Page 494 - kdk_yillik_rapor2018
P. 494

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ile kapıyı çaldığını, akabinde kendisine saat gösterilerek vücut diliyle cevap verildiğini,
               PTT'nin mesai saatlerini bu kadar sıkı uygulanmasının çağa uygun olmadığını, kapıya
               gelen bir vatandaşı‘el kol hareketiyle göndermenin’ sosyal bir devlette olmaması
               gerektiğini iddia ederek gereğinin yapılmasını talep etmiştir.

               Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, PTT çalışanının, kendisine karşı göstermiş
               olduğu  davranışa  ilişkin iddiasının incelenmesinde, gerek  başvuranın BİMER’e
               başvurusu üzerine idarenin kamera kayıtlarını incelemesi neticesinde gerekse alınan
               ifadeler ve görevli personelden alınan yazılı savunmadan anlaşıldığı üzere söz konusu
               personelin  hakaret  kastının  bulunmadığı,  mesai  saatinin  bittiğine  dair  kolundaki
               saati göstermek kastıyla hareket ettiğinini anlaşıldığı, PTT’nin mesai saatini sıkı
               uygulamasının çağa uygun olmadığı’ iddiasının ise; PTT Yönetim Kurulunun takdir
               yetkisi ve idarenin sunmuş olduğu gerekçeler göz önünde bulundurulduğunda kamu
               yararı ve hizmet gerekleriyle bağdaşmayan  bir yönünün bulunmadığı, bu haliyle
               idarenin söz konusu işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine
               varılarak reddine karar verilmiş, diğer taraftan idarece Kurumumuza gönderilen cevabi
               yazıda kamera kayıtlarının 2 (iki) ay saklanması ve süresi dolan kayıtların otomatik
               olarak sistemden silinmesi nedeniyle kamera kayıtlarının gönderilemediği belirtilmesi
               nedeniyle Posta Hizmetlerinin Sunulmasına İlişkin Yönetmeliğin 22 nci maddesinde
               yer alan “Kullanıcı şikâyetleri ve bu şikâyetlere verilen cevaplar ile ilgili süreç hizmet
               sağlayıcılar tarafından kayıt altına alınır ve bu kayıtlar güvenlik tedbirleri alınarak
               asgari iki yıl muhafaza edilir.” hükmü gereğince saklanmamış olması nedeniyle
               idarenin  “Şeffaflık”, “Hesap verilebilirlik”  ilkeleri  ile idarenin, şikâyetçiye göndermiş
               olduğu cevabi yazılarda karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine uygun
               davranmaması yönünden eleştirilmiştir. 231
               6.19.3.3  Haksız Yere Kesildiği İddia Edilen HGS-OGS Cezalarının Kaldırılması

               Bilindiği üzere, HGS ve OGS, araçların gişelerde beklemeden geçmesine imkân
               sağlayan, tam otomatik bir elektronik ücret toplama sistemleridir. Bu sistemler,
               paralı yollardaki ücret toplama işlemini elektronik olarak gerçekleştirerek gişelerdeki
               beklemeyi ortadan kaldırmakta, kayıtlı araç sahiplerinin araçlarını durdurmalarına gerek
               kalmadan borçlandırmakta, ticari işletmelere ait araçların yolculuk süresini azaltılmasını
               ve araçların rota takipleri yapılmasını sağlayarak işletme maliyetlerini düşürmekte,
               kullanıcılara  makul ücretler karşılığında  daha  hızlı seyahat  imkânı sunarak karayolu
               ulaşımında daha az yakıt ile daha verimli seyahatin yapılmasına olanak sağlamaktadır.
               Bu kapsamda, ülkemiz karayolu ağında, otoyol ve köprülerde ilk olarak 1999 yılında
               OGS uygulanmaya başlamış, daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri
               elektronik kartlar ile ödeme yapılması sağlanan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) devreye
               alınmış, 01/02/2013 tarihinden itibaren ise KGS tamamen kaldırılarak yerine HGS
               uygulaması başlatılmıştır.

               231  2018/992 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 27/7/2018 tarihli Ret Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  493
   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499