Page 87 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 87
Amaç A.2KDK’nın Kamu İdareleri Nezdinde Etkinliğini Artırmak
Hedef H. 2.1 Kurumun kararlarının etkinliğini artırmak
Performans Hedefi Kurum kararlarının etkinliği arttırılacaktır
Hedefin Hedefin
2019 2019
Performans Göstergeleri Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
Oranı % Durumu
Kararların sonucundaki uygulama/
1 12 adet 273 adet %2275 Başarılı
düzenleme değişiklikleri sayısı
KDK’nın etkinliğini artıracak
2 10 adet 273 adet %2275 Başarılı
düzenleme yapan idare sayısı
3 Çözüme kavuşturulan başvuru sayısı 200 2.707 %1253,50 Başarılı
İrtibat noktası oluşturulan idare
4 10 adet 20 adet %200 Başarılı
sayısı
Hedef kapsamında, kurumun kararlarının etkinliğini artırmak adına 2017 yılında oluşturulan
Araştırma, Takip ve Değerlendirme Bürosu kararların takibinde idarelerle kurmuş olduğu
etkili bir iletişimi devam ettirmiş ve yeni irtibat noktaları oluşturulmuştur. Diğer yandan
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi kapsamında oluşturulan yeni idari teşkilatlanmada
bulunan idarelerle etkin işbirliğine gidilmiş bu kapsamda;
- Bakan yardımcılarıyla 3 ayrı toplantıda biraraya gelinerek yürütülen çalışmalar hakkında
karşılıklı görüş alışverişi yapılmış, KDK hakkında bilgi verilmiş ve sorunların dostane
çözümü, tavsiye kararlarına uyum, bilgi-belge talebinde etkin iş birliğine yönelik fikir
alışverişinde bulunulmuş,
- Kamu kurumlarıyla ilişkileri artırmak, iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesini sağlamak ve
sorunların dostane yollarla çözümüne katkı sağlamak amacıyla kamu kurum ve kuruluşların
genel müdürleri ve kurum başkanlarıyla bir araya gelinmiş,
Değerlendirme - İl toplantılarında o ilin valisi, belediye başkanı, muhtarları ve kurum yöneticileri ile
görüşmeler gerçekleştirilmiş,
- Yine Cumhurbaşkanlığı Hukuk Politikaları Kurulu üyeleri, Cumhurbaşkanlığı İdari İşler
Başkanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Anayasa Mahkemesi Başkanı,
Yargıtay Başkanı, Danıştay Başkanı ve Sayıştay Başkanı, Yüksek Seçim Kurulu ve OHAL
Komisyonu ile görüşmelere yapılmış ve karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmuştur.
Ayrıca üniversitelerde hak arama kültürünün yaygınlaştırılması kapsamında oluşturulan
Ombudsmanlık Kulüpleri Üniversitelerde bulunan somut irtibat noktalarımız olmuştur. 2018
yılı itibariyle 85 Üniversitede olan Ombudsmanlık Kulubü sayısı 2019 yılı itibariyle 100’e
ulaşmıştır. Tüm bu hususlar değerlendirildiğinde mevcut irtibat noktası bulunan idarelerin
haricinde 2019 yılında 20 idare ile Kurumumuz arasında irtibat
noktaları/birimleri/personelleri oluşturulmuş, kararlara uyma oranı 2018 yılına kıyasla 5
puanlık ciddi bir artışla % 75’e ulaşmış, yine dostane çözümle sonuçlanan dosya sayısı bir
önceki yılda kıyasla %7,37’lik artışla 2.707’e ulaşmıştır. Bu kapsamda hedefe ilişkin
performans göstergelerinin çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.
85