Page 69 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 69
Tablo 20: 2018-2019 Yılları Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Yüzde Yüzde Değişim
Başvuru şekli 2018 2019
% % Oranı %
Faks 83 0,47% 81 0,39% -2,41%
Elden 1076 6,12% 1738 8,29% 61,52%
Posta 2552 14,51% 3339 15,92% 30,84%
E-Başvuru 13489 76,71% 15520 74,02% 15,06%
E-Posta 385 2,19% 290 1,38% -24,68%
TOPLAM 17.585 20.968 19,24%
Şekil 13: 2019 Yılı Başvuru Şekillerine Göre Dağılım (%)
2019 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru %24,66 ile
geçmiş dönemlerde de olduğu gibi kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu %15,50 ile adalet, milli
savunma ve güvenlik alanları ve %11,28 çalışma ve sosyal güvenlik alanı takip etmiştir. Başvurular
2018 yılı ile karşılaştırıldığında ise en fazla başvuru yapılan ilk 6 konu aynı kalmıştır.
Diğer yandan en fazla artış %294,68 ile ulaştırma, basın ve iletişim, %271,79 ile engelli hakları,
%170,38 ile adalet, milli savunma ve güvenlik, %167,12 ile ekonomi, maliye ve vergi alanlarında
yaşanmıştır.
Ulaştırma, basın ve iletişim alanında yaşanan ciddi artışta HGS sistemi geçiş işlemlerine ilişkin
uyuşmazlıklara yönelik başvuruların etkili olduğu düşünülmektedir.
67