Page 87 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 87

Amaç                                       A.2KDK’nın Kamu İdareleri Nezdinde Etkinliğini Artırmak


          Hedef                                      H. 2.1 Kurumun kararlarının etkinliğini artırmak


          Performans Hedefi                          Kurum kararlarının etkinliği arttırılacaktır




                                                                                       Hedefin         Hedefin
                                                         2019            2019
          Performans Göstergeleri                                                    Gerçekleşme      Ulaşılma
                                                        Hedef       Gerçekleşme
                                                                                       Oranı %         Durumu
               Kararların sonucundaki uygulama/
          1                                             12 adet        273 adet         %2275          Başarılı
               düzenleme değişiklikleri sayısı
               KDK’nın etkinliğini artıracak
          2                                             10 adet        273 adet         %2275          Başarılı
               düzenleme yapan idare sayısı
          3    Çözüme kavuşturulan başvuru sayısı         200           2.707         %1253,50         Başarılı

               İrtibat noktası oluşturulan idare
          4                                             10 adet        20 adet          %200           Başarılı
               sayısı


                         Hedef kapsamında, kurumun kararlarının etkinliğini artırmak adına 2017 yılında oluşturulan
                         Araştırma, Takip ve Değerlendirme Bürosu kararların takibinde idarelerle kurmuş olduğu
                         etkili bir iletişimi devam ettirmiş ve yeni irtibat noktaları oluşturulmuştur. Diğer yandan
                         Cumhurbaşkanlığı  Hükümet  Sistemi  kapsamında  oluşturulan  yeni  idari  teşkilatlanmada
                         bulunan idarelerle etkin işbirliğine gidilmiş bu kapsamda;
                         - Bakan yardımcılarıyla 3 ayrı toplantıda biraraya gelinerek yürütülen çalışmalar hakkında
                         karşılıklı  görüş  alışverişi  yapılmış,  KDK  hakkında  bilgi  verilmiş  ve  sorunların  dostane
                         çözümü,  tavsiye  kararlarına  uyum,  bilgi-belge  talebinde  etkin  iş  birliğine  yönelik  fikir
                         alışverişinde bulunulmuş,
                         -  Kamu kurumlarıyla  ilişkileri  artırmak, iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesini sağlamak ve
                         sorunların dostane yollarla çözümüne katkı sağlamak amacıyla kamu kurum ve kuruluşların
                         genel müdürleri ve kurum başkanlarıyla  bir araya gelinmiş,
                 Değerlendirme   -  İl  toplantılarında  o  ilin  valisi,  belediye  başkanı,  muhtarları  ve  kurum  yöneticileri  ile

                         görüşmeler gerçekleştirilmiş,
                         - Yine Cumhurbaşkanlığı Hukuk Politikaları Kurulu üyeleri, Cumhurbaşkanlığı İdari İşler
                         Başkanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Anayasa Mahkemesi Başkanı,
                         Yargıtay Başkanı, Danıştay Başkanı ve Sayıştay Başkanı, Yüksek Seçim Kurulu ve OHAL
                         Komisyonu ile görüşmelere yapılmış ve karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmuştur.
                         Ayrıca üniversitelerde hak arama kültürünün   yaygınlaştırılması kapsamında oluşturulan
                         Ombudsmanlık Kulüpleri Üniversitelerde bulunan somut irtibat noktalarımız olmuştur. 2018
                         yılı itibariyle 85 Üniversitede olan Ombudsmanlık Kulubü sayısı 2019 yılı itibariyle 100’e
                         ulaşmıştır. Tüm bu hususlar değerlendirildiğinde mevcut irtibat noktası bulunan idarelerin
                         haricinde    2019     yılında   20     idare    ile   Kurumumuz       arasında    irtibat
                         noktaları/birimleri/personelleri oluşturulmuş, kararlara uyma oranı 2018 yılına kıyasla 5
                         puanlık ciddi bir artışla % 75’e ulaşmış, yine dostane çözümle sonuçlanan dosya sayısı bir
                         önceki  yılda  kıyasla  %7,37’lik  artışla  2.707’e  ulaşmıştır.  Bu  kapsamda  hedefe  ilişkin
                         performans göstergelerinin çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.



                                                                                                               85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92