Page 491 - kdk_yillik_rapor2018
P. 491

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Birliğin, 20/03/2018 tarihli cevabında, teknik imkânsızlığa vurgu yapıldığını; bu
                 durumun, yargı kararlarının uygulanmamasına sebebiyet verdiğini iddia ederek,
                 müracaatı hakkında gereğinin yapılmasını, teknik imkânsızlık gereğince bunun kısa
                 sürede olmaması halinde başvuruya konu yayınları yapanlar hakkında gerekli işlemlerin
                 tesisini ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
                 Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; yargı kararlarının uygulanmaması sonucunu
                 doğuran ve ilgililerini olumsuz etkileyen “https” protokollü sitelere dönük URL
                 bazlı  erişimin  engellenebilmesi  için  teknik  çalışmaların  yapılması,  söz  konusu
                 sorun alanına ilişkin Erişim Sağlayıcıları Birliği ile Bilgi  Teknolojileri ve İletişim
                 Kurumunun koordinasyonunda, ilgili tüm kamu kurum-kuruluşları ile özel sektörden
                 katılımcıların iştirak edeceği bir toplantının yapılarak ileriye dönük hangi çalışmaların
                 gerçekleştirileceğinin belirlenmesi ve bu bağlamda şikâyetçinin talebine ilişkin gerekli
                 iş-işlemlerin yapılması hususunda Erişim Sağlayıcıları Birliği ile Bilgi Teknolojileri ve
                 İletişim Kurumuna Tavsiyede Bulunulmasına 228  karar verilmiştir.
                 6.19.3 Tüketici Hak ve Sorunları
                 Bu alanda, telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan
                 sabit ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri
                 ve İletişim Kurumunun (BTK) denetim görevini layıkıyla yerine getirmediği iddialarını
                 içeren şikâyetler, kargo şirketleri, otobüs, havayolu ve demiryolu (TCDD Taşımacılık
                 A.Ş.) şirketlerini ilgilendiren talepler, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile ilgili uygulamalarda
                 yaşanılan  sorunlar,  köprü  ve  otoyol  geçişlerinde  haksız  yere  kesildiği  iddia  edilen
                 OGS ve HGS cezaları ile Karayolları Genel Müdürlüğünce kesilen diğer cezaların
                 kaldırılması talepli şikâyetler, mobil telefonlara SMS yoluyla gönderilen reklam içerikli
                 mesajların engellenmesi, PTT'nin mesai saatlerinin değiştirilmesi, çalışanları ile posta
                 dağıtıcılarının olumsuz tutum ve davranışları, PTT'nin usule aykırı tebligat yaptığı
                 iddiaları içeren başvurular, kablo yayıncılık hizmeti yapan Türksat’a ilişkin şikâyetler,
                 bankalar ve PTT’nin gişelerdeki işlem sırasında belirli kişilere öncelik hakkı tanıması
                 uygulamasına itiraz içerikli başvurular alınmıştır.
                 6.19.3.1 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Düzenleme ve Denetim
                 Görevi
                 6.19.3.1.1 Adına Açılan Sahte Hatlara İlişkin Olarak, Bilgi Teknolojileri ve
                 İletişim  Kurumunun  (BTK) Gerekli  Düzenlemeleri  Hayata  Geçirmediği  ve
                 Yeterli Denetim Yapmadığı İddiası Hakkında
                 Şikâyetçi, 2010 yılından itibaren GSM firmaları tarafından bilgisi ve rızası olmaksızın
                 adına sahte hatlar açıldığını, söz konusu sahte hatlarla ilgili olarak 2012 yılında ceza
                 davaları açtığını, davaların halen devam ettiğini, GSM firmalarının vatandaşların kimlik
                 bilgilerini kullandığını, e-devlet üzerinden yaptığı sorgulamalarda adına sahte hatlar
                 açılmaya devam edildiğini öğrendiğini, buna göre … İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı

                 228   2018/4421 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 28/09/2018 tarihli Tavsiye Kararı


             490 2018 YILLIK RAPOR
   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496