Page 86 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 86
Amaç A.1Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla
Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha Fazla Değer Üretmek
ve Etkinliği Artırmak
Hedef H. 1.2 Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi,
sonuçlandırılması ve takibinin yapılması için bilgi temelli bir
sistem geliştirmek
Performans Hedefi Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması
ve takibinin yapılması için bilgi temelli bir sistem
geliştirilecektir
Hedefin Hedefin
2019 2019
Performans Göstergeleri Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
Oranı % Durumu
Usul ve esaslara ilişkin düzenleme
1 1 1 %100 Başarılı
sayısı
Başvurunun her aşamasının
2 izlenebildiği bilgilendirme ve takip 5 5 %100 Başarılı
sistemindeki yenilik sayısı
Hedef gerçekleşmiş olup, şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması
kapsamında, 2018 yılı Aralık ayında oluşturulan yeni Şikâyet Yönetim Sistemi 29/03/2019
tarihinde uygulamaya alınmış olup, bu sayede E-başvuru üzerinden kişilerin ek evrak
yükleme, uzmana mesaj gönderme, karar ile ilgili değerlendirme yapma, karar ile ilgili
açıklama yapma, başvuru durumunu görme, cep telefonu bilgilerini güncelleme vb. birçok
özelik aktif hale getirilmiştir. Ayrıca başvuru sahipleri başvurudan başlayarak karar
aşamasına kadar bir çok süreçten aktif olarak sms ve e-başvuru yoluyla
Değerlendirme Diğer yandan işbölümü yönergesinde değişikliğe gidilmiş olup yeni şikayet sistemine
bilgilendirilmektedirler.
tanımlanmıştır. Ayrıca yeni SYS sisteminde karar formatlarının güncellenmesi yapılmış,
kararların
istatistiki
çalışmaları
oluşturulması
verilerinin
ile
raporlanması
gerçekleştirilmekte olup, birleştirme ve ayırma kararlarına ilişkin usul ve esaslar da
düzenlemeler yapılmıştır.
Ayrıca birçok göstergede belirlenen performans göstergesi hedefinin çok üzerinde bir
gerçekleşme yakalanmıştır.
84