Page 25 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 25
Tablo 8: 2019-2018 Dönemsel Bazda Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
2018 2018 2019 2019 Değişim
Başvuru şekli (30 Haziran) Yüzde % (30 Haziran) Yüzde% Oranı %
Faks 40 0,47% 55 0,51% 37,50%
Elden 629 7,33% 1145 10,69% 82,03%
Posta 1008 11,74% 1536 14,34% 52,38%
E-Başvuru 6724 78,33% 7846 73,24% 16,69%
E-Posta 183 2,13% 130 1,21% -28,96%
TOPLAM 8.584 10.712 24,79%
E-Başvuru
%73,24
Posta %14,34
Elden %10,69
E-posta
%1,21
Faks
%0,51
2019 yılının ilk 6 ayında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde yapılan
başvuruların büyük çoğunluğunu %25,06’lık oranla “kamu personel rejimi” alanı oluştururken
bunu, %14,23 ile “çalışma ve sosyal güvenlik”, %13,24’lük oranla “adalet, milli savunma ve
güvenlik” alanları takip etmiştir. 2018 yılının ilk 6 ayına bakıldığında başvuru konularının ilk
sırasını %30,45 ile “çalışma ve sosyal güvenlik” alanı oluştururken bunu, %22,05 ile “kamu
personel rejimi” ile %11,35 ile de “eğitim-öğretim, gençlik ve spor” alanları izlemiştir.
2019 yılının ilk altı ayında en fazla artış %511,64 ile “ulaştırma, basın ve iletişim” alanında olurken
bunu, %138,72 ile adalet, milli savunma ve güvenlik, %96 ile ekonomi, maliye ve vergi , %91,67
ile sosyal hizmetler ve son olarak %87,18 ile enerji, sanayi, gümrük ve ticaret alanları takip etmiştir.
21