Page 82 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 82

Uyum oranları, 2013 yılında %20, 2014 yılında %39, 2015 yılında %37, 2016 yılında %42 iken; 2017
              yılında 23 puanlık bir artış göstererek %65’e yükselmiş, 2018 yılında ise yine artış göstererek %70’e
              ulaşmıştır. 2019 yılında ise 5 puanlık artışla %75 olarak gerçekleşmiştir.


              Tablo 41: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları
                                     2013         2014        2015       2016        2017      2018       2019
               Uyum Oranı%

                                      20           39          37          42         65         70        75



              Şekil 20: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları





















              1.4.4  Şikâyet Başvurularına İlişkin Bilgilendirme İstatistikleri
              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet  mekanizmasının işleyişi ve başvuru  yöntemleri  hakkında bilgi
              almak  için  bilgilendirme  taleplerinin  karşılanması  ve  başvuru  sonrasında  mevcut  şikâyetin  safahatı
              hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak  amacıyla  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu
              oluşturulmuştur.

              Bu  kapsamda,  çağrı  merkezi  gibi  çalışan  “Bilgilendirme  Sistemimiz”  vasıtasıyla  Kurumumuza  ve
              İstanbul Büromuza şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın safahatı, başvurunun usulü, yüz yüze
              görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran
              vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa
              çözüm  aranmakta  veya  kendisine  hukuki  yardımda  bulunularak  yol  göstermek  suretiyle  gerekli
              yönlendirmeler yapılmaktadır.

              Buna göre 2019 yılı sonu itibariyle;

                    Kurumumuzca aranmak ve Kuurmumuza gelmek olmak üzere toplam 86.796 telefon görüşmesi,
                    Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 4.347 adet bilgi edinme başvurusu,
                    4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 315 adet başvuru,
                    Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla  yapılan  4.441 adet  yüz yüze
                      görüşme,

                                                                                                               80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87