Page 39 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 39
Kurumumuzun şikâyetleri almaya başladığı 2013 yılı için %20’lerde, 2014 yılı için %37, 2015 yılı
için %37, 2016 yılı için %42, 2017 yılında ise 23 puanlık gibi ciddi bir artış ile %65, 2018 yılında
daha yükselerek %70’e yükselen bu uyum oranı 2019 yılının ilk yarısında %77’lere ulaşmıştır.
Tablo 27: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları
2019
2013 2014 2015 2016 2017 2018
Yılı Yılı Yılı Yılı Yılı Yılı (30 Haziran)
Uyum Oranı%
20 39 37 42 65 70 77
%77
2019
D. KURUMUMUZUN SORUN ÇÖZME YETENEĞİNE İLİŞKİN
BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Dünyadaki tüm Ombudsmanlık Kurumlarının yaşadığı ve çözüm üretmeye çalıştığı sorunların en
önemlilerinden birisi kendisine yapılan başvuruların niteliği ve kabul edilebilir başvuru olup
olmadığıdır.
Dünya uygulamalarına bakıldığında yapılan başvuruların büyük çoğunluğu temel olarak;
Ombudsmanlık Kurumunun görev alanına girmemesi,
İdari makamlara başvuru yapılmadan başvurunun doğrudan Ombudsmana iletilmesi,
Menfaati etkilemeyen başvurular,
Yargı organlarında sonuçlanmış konulara ilişkin başvurular,
İncelenmesinde kamusal bir yarar görülmeyen başvurular,
ve benzeri sebeplerle Ombudsmanlık Kurumlarınca inceleme yapılmaksızın başvurular iade
edilmektedir.
35