Page 507 - kdk_yillik_rapor2018
P. 507

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 barındırılmakta olan 307 suça sürüklenen çocuk hükümlü ve tutuklunun 12 koğuşa
                 yerleştirildiği, koğuşlarda barındırılan kişi sayısının ortalama 25 olduğu ve arttırılmış
                 kapasitenin altında çocuk barındırıldığı, diğer taraftan; Genel Müdürlükleri tarafından
                 ceza infaz kurumlarında bulunan çocukların topluma kazandırılmasına yönelik
                 çalışmaların çok yönlü olarak yürütüldüğü, bunların başında uluslararası standartlar
                 ölçüsünde infaz sisteminin oluşturulması, çocuklarla çalışan nitelikli personelin
                 istihdamı ve bu personele yönelik hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimler ile çocuklara
                 yönelik eğitim-iyileştirme faaliyetlerinin gelmekte olduğu, bu kapsamda; ceza infaz
                 kurumlarında bulunan hükümlü ve tutuklu çocukların iyileştirilmesini ve tekrar
                 suç işlemelerini engelleyici eğitim ve iyileştirme çalışmalarının büyük bir titizlikle
                 sürdürüldüğü, yürütülen eğitim ve iyileştirme çalışmalarını üç ana başlık altında
                 toplamak gerekirse, bunlardan birincisinin eğitim çalışmaları, ikincisinin iyileştirme
                 çalışmaları, üçüncüsünün ise sosyal-kültürel ve sportif faaliyetler olduğu, çocuk hükümlü
                 ve tutuklu konumunda bulunan kişilerin hapis cezalarının infazındaki temel amaç,
                 çocuklara yönelik geliştirilen ve sürdürülen tüm eğitim ve iyileştirme çalışmalarıyla,
                 çocukların kurumda bulundukları süreç içerisinde suça sürüklenmelerine neden olan
                 etkenlerin ortaya çıkarılması, elde edilen bilgiler doğrultusunda uygun müdahalelerin
                 yapılması ve etkili yöntemlerin uygulanmasını temel alarak, çocuğun sosyalleşme
                 sürecini kolaylaştırmayı, yeniden toplumla bütünleşmelerinin hedeflendiği, Ceza
                 infaz kurumlarında bulunan hükümlü ve tutuklu çocukların ikincil mağduriyetlerinin
                 önlenmesi, çocukların sosyalleşme sürecinin kolaylaştırılması ve yeniden toplumla
                 bütünleşmeleri için hükümlü ve tutuklu çocuklara yönelik kurum içinde çok yönlü
                 çalışmalar  yapıldığı,  bu  çalışmaların  kurumlarda  bulunan  öğretmen,  psikolog  ve
                 sosyal hizmet uzmanları tarafından yerine getirildiği, kurumlarda eğitim ve iyileştirme
                 faaliyetleri çerçevesinde resmi, özel, gönüllü kişi, kurum ve kuruluşlarla birlikte belirli
                 amaçlar  doğrultusunda  işbirliği  yapılmakta  olduğu,  bu  çalışmaların  çocuğun  yüksek
                 yararına uygunluğu yönünden değerlendirilerek yapılandırıldığı, daha önce hiç eğitim
                 görmemiş ya da eğitimlerini yarıda bırakmış çocuk hükümlü ve tutukluların eğitim
                 ve öğretimlerine devam edebilmelerine ilişkin faaliyetlerin, kurum eğitim ve öğretim
                 servisi tarafından değerlendirildiği, bu bağlamda; birinci kademe okuma yazma ve
                 ikinci kademe okuma yazma eğitimi kursları, örgün ve yaygın eğitime hazırlık ve destek
                 kursları, açık ilköğretim okulu ve açık öğretim lisesi sınavları, üniversite giriş sınavları,
                 meslek eğitimi kursları, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile kitaplık ve kütüphane
                 faaliyetleri gibi, çocuğun eğitim-öğretim almasına yönelik her türlü işlemlerin bu servis
                 tarafından yerine getirildiği, öte yandan; kurumlarda eğitim-öğretim çalışmalarıyla
                 birlikte  yürütülen  en  önemli  çalışmanın,  kurum  psiko-sosyal  servisleri  tarafından
                 yürütüldüğü, çocukların psikolojik ve sosyal problemlerine çözüm sağlamak amacıyla
                 kurumda görevli psikolog ve sosyal hizmet uzmanları ile görüşebildiği, kurum uzmanları
                 bireysel ya da grup çalışmaları yoluyla çocukların daha sağlıklı ve uyumlu bireyler
                 olmaları yönünde onları destekleyecek çalışmalar yürüttüğü, psiko-sosyal yardım servisi
                 uzmanlarınca çocuğun bireysel özellikleri de dikkate alınarak, bireysel görüşme ya da
                 grup çalışması yoluyla içinde bulundukları koşullara yönelik farkındalıklarını artırma,



             506 2018 YILLIK RAPOR
   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512