Page 497 - kdk_yillik_rapor2018
P. 497

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 6.19.3.4.1 İdarenin Tasarrufundaki Bir Köprüden Fiber Optik Hat
                 Geçirilememesinden Kaynaklı Sorunlar

                 Başvuran şirket, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 2015-2018 yılları
                 arasında Edirne İli, Meriç Nehri üzerinde Dr. Mehmet Müezzinoğlu Köprüsünün inşa
                 edildiğini; bu köprünün altına altı adet 110 mm çapında HDPE boru eklenerek altyapı
                 geçirilmesi  imkânının  tanındığını  ve  bu  kapsamda,  anılan  imkândan  yararlanmak
                 isteyen  işletmecilerden  müracaatların  kabul edildiğini;  idareye  farklı  tarihli  3 adet
                 dilekçeyle başvurulduğunu; bu hususta herhangi bir cevabın taraflarına ulaşmadığını;
                 ancak KGM’nin, 13/09/2017 tarihli yazısıyla, 163.556 TL’lik keşif bedeli ile 1.315
                 TL’lik damga vergisinin belirtilen banka hesabına yatırılmasını, yazı ekinde gönderilen
                 protokolün imzalanmasını ve idareye tekrar gönderilmesini istediğini; bunun üzerine,
                 bazı çekincelerin olmasına rağmen ödemeleri yapıp protokolü imzalamak suretiyle
                 27/11/2017 tarihli bir yazıyla idareye bu hususun bildirildiğini; ilerleyen süreçte,
                 işe başlama yazısının taraflarına iletilmemesi üzerine, yetkililerle çeşitli görüşmeler
                 yapıldığını; bu görüşmeler sırasında, anılan altyapı geçirme işiyle ilgili başka firmalarla
                 da görüşüleceği, köprüde elektronik veri akışını sağlayacak dört adet fiber optik kılın
                 bedelsiz olarak KGM’ye tahsis edilmesi ve hatta 12 km uzaklıktaki bakımevine de
                 fiber optik hattın bedelsiz çekilmesi hususlarının belirtildiğini; bu bağlamda, dört adet
                 fiber optik kılın idareye tahsisinin kabul edildiği, ancak bakımevine kadar fiber optik
                 hattın bedelsiz çekilmesine ilişkin talebin ise maliyetleri gerekçesiyle reddedildiğinin
                 13/02/2018 tarihinde idareye yazılı olarak iletildiğini; idarenin, şifahi olarak iletilen
                 talepleri de içeren güncel protokolü ve ödenecek bedelleri, 20/03/2018 tarihli ve
                 E.115594 sayılı yazıyla taraflarına bildirdiğini; söz konusu talepler ile hesaplanan
                 bedellerin, 5809 sayılı Kanun ile Sabit ve Mobil Haberleşme Altyapısı veya Şebekelerinde
                 Kullanılan Her Türlü Kablo ve Benzeri Gerecin Taşınmazlardan Geçirilmesine İlişkin
                 Yönetmeliğe aykırılıklar içerdiğini; bu kapsamda, 23/03/2018 tarihinde dilekçeyle
                 anılan  taleplere itiraz  edildiğini ve KGM’nin  06/04/2018 tarihli ve E.141529  sayılı
                 yazıyla mukabele ettiğini; anılan yazıda, bazı hukuka aykırılıkların bulunduğu ve söz
                 konusu işin taraflarına yaptırılmaması iradesinin ortaya konulduğunu; ayrıca piyasadaki
                 firmalar arasında eşitliğin gözetilmediğini iddia ederek, yukarıda zikredilen ilk protokole
                 göre işe başlama yazısının taraflarına verilmesini, eğer bu durum gerçekleşmeyecekse
                 gerekçesinin bildirilmesini ve 163.556 TL lik bedelin iadesini, ayrıca söz konusu süreç
                 boyunca uğranılan mağduriyetin giderilmesini yetkilileri aracılığıyla talep etmiştir.

                 Konuya ilişkin olarak yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; başvuruya konu
                 hususlarda idare tarafından yapılan iş ve işlemlerin, o anda yürürlükte olan Karayolları
                 Genel Müdürlüğü  Tasarrufundaki  Taşınmazların Değerlendirilmesine İlişkin
                 Yönetmeliğin öngördüğü usul ve esaslar gözetilmeden tesis edildiği; ayrıca bahsi geçen
                 hususlar bakımından 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ile alt düzenleyici
                 mevzuatın gözetilmediği anlaşılmış olup idarenin hatalı davrandığının kabulü gerektiği
                 belirtilerek Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının E.43984 sayılı yazısı ile Sabit ve Mobil



             496 2018 YILLIK RAPOR
   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502