Page 493 - kdk_yillik_rapor2018
P. 493
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
posta hizmeti, ödeme hizmeti sunma, adres bilgi kayıt sistemi ve elektronik sertifika
hizmet sağlayıcılığı, elektronik ortam dâhil her türlü tebligat ve telgraf hizmetine ilişkin
faaliyetler ile esas sözleşmesinde belirlenen diğer faaliyetleri yürütmektedir.
6.19.3.2.1 Şikâyetçinin, Kargo İçerisindeki Monitörün Taşıma Esnasında
Kırılması Nedeniyle Uğradığı Zararın Tazmin Edilmesi ve Kabul Sırasında
Alınmış Olan Ücretin İadesi Talebi
Şikâyetçi, bir kargo taşıyıcısı ile bilgisayar monitörünü Osmaniye’ye gönderdiğini,
takip numaralı olan gönderisinin taşıma sırasında kırıldığını, gönderisini sağlam bir
şekilde koliye yerleştirip özenle paketlediğini, … şubesinde görev yapan kargo kabul
görevlisi tarafından içeriğini beyan etmesine rağmen kolinin açıldığını ve özensizce
paketlendiğini, gönderinin alıcıya kırık ulaşmasının ardından şikâyet başvurusu
yaptığını, kamera kayıtları üzerinde inceleme yapıldığını, taşıyıcı tarafından gönderinin
kendileri tarafından yere düşürüldüğünün kabul edildiğini, ardından tazminat talebini
içeren dilekçe yazmasının istendiğini, dilekçeyi vermesinden yaklaşık iki hafta sonra
tarafından bilgisayar satışı yapan firmalardan iki adet monitörün fiyatı hususunda beyan
istendiğini, bunun üzerine başvurduğu firmanın söz konusu beyanı veremeyeceklerini
belirttiklerini iddia ederek zararının tazmin edilmesini, gönderi ücretinin tarafına iade
edilmesini ve gönderisinin açılmasına olanak sağlayan mevzuatın tarafına gönderilmesini
talep etmiştir.
Konuya ilişkin olarak yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; taşıyıcının taşıma
esnasında oluşabilecek zarar ve ziyanın göndericinin sorumluluğunda olduğuna dair
taahhütname alınmak suretiyle gönderiyi kabul ettiği, hasar tehlikesi yüksek gönderilerin
uğradıkları zararın tabiat ve mahiyetleri gereği olduğu ve tarafının sorumluluğunun
bulunmadığı belirtilmiş olsa da, gönderinin düşürülmesi sonucunda hasar gördüğü,
kargonun taşıyıcı tarafından yere düşürüldüğünün kabul edildiği, dolayısıyla taşıyıcının
üzerine düşen dikkat ve özen yükümlülüğünü yerine getirmeyerek hizmet kusuru
oluştuğu değerlendirildiğinden, şikâyetçinin uğradığı zararın tazmin edilmemesinin
hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılarak başvuranın kargo
içerisinde yer alan monitörün taşıma esnasında kırılması nedeniyle uğradığı zararın
tazmin edilmesine ve kabul sırasında alınmış olan ücretin iadesine yönelik makul sürede
işlem tesis edilmesi için Taşıyıcıya Tavsiyede Bulunulmasına 230 karar verilmiştir.
6.19.3.2.2 PTT Tarafından Düzenlenen Kurum İçi Mesai Saatlerinin Sıkı
Uygulanması Sonucunda Yaşanılan Mağduriyet ve Görevli Personelin
Davranışı Hakkında
Şikâyetçi, 09/01/2018 tarihinde internet aracılığıyla satın aldığı bir ürünün adresine
geldiğini ancak evde olmadığı için PTT şubesine geri döndüğünü, 17/01/2018
tarihinde işten erken çıkarak PTT şubesine gittiğini, saat 16:36›da oraya ulaştığını,
mesai saatinin 16:30’da bitmesi ile kapının kilitlendiğini, mazeretini bildirmek amacı
230 2017/13285 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 04/05/2018 tarihli ve Tavsiye Kararı
492 2018 YILLIK RAPOR