen diğer cezaların
kaldırılması talepli şikâyetler, mobil telefonlara SMS yoluyla gönderilen reklam içerikli
mesajların engellenmesi, PTT'nin mesai saatlerinin değiştirilmesi, çalışanları ile posta
dağıtıcılarının olumsuz tutum ve davranışları, PTT'nin usule aykırı tebligat yaptığı
iddiaları içeren başvurular, kablo yayıncılık hizmeti yapan Türksat’a ilişkin şikâyetler,
bankalar ve PTT’nin gişelerdeki işlem sırasında belirli kişilere öncelik hakkı tanıması
uygulamasına itiraz içerikli başvurular alınmıştır.
6.19.3.1 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Düzenleme ve Denetim
Görevi
6.19.3.1.1 Adına Açılan Sahte Hatlara İlişkin Olarak, Bilgi Teknolojileri ve
İletişim Kurumunun (BTK) Gerekli Düzenlemeleri Hayata Geçirmediği ve
Yeterli Denetim Yapmadığı İddiası Hakkında
Şikâyetçi, 2010 yılından itibaren GSM firmaları tarafından bilgisi ve rızası olmaksızın
adına sahte hatlar açıldığını, söz konusu sahte hatlarla ilgili olarak 2012 yılında ceza
davaları açtığını, davaların halen devam ettiğini, GSM firmalarının vatandaşların kimlik
bilgilerini kullandığını, e-devlet üzerinden yaptığı sorgulamalarda adına sahte hatlar
açılmaya devam edildiğini öğrendiğini, buna göre … İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı
228 2018/4421 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 28/09/2018 tarihli Tavsiye Kararı
490 2018 YILLIK RAPOR