Page 492 - kdk_yillik_rapor2018
P. 492

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               8, … İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı 63 adet sahte hat olduğunu, sahtecilik olaylarını
               engellemek için gerekli düzenlemelerin yapılması talebiyle Bilgi Teknolojileri ve İletişim
               Kurumuna başvuruda bulunduğunu, ancak talebinin karşılanmadığını, düzenleyici ve
               denetleyici bir kurum olan BTK’nin gerekli düzenlemeleri hayata geçirmediğini ve
               yeterli denetim yapmadığını iddia ederek kullanıcıların kimlik bilgilerinin korunması
               için gerekli tedbirlerin alınmasını ve sorumlular hakkında cezai müeyyide uygulanmasını
               talep etmiştir.
               Konuya ilişkin olarak yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; 2010 yılından itibaren
               bilgisi ve rızası olmaksızın şikâyetçi adına sahte hatlar açıldığı, söz konusu sahte hatlarla
               ilgili olarak bir yandan 2012 yılında ceza davaları açtığı ve davaların halen devam ettiği,
               diğer taraftan BTK’ye başvuru yaptığı, başvuruların ilgili işletmecilere gönderildiği ve
               işletmeler tarafından verilen cevapların şikâyetçiye iletildiği, başvurulara rağmen adına
               sahte hatlar açılmaya devam edildiği, buna göre …İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı 8,
               … İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı 63 adet sahte hat olduğu anlaşılmıştır.
               Açık hatlarla ilgili olarak BTK’nin yukarıda yer verilen düzenleme ve çeşitli tarihlerde
               yaptığı denetimlere karşılık hem konuyla ilgili yargıya intikal etmiş çok sayıda dava
               olması hem somut olayda sorunun halen devam ettiği göz önüne alındığında başvuranın
               talebinin ilgili idarece reddedilmesinin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve
               kanaatine varılarak mobil telefon işletmelerine yönelik denetimlerin sıklaştırılması,
               işletmecilerin abonelik sözleşmelerinin mevzuatta belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde
               yapılması hususunda bayilere yönelik belli aralıklarla denetim yapılmasının sağlanması
               ve ihlal durumunda caydırıcı nitelikte yaptırımlar uygulanması, elektronik ortamda
               abonelik işlemlerinin gerçekleştirilmesine yönelik yapılan çalışmaların ivedilikle
               sonuçlandırılmasına yönelik makul sürede işlem tesis edilmesi için Bilgi Teknolojileri
               ve İletişim Kurumu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 229  karar verilmiştir.

               6.19.3.2 Posta Hizmetleri
               6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanununda; ülke genelinde posta hizmetlerinin kaliteli,
               sürekli, tüm kullanıcılar için karşılanabilir bir ücretle, etkin, rekabete dayalı esaslar
               çerçevesinde sunulmasını sağlamak üzere posta sektörünün serbestleştirilerek mali
               açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaflığı sağlanmış bir sektör oluşturulması ve bu sektörde
               düzenleme ve denetimin gerçekleştirilmesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin
               (PTT) kuruluşu, yapılanması, faaliyet konuları ve hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin
               hükümlerin yer aldığı görülmektedir.

               PTT’nin  yurt içinde  ve  yurt  dışında  her  türlü  taşımacılık hizmetlerini  de içerecek
               şekilde posta, koli,  kargo ve lojistik hizmetleri,  pul basımı ve satımı, denetlemeye
               ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık
               Kanununa tabi olmaksızın, anılan Kanun kapsamında belirtilen faaliyet konuları ile ilgili
               olarak bankalarla yapacağı sözleşmeler doğrultusunda bankalara destek hizmeti, parasal

               229  2018/597 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 3/7/2018 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  491
   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497