Page 20 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 20
2. BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA YAPILAN FAALİYETLER
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan yararlanmak ve
ayrıca daha kaliteli hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına
ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve
şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu
alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda, Kurumumuz şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme
noktasında verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile Kamu Denetçiliği Kurumu bilgi işlem
personeli tarafından kendi imkânlarıyla 8 aylık süre içerisinde yazılan Şikâyet Yönetim Sistemi
(SYS) 02/04/2019 tarihinde gerçekleştirilen törenle devreye girmiştir.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu
Denetçisi Yahya Akman, Arif Dülger, Sadettin
Kalkan, C. Özlem Tunçak, Hüseyin Yürük ve
tüm personelin katılımıyla gerçekleşen törende
Genel Sekreter İbrahim Kılınç tarafından
SYS’yi tanıtan bir sunum yapılmış ve Bilgi
İşlem Bürosu Yazılım Geliştirme Uzmanları
Adnan Canbolat, Seher Solmaz, Mustafa
Büyükpehlivanoğlu, Yunus Akbudak ve Sinan
Yücekaya’ya geliştirdikleri sistemin hatırası
olarak hediye takdim edilmiştir.
Bu kapsamda uygulamaya giren Şikâyet Yönetim Sistemi, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum
personelinden gelen talepler doğrultusunda;
SYS yazılımı açık kaynak kodlu geliştirilerek platform bağımsızlığı ile E-İmza
işleminde tarayıcı bağımsızlığı sağlanmıştır.
Yazılım responsive olarak geliştirilmiş olup tüm cihazlarda kullanılabilmektedir.
16