Page 52 - kdk_yillik_rapor2018
P. 52
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Tablo 9: 2017-2018 Yılları Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
2017 2018 Değişim
Başvuru şekli 2017 2018
Yüzde % Yüzde% Oranı %
Faks 133 0,78% 83 0,47% -37,59%
Elden 1263 7,37% 1076 6,12% -14,81%
Posta 2191 12,79% 2552 14,51% 16,48%
E-Başvuru 13312 77,71% 13489 76,71% 1,33%
E-Posta 232 1,35% 385 2,19% 65,95%
TOPLAM 17.131 17.585 2,65%
Şekil 4: 2018 Yılı Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
%76,71
%14,51 Faks
E-posta
%6,12 Elden
Posta
%0,47 %2,19 E-Başvuru
2018 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru
%26,76 ile geçmiş dönemlerde de olduğu gibi kamu personel rejimi alanında yapılmış,
bunu %24,56 ile çalışma ve sosyal güvenlik alanı ve %11,82 ile eğitim-öğretim, gençlik-
spor alanları takip etmiştir. 2017 yılı ile karşılaştırıldığında ise en fazla başvuru yapılan
ilk 6 konunun aynı kaldığı görülmektedir.
Diğer yandan en fazla artış %220,82 ile çocuk hakları, %121,20 ile çalışma ve sosyal
güvenlik, %110,10 ile nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları,%35,90 ile
sosyal hizmetler, %21,06 ile enerji, sanayi, gümrük ve %19,23 ile kadın hakları
alanlarında yaşanmıştır.
2018 YILLIK RAPOR 51