Page 494 - kdk_yillik_rapor2018
P. 494
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ile kapıyı çaldığını, akabinde kendisine saat gösterilerek vücut diliyle cevap verildiğini,
PTT'nin mesai saatlerini bu kadar sıkı uygulanmasının çağa uygun olmadığını, kapıya
gelen bir vatandaşı‘el kol hareketiyle göndermenin’ sosyal bir devlette olmaması
gerektiğini iddia ederek gereğinin yapılmasını talep etmiştir.
Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, PTT çalışanının, kendisine karşı göstermiş
olduğu davranışa ilişkin iddiasının incelenmesinde, gerek başvuranın BİMER’e
başvurusu üzerine idarenin kamera kayıtlarını incelemesi neticesinde gerekse alınan
ifadeler ve görevli personelden alınan yazılı savunmadan anlaşıldığı üzere söz konusu
personelin hakaret kastının bulunmadığı, mesai saatinin bittiğine dair kolundaki
saati göstermek kastıyla hareket ettiğinini anlaşıldığı, PTT’nin mesai saatini sıkı
uygulamasının çağa uygun olmadığı’ iddiasının ise; PTT Yönetim Kurulunun takdir
yetkisi ve idarenin sunmuş olduğu gerekçeler göz önünde bulundurulduğunda kamu
yararı ve hizmet gerekleriyle bağdaşmayan bir yönünün bulunmadığı, bu haliyle
idarenin söz konusu işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine
varılarak reddine karar verilmiş, diğer taraftan idarece Kurumumuza gönderilen cevabi
yazıda kamera kayıtlarının 2 (iki) ay saklanması ve süresi dolan kayıtların otomatik
olarak sistemden silinmesi nedeniyle kamera kayıtlarının gönderilemediği belirtilmesi
nedeniyle Posta Hizmetlerinin Sunulmasına İlişkin Yönetmeliğin 22 nci maddesinde
yer alan “Kullanıcı şikâyetleri ve bu şikâyetlere verilen cevaplar ile ilgili süreç hizmet
sağlayıcılar tarafından kayıt altına alınır ve bu kayıtlar güvenlik tedbirleri alınarak
asgari iki yıl muhafaza edilir.” hükmü gereğince saklanmamış olması nedeniyle
idarenin “Şeffaflık”, “Hesap verilebilirlik” ilkeleri ile idarenin, şikâyetçiye göndermiş
olduğu cevabi yazılarda karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine uygun
davranmaması yönünden eleştirilmiştir. 231
6.19.3.3 Haksız Yere Kesildiği İddia Edilen HGS-OGS Cezalarının Kaldırılması
Bilindiği üzere, HGS ve OGS, araçların gişelerde beklemeden geçmesine imkân
sağlayan, tam otomatik bir elektronik ücret toplama sistemleridir. Bu sistemler,
paralı yollardaki ücret toplama işlemini elektronik olarak gerçekleştirerek gişelerdeki
beklemeyi ortadan kaldırmakta, kayıtlı araç sahiplerinin araçlarını durdurmalarına gerek
kalmadan borçlandırmakta, ticari işletmelere ait araçların yolculuk süresini azaltılmasını
ve araçların rota takipleri yapılmasını sağlayarak işletme maliyetlerini düşürmekte,
kullanıcılara makul ücretler karşılığında daha hızlı seyahat imkânı sunarak karayolu
ulaşımında daha az yakıt ile daha verimli seyahatin yapılmasına olanak sağlamaktadır.
Bu kapsamda, ülkemiz karayolu ağında, otoyol ve köprülerde ilk olarak 1999 yılında
OGS uygulanmaya başlamış, daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri
elektronik kartlar ile ödeme yapılması sağlanan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) devreye
alınmış, 01/02/2013 tarihinden itibaren ise KGS tamamen kaldırılarak yerine HGS
uygulaması başlatılmıştır.
231 2018/992 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 27/7/2018 tarihli Ret Kararı
2018 YILLIK RAPOR 493