Page 63 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 63

Kurumumuzun girişimleri neticesinde İdare tarafından şikâyete konu talebin yerine getirildiğinin
              beyan  edilmesi  karşısında,  Kurum  Yönetmeliğinin  33/A  maddesinde  yer  alan,  “Şikâyet  konusu
              talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca
              Kuruma  bildirilmesi  hâlinde  dostane  çözüm  kararı  verilir”  hükmü  gereğince,  başvuru  hakkında
                                    42
              Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
              Kişi Alacağının İlgili Kamu Kuruluşu Tarafından Ödenmesi
              Başvuran,  İstanbul  İl  Emniyet  Müdürlüğünde  Polis  Memuru  olarak  görev  yapmakta  iken,
              26/09/2012  tarihinde  bu  görevinden  istifa  etmesi  nedeniyle  zimmetinde  bulunan  zati  demirbaş
              tabanca  ile  beraberindeki  şarjör  ve  mermileri  anılan  tarihte  teslim  ettiğini,  teslim  edilen  zati
              demirbaş  tabancanın  bedeli  olan  ve  kendisi  tarafından  peşin  olarak  ödenen  350,00  TL'nin  iade
              edilmesi  için  02/01/2019,  04/02/2019  ve  20/02/2019  tarihli  dilekçelerle  İstanbul  Emniyet
              Müdürlüğü İkmal Şube Müdürlüğüne başvurduğunu ancak kendisine cevap verilmediğini bunun
              üzerine Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine (CİMER) başvuru yaptığını ancak bu başvurusuna da
              cevap  verilmeyerek  3071  sayılı  Dilekçe  Hakkının  Kullanılmasına  Dair  Kanuna  aykırı  hareket
              edildiğini belirterek; tabanca bedelinin kendisine iadesi ile başvurularına cevap vermeyen kamu
              görevlileri hakkında gerekli yasal işlemin başlatılması talebiyle Kurumumuza başvuru yapmıştır.

              Kurumumuzca  gerçekleştirilen  dostane  çözüm  girişimleri  kapsamında;  öncelikle  İstanbul  İl
              Emniyet Müdürlüğü İkmal Şube Müdürlüğüyle görüşme yapılarak bilgi edinildikten sonra, Emniyet
              Genel  Müdürlüğü  ile  irtibata  geçilmiş,  İdarenin  ödemeyi  geciktirmesinin  sebepleri  öğrenilerek
              başvurana aktarılmış ve kendisi tarafından yerine getirilmesi gereken yükümlülükler anlatılmıştır.
              İnceleme  ve  araştırma  süreci  davam  ederken  başvuran  tarafından  Kurumumuz  gönderilen
              13/06/2019 tarihli dilekçede; şikâyet başvurusuna konu olan olayın neticelendiği bu nedenle sürecin
              hızlandırılmasında ve sorunun çözülmesinde aktif rol oynayan Kamu Denetçiliği Kurumunca bu
              aşamada yapılacak başka bir işlem kalmadığı belirtilerek, gösterilen yakın ilgi ve alakadan dolayı
              Kurumuza karşı memnuniyetleri ifade edilmiştir.

              Yukarıda  belirtilen  açıklamalar  çerçevesinde  başvuruya  konu  taleple  ilgili  şikâyetin  çözüme
              kavuşturulduğu anlaşıldığından Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
                    43
              Kararı  verilmiştir.
              Hatalı Girilen Meslek Kodunun Düzeltilmesi
              Başvuran  özetle;  sağlık  hizmetlerinde  3258.02  meslek  kodu  ile  çalışmakta  iken;  kadroya  geçiş
              sürecinde yapılan bir hata nedeniyle meslek kodunun 9112.01 (yardımcı hizmetler meslek kodu)
              olarak  girildiğini,  fiilen  yapmakta  olduğu  işe  uygun  olarak  meslek  kodunun  bildirilmesini  ve
              mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Başvuruya konu talebin ön inceleme aşamasında yazılı olarak Sosyal Güvenlik Kurumundan görüş
              talep edilmiş, alınan cevapta özetle; 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve 24
              üncü maddelerine göre kamu kurum ve kuruluşlarına daimi işçi olarak atananların SGK ve özlük
              hakları ile ilgili tüm iş ve işlemlerinin atandıkları kurum kuruluşlularca yürütülmesinin gerektiği
              bildirilmiştir.

              Söz konusu personelin meslek kodu değişikliği  yapamamasının gerekçesi  olarak gösterilen 375
              sayılı KHK’nın Geçici 23 üncü maddesinin 5 inci fıkrası hükmünün yorumlanması ve meslek kodu
              değişikliğinin  yapılıp  yapılamayacağı  konusunda  ilgili  Bakanlık  olan  Aile,  Çalışma  ve  Sosyal
              Hizmetler  Bakanlığının  görüşü  istenmiş,  alınan  cevapta;  sigortalıların  meslek  kodlarının



              42  2019/6311 numaralı başvuru hakkında verilen 19/06/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              43  2019/9254 numaralı başvuru hakkında verilen 19/06/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           59
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68