Page 85 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 85

2.  PERFORMANS SONUÇLARI TABLOSU

              2017-2021 dönemi Stratejik Planımız kapsamında Başdenetçiliğin sorumlu olduğu performans
              göstergelerine ilişkin veri ve sonuçları içerir tablo aşağıda sunulmaktadır.

         Amaç                                       A.1 Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla
                                                    Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha Fazla Değer
                                                    Üretmek ve Etkinliği Artırmak
         Hedef
                                                    H. 1.1 Şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde alınmasını
                                                    sağlamak

         Performans Hedefi                          Şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde alınması
                                                    sağlanacaktır




         Performans Göstergeleri                                                       Hedefin       Hedefin
                                                        2019            2019        Gerçekleşme      Ulaşılma
                                                        Hedef       Gerçekleşme        Oranı%        Durumu


         1    Devreye Sokulan yeni başvuru                1               1             %100          Başarılı
              yöntem sayısı
         2    E-devlet aracılıyla yapılan başvuru        %5             %53,6          %1000,7        Başarılı
              sayısının tüm başvuru sayısına oranı
         3    Tespit edilen güvenlik açıklarının         %95             %95            %100          Başarılı
              kapatma oranı


                      Hedef gerçekleşmiş olup,  şikâyet başvurularının alındığı e-Başvuru sistemi yeni bir arayüz
                      ve kullanım kolaylığı ile 29/03/2019 tarihi itibariyle kullanıma açılmıştır. Bu kapsamda yeni
                      sistem ile;
                           e-Başvuru sayfası responsive olarak tasarlanmış ve tüm cihazlara uyum çalışması
                         sağlanmış,
                           Kamu kurum  ve  kuruluşları  ile  yapılan  entegrasyonlar  ile  şikâyet  başvurusunda
                         bulunan  gerçek/tüzel  kişilerin  beyanlarının  doğruluğunun  hızlı  ve  kolay  şekilde  teyit
                         edilmesine imkan getirilmiş,
                           Şikâyet başvurusunu inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan kişiye SMS,
                         e-posta ve e-Başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı ile şikâyet başvuru sahibine de
                         e-Başvuru sitemi üzerinden şikâyetinden vazgeçebilme, uzmana doğrudan mesaj atma,
                         şikâyet dosyasına ek bilgi belge yükleyebilme imkânları sağlanmıştır
                      Diğer yandan 2019 yılında kurumumuza yapılan toplam 20.968 adet şikâyet başvurusunun
                      %53,6’sı (11.291 kişi) E-devlet yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup performans hedefi olarak
                Değerlendirme   E-başvuru sayfasının mobil ve tablet uyumluluğu sağlanmış ayrıca tespit edilen güvenlik
                      öngörülen %5’in çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır.  Yine başvuru kolaylığı açısından

                      açıklıkları kapatılmıştır.
                      Ayrıca  birçok  göstergede  belirlenen  performans  göstergesi  hedefinin  çok  üzerinde  bir
                      gerçekleşme yakalanmıştır.





                                                                                                               83
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90