Page 493 - kdk_yillik_rapor2018
P. 493

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 posta hizmeti, ödeme hizmeti sunma, adres bilgi kayıt sistemi ve elektronik sertifika
                 hizmet sağlayıcılığı, elektronik ortam dâhil her türlü tebligat ve telgraf hizmetine ilişkin
                 faaliyetler ile esas sözleşmesinde belirlenen diğer faaliyetleri yürütmektedir.
                 6.19.3.2.1  Şikâyetçinin, Kargo İçerisindeki Monitörün Taşıma Esnasında
                 Kırılması Nedeniyle Uğradığı Zararın Tazmin Edilmesi ve Kabul Sırasında
                 Alınmış Olan Ücretin İadesi Talebi

                 Şikâyetçi, bir kargo taşıyıcısı ile bilgisayar monitörünü Osmaniye’ye gönderdiğini,
                 takip numaralı olan gönderisinin taşıma sırasında kırıldığını, gönderisini sağlam bir
                 şekilde koliye yerleştirip özenle paketlediğini, … şubesinde görev yapan kargo kabul
                 görevlisi tarafından içeriğini beyan etmesine rağmen kolinin açıldığını ve özensizce
                 paketlendiğini, gönderinin alıcıya kırık ulaşmasının ardından şikâyet başvurusu
                 yaptığını, kamera kayıtları üzerinde inceleme yapıldığını, taşıyıcı tarafından gönderinin
                 kendileri tarafından yere düşürüldüğünün kabul edildiğini, ardından tazminat talebini
                 içeren  dilekçe  yazmasının  istendiğini,  dilekçeyi  vermesinden  yaklaşık  iki  hafta  sonra
                 tarafından bilgisayar satışı yapan firmalardan iki adet monitörün fiyatı hususunda beyan
                 istendiğini, bunun üzerine başvurduğu firmanın söz konusu beyanı veremeyeceklerini
                 belirttiklerini iddia ederek zararının tazmin edilmesini, gönderi ücretinin tarafına iade
                 edilmesini ve gönderisinin açılmasına olanak sağlayan mevzuatın tarafına gönderilmesini
                 talep etmiştir.

                 Konuya ilişkin olarak yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; taşıyıcının taşıma
                 esnasında oluşabilecek zarar ve ziyanın göndericinin sorumluluğunda olduğuna dair
                 taahhütname alınmak suretiyle gönderiyi kabul ettiği, hasar tehlikesi yüksek gönderilerin
                 uğradıkları zararın tabiat ve mahiyetleri gereği olduğu ve tarafının sorumluluğunun
                 bulunmadığı belirtilmiş olsa da, gönderinin düşürülmesi sonucunda hasar gördüğü,
                 kargonun taşıyıcı tarafından yere düşürüldüğünün kabul edildiği, dolayısıyla taşıyıcının
                 üzerine düşen dikkat ve özen yükümlülüğünü yerine getirmeyerek hizmet kusuru
                 oluştuğu değerlendirildiğinden, şikâyetçinin uğradığı zararın tazmin edilmemesinin
                 hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılarak başvuranın kargo
                 içerisinde yer alan monitörün taşıma esnasında kırılması nedeniyle uğradığı zararın
                 tazmin edilmesine ve kabul sırasında alınmış olan ücretin iadesine yönelik makul sürede
                 işlem tesis edilmesi için Taşıyıcıya Tavsiyede Bulunulmasına 230  karar verilmiştir.
                 6.19.3.2.2 PTT Tarafından Düzenlenen Kurum İçi Mesai Saatlerinin Sıkı
                 Uygulanması Sonucunda Yaşanılan Mağduriyet ve Görevli Personelin
                 Davranışı Hakkında
                 Şikâyetçi, 09/01/2018 tarihinde internet aracılığıyla satın aldığı bir ürünün adresine
                 geldiğini ancak evde olmadığı için PTT şubesine geri döndüğünü, 17/01/2018
                 tarihinde işten erken çıkarak PTT şubesine gittiğini, saat 16:36›da oraya ulaştığını,
                 mesai saatinin 16:30’da bitmesi ile kapının kilitlendiğini, mazeretini bildirmek amacı

                 230  2017/13285 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 04/05/2018 tarihli ve Tavsiye Kararı


             492 2018 YILLIK RAPOR
   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498