Page 514 - kdk_yillik_rapor2018
P. 514
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
BTK’nin gerekli düzenlemeleri hayata geçirmediğini ve yeterli denetim yapmadığını
iddia ederek kullanıcıların kimlik bilgilerinin korunması için gerekli tedbirlerin
alınmasını ve sorumlular hakkında cezai müeyyide uygulanmasını talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde, elektronik haberleşme sektöründeki
önemli sorun alanlarından biri olan açık hatlarla ilgili Bilgi Teknolojileri ve İletişim
Kurumunun çeşitli düzenleme ve denetleme faaliyetini yerine getirdiği, ancak sorunun
halen devam ettiği göz önüne alındığında, yapılan düzenleme ve denetimin yetersiz
olduğu tespit edildiğinden, başvuranın talebinin ilgili idarece reddedilmesinin hukuka
ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılmak suretiyle başvurunun
kabulüne; mobil telefon işletmelerine yönelik denetimlerin sıklaştırılması, işletmecilerin
abonelik sözleşmelerinin mevzuatta belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde yapılması
hususunda bayilere yönelik belli aralıklarla denetim yapılmasının sağlanması ve
ihlal durumunda caydırıcı nitelikte yaptırımlar uygulanması, elektronik ortamda
abonelik işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla yürütülen çalışmaların ivedilikle
sonuçlandırılmasına yönelik makul sürede işlem tesis edilmesi için Bilgi Teknolojileri ve
17
İletişim Kurumu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığı cevabi yazısında, Kurumları tarafından
tüketicilerin hak ve menfaatleri ile kamu yararı ve mevzuata uyumun sağlanmasını
teminen 2017 yılı denetimi kapsamında, abonelik sözleşmelerinin kuruluşu, uygulanması
ve açık hatlara ilişkin mevzuat hükümlerine uyum yükümlülüğünün yerine getirilip
getirilmediğinin tespit edilebilmesi amacıyla 3 mobil işletmeci ile Türk Telekomünikasyon
AŞ ve Sahra Telekom Tic. Ltd. Şti nezdinde kapsamlı bir denetim başlatıldığı, söz
konusu denetim kapsamında 3 mobil işletmecinin çeşitli illerdeki bayilerinin de
mevzuata uyum hususunda denetlendiği, söz konusu denetim sürecinin son aşamasına
gelindiği, işletmecilerin yazılı savunmalarının iletilmesini müteakip denetim sürecinin
sonuçlandırılmasının hedeflendiği, ayrıca rıza dışında yapılan abonelikler kapsamında
yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önlenmesini teminen; ilgili birimler nezdinde
Emniyet Genel Müdürlüğü ve Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile de gerekli görüşmeler
yapılarak ortak çalışma başlatıldığı bununla birlikte tavsiyelerimiz doğrultusunda açık
hatlar konusunda işletmeci denetimlerinin sıkılaştırılması hususu da dâhil olmak üzere,
Kurumlarınca idari yönden gerekli işlemlerin yapılacağı bildirilmiştir.
Onaylı Projesine Aykırılığı Tespit Edilen Eksik ve Ayıplı İşlerin Onaylı Mimari
Proje ve Yapı Ruhsatına Uygun Hale Getirilmesine Yönelik Makul Sürede İşlem
Tesis Edilmesi
Başvuranlar, inşa edilen sitenin imara, mimari projeye ve binanın statiğine aykırı olarak
yapıldığını, ilgili Belediye Başkanlığının ise onaylı projeye aykırı yapılan yapı ile ilgili
tüm şikâyetlere rağmen yapı kullanma izin belgesi tanzim ettiğini iddia ederek projeye
aykırı yapı ile ilgili inceleme yapılarak gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
17 2018/597 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 3/7/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 513