Page 492 - kdk_yillik_rapor2018
P. 492
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8, … İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı 63 adet sahte hat olduğunu, sahtecilik olaylarını
engellemek için gerekli düzenlemelerin yapılması talebiyle Bilgi Teknolojileri ve İletişim
Kurumuna başvuruda bulunduğunu, ancak talebinin karşılanmadığını, düzenleyici ve
denetleyici bir kurum olan BTK’nin gerekli düzenlemeleri hayata geçirmediğini ve
yeterli denetim yapmadığını iddia ederek kullanıcıların kimlik bilgilerinin korunması
için gerekli tedbirlerin alınmasını ve sorumlular hakkında cezai müeyyide uygulanmasını
talep etmiştir.
Konuya ilişkin olarak yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; 2010 yılından itibaren
bilgisi ve rızası olmaksızın şikâyetçi adına sahte hatlar açıldığı, söz konusu sahte hatlarla
ilgili olarak bir yandan 2012 yılında ceza davaları açtığı ve davaların halen devam ettiği,
diğer taraftan BTK’ye başvuru yaptığı, başvuruların ilgili işletmecilere gönderildiği ve
işletmeler tarafından verilen cevapların şikâyetçiye iletildiği, başvurulara rağmen adına
sahte hatlar açılmaya devam edildiği, buna göre …İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı 8,
… İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye kayıtlı 63 adet sahte hat olduğu anlaşılmıştır.
Açık hatlarla ilgili olarak BTK’nin yukarıda yer verilen düzenleme ve çeşitli tarihlerde
yaptığı denetimlere karşılık hem konuyla ilgili yargıya intikal etmiş çok sayıda dava
olması hem somut olayda sorunun halen devam ettiği göz önüne alındığında başvuranın
talebinin ilgili idarece reddedilmesinin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve
kanaatine varılarak mobil telefon işletmelerine yönelik denetimlerin sıklaştırılması,
işletmecilerin abonelik sözleşmelerinin mevzuatta belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde
yapılması hususunda bayilere yönelik belli aralıklarla denetim yapılmasının sağlanması
ve ihlal durumunda caydırıcı nitelikte yaptırımlar uygulanması, elektronik ortamda
abonelik işlemlerinin gerçekleştirilmesine yönelik yapılan çalışmaların ivedilikle
sonuçlandırılmasına yönelik makul sürede işlem tesis edilmesi için Bilgi Teknolojileri
ve İletişim Kurumu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 229 karar verilmiştir.
6.19.3.2 Posta Hizmetleri
6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanununda; ülke genelinde posta hizmetlerinin kaliteli,
sürekli, tüm kullanıcılar için karşılanabilir bir ücretle, etkin, rekabete dayalı esaslar
çerçevesinde sunulmasını sağlamak üzere posta sektörünün serbestleştirilerek mali
açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaflığı sağlanmış bir sektör oluşturulması ve bu sektörde
düzenleme ve denetimin gerçekleştirilmesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin
(PTT) kuruluşu, yapılanması, faaliyet konuları ve hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin
hükümlerin yer aldığı görülmektedir.
PTT’nin yurt içinde ve yurt dışında her türlü taşımacılık hizmetlerini de içerecek
şekilde posta, koli, kargo ve lojistik hizmetleri, pul basımı ve satımı, denetlemeye
ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık
Kanununa tabi olmaksızın, anılan Kanun kapsamında belirtilen faaliyet konuları ile ilgili
olarak bankalarla yapacağı sözleşmeler doğrultusunda bankalara destek hizmeti, parasal
229 2018/597 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 3/7/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 491