Page 40 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 40

Bunların  dışında  kalan,  usul  açısından  başka  eksikliği  bulunmayan  başvurular  kabul  edilebilir
              başvurular olarak değerlendirmeye alınmaktadır.
              Ombudsmanlık  Kurumlarının  sorun  çözme  yetenekleri  ve  başarıları  değerlendirilirken  kabul
              edilebilir  başvurular  temel  kriter  olarak  ele  alınmakta  ve  bu  başvurular  üzerinden  yapılan
              değerlendirme sonuçları kabul görmektedir.

              Nitekim kökleşmiş Ombudsmanlık Kurumlarının aralarında yer aldığı ülke örneklerine bakıldığında
              şu sonuçlarla karşılaşılmaktadır:

              İsveç 2017 yılı yıllık rapor verilerine göre, Kuruma yapılan 8.564 adet başvuru arasından kabul
              edilebilir başvuru oranı %7'dir.

              Finlandiya 2017 yılı yıllık rapor verilerine göre, Kuruma yapılan 6.256 adet başvuru arasından kabul
              edilebilir başvuru oranı %18'dir.

              İspanya 2017 yılı yıllık rapor verilerine göre, Kuruma yapılan 2.4750 adet başvuru arasından kabul
              edilebilir başvuru oranı %9'dur.

              Avrupa Ombudsmanlığının 2017 yılı yıllık raporu verilerine göre, ise Kuruma yapılan 15.837 adet
              başvuru arasından kabul edilebilir başvuru oranı yaklaşık % 3'tür.

              Kurumumuzca, 2018 yılında iletilen 17.585 adet başvuru ve 2017 yılından devreden 4.062 adet
              başvuru  olmak  üzere  toplam  21.647  adet  şikâyet  başvurusu  değerlendirilmek  üzere  işleme
              alınmıştır.

              İncelemeye alınan toplam 21.647 adet şikâyet başvurusunun 17.615 tanesi (%81,37’si) Kurumumuz
              tarafından sonuçlandırılmış  ve  inceleme sonuçları şikâyetçilere bildirilmiş  olup,  sonuçlandırılan
              17.615  başvurunun  4.106  adedi  kabul  edilebilir  nitelikte  olarak  değerlendirilmiştir.  Bu  oran
              %23,31’e  tekabül  etmektedir.  Kabul  edilebilir  başvuru  oranı  yukarıda  yer  verilen  diğer
              Ombudsmanlık  Kurumlarının  kabul  edilebilir  başvuru  oranlarının  bir  hayli  üzerinde
              gerçekleşmiştir.

              2019 yılının ilk altı ayındaki kabul edilebilirlik düzeyine bakıldığında ise;
              Kurumumuza 2019 yılının ilk altı ayında gelen 10.712 ve 2018 yılından devreden 4.032 adet olmak
              üzere toplam 14.744 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek üzere işleme alınmıştır.

              İncelenmeye  alınan  toplam  14.744  adet  şikâyet  başvurusunun  12.087  tanesi  (%  81,98’i)
              Kurumumuz  tarafından  sonuçlandırılmış  ve  inceleme  sonuçları  şikâyetçilere  bildirilmiş  olup
              sonuçlandırılan 14.744 başvurunun 2.609 adedi kabul edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir.
              Bu oran %17,70’e tekabül etmektedir.

                 Tablo 28: 2019 Yılının İlk Yarısı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları

              Karar Türü                                                       2019 (Ocak-Haziran)

              Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı                           1.600
              Tavsiye Kararı                                                            468
              K. Tavsiye K. Ret Kararı                                                  149
              Ret Kararı                                                                392
              Toplam                                                                   2.609




                                                                                                           36
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45