Page 82 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 82
Uyum oranları, 2013 yılında %20, 2014 yılında %39, 2015 yılında %37, 2016 yılında %42 iken; 2017
yılında 23 puanlık bir artış göstererek %65’e yükselmiş, 2018 yılında ise yine artış göstererek %70’e
ulaşmıştır. 2019 yılında ise 5 puanlık artışla %75 olarak gerçekleşmiştir.
Tablo 41: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları
2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
Uyum Oranı%
20 39 37 42 65 70 75
Şekil 20: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları
1.4.4 Şikâyet Başvurularına İlişkin Bilgilendirme İstatistikleri
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu
oluşturulmuştur.
Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
İstanbul Büromuza şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın safahatı, başvurunun usulü, yüz yüze
görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran
vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa
çözüm aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli
yönlendirmeler yapılmaktadır.
Buna göre 2019 yılı sonu itibariyle;
Kurumumuzca aranmak ve Kuurmumuza gelmek olmak üzere toplam 86.796 telefon görüşmesi,
Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 4.347 adet bilgi edinme başvurusu,
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 315 adet başvuru,
Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 4.441 adet yüz yüze
görüşme,
80