Page 86 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 86

Amaç                                        A.1Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla
                                                     Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha Fazla Değer Üretmek
                                                     ve Etkinliği Artırmak
         Hedef                                       H. 1.2 Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi,
                                                     sonuçlandırılması ve takibinin yapılması için bilgi temelli bir
                                                     sistem geliştirmek
         Performans Hedefi                           Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması
                                                     ve takibinin yapılması için bilgi temelli bir sistem
                                                     geliştirilecektir




                                                                                       Hedefin        Hedefin
                                                         2019            2019
         Performans Göstergeleri                                                     Gerçekleşme     Ulaşılma
                                                        Hedef       Gerçekleşme
                                                                                       Oranı %       Durumu
              Usul ve esaslara ilişkin düzenleme
         1                                                1               1              %100       Başarılı
              sayısı
              Başvurunun her aşamasının
         2    izlenebildiği bilgilendirme ve takip        5               5              %100       Başarılı
              sistemindeki yenilik sayısı







                      Hedef  gerçekleşmiş  olup,    şikâyetlerin  etkin  bir  şekilde  incelenmesi,  sonuçlandırılması
                      kapsamında, 2018 yılı Aralık ayında oluşturulan yeni Şikâyet Yönetim Sistemi 29/03/2019
                      tarihinde  uygulamaya  alınmış  olup,  bu  sayede  E-başvuru  üzerinden  kişilerin  ek  evrak
                      yükleme,  uzmana  mesaj  gönderme,  karar  ile  ilgili  değerlendirme  yapma,  karar  ile  ilgili
                      açıklama yapma, başvuru durumunu görme, cep telefonu bilgilerini güncelleme vb. birçok
                      özelik  aktif  hale  getirilmiştir.  Ayrıca  başvuru  sahipleri    başvurudan  başlayarak  karar
                      aşamasına  kadar  bir  çok  süreçten  aktif  olarak  sms  ve  e-başvuru  yoluyla
                Değerlendirme     Diğer  yandan  işbölümü  yönergesinde  değişikliğe  gidilmiş  olup  yeni  şikayet  sistemine
                      bilgilendirilmektedirler.



                      tanımlanmıştır.  Ayrıca  yeni  SYS  sisteminde  karar  formatlarının  güncellenmesi  yapılmış,
                      kararların
                                                          istatistiki
                                                                                                    çalışmaları
                                                                                   oluşturulması
                                                                      verilerinin
                                                    ile
                                    raporlanması
                      gerçekleştirilmekte  olup,  birleştirme  ve  ayırma  kararlarına  ilişkin  usul  ve  esaslar  da
                      düzenlemeler yapılmıştır.

                      Ayrıca  birçok  göstergede  belirlenen  performans  göstergesi  hedefinin  çok  üzerinde  bir
                      gerçekleşme yakalanmıştır.









                                                                                                               84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91