Page 21 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 21

  Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda bulunan
                         gerçek/tüzel  kişilerin  beyanlarının  doğruluğu  hızlı  ve  kolay  şekilde  teyit  edilmesine
                         imkân sağlamıştır.

                       Sistemde zorunlu hale getirilen tüzel kişi numaraları sayesinde,  başvuru yapılırken web
                         servis  aracılığı  ile  bilgileri  otomatik  olarak  doldurulmakta  olup  başvuru  süresinin
                         kısaltılmasının yanında eksik veri doldurulmasının da önüne geçilmektedir.

                       SYS’de  dosyaya  eklenen  belgeler  ve  gelen  yazışmalar  bildirim  olarak  kullanıcılara
                         düşmekte aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmaktadır.

                       Dosyayı  inceleyen  uzmanın  şikâyet  başvurusunda  bulunan  kişiye  SMS,  e-posta  ve
                         e-başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı sağlanmıştır.

                Şikâyet  başvurularının  alındığı  e-başvuru  sistemi  yeni  bir  arayüz  ve  kullanım  kolaylığı  ile
                 29/03/2019  tarihinde  kullanıma  açılmış  olup,  E-Başvuru  sisteminde  şikâyet  başvurusunda
                 bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;

                       e-Başvuru  sayfası  responsive  olarak  tasarlanmış  ve  tüm  cihazlarda  uyumlu  olarak
                        çalışması sağlanmıştır.

                       Kurumumuza  gerçek,  tüzel  ve  yabancı  kişiler  kendileri  veya  vekil  olarak  başvuru
                        yapabilmektedirler.  Bu  kapsamda,  başvuru  sahipleri  Kurumumuza  başvuru  yaptıktan
                        sonra şikâyet başvurularının durumlarını, daha önceki başvurularını ve çıkan kararlarını
                        görüntüleyebilme imkânı sağlanmıştır.

                       Başvuru sahibine, e-Başvuru sistemi üzerinden şikâyetinden vazgeçebilme, bir defaya
                        mahsus  olmak  üzere  e-Başvuru  sayfasından  şikâyet  dosyasını  inceleyen  uzmana
                        doğrudan mesaj atma ve ilgili şikâyet dosyasına ek bilgi ve belge yükleme imkânları
                        getirilmiştir.

                Bilgi işlem altyapı çalışmaları kapsamında ise, SYS sisteminin devreye alınması için sistem
                 altyapı  çalışmaları  yapılmış,  network  altyapısı  düzenlenmiş,  yedekleme  sistemine  ilaveler
                 yapılmış, internet servis sağlayıcı değişikliğine gidilmiş, Kurum web sunucuları güncellenmiş,
                 sızma testi işlemlerine başlanmış ve güvenlik açıklarına karşı çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
                 Ayrıca Çocuk web sitesi için (KDK Çocuk) sertifika alınmış ve kullanıcı destek işlemlerine
                 ilişkin geliştirmeler yapılmıştır.




























                                                                                                           17
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26