Page 63 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 63
Kurumumuzun girişimleri neticesinde İdare tarafından şikâyete konu talebin yerine getirildiğinin
beyan edilmesi karşısında, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu
talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca
Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı verilir” hükmü gereğince, başvuru hakkında
42
Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Kişi Alacağının İlgili Kamu Kuruluşu Tarafından Ödenmesi
Başvuran, İstanbul İl Emniyet Müdürlüğünde Polis Memuru olarak görev yapmakta iken,
26/09/2012 tarihinde bu görevinden istifa etmesi nedeniyle zimmetinde bulunan zati demirbaş
tabanca ile beraberindeki şarjör ve mermileri anılan tarihte teslim ettiğini, teslim edilen zati
demirbaş tabancanın bedeli olan ve kendisi tarafından peşin olarak ödenen 350,00 TL'nin iade
edilmesi için 02/01/2019, 04/02/2019 ve 20/02/2019 tarihli dilekçelerle İstanbul Emniyet
Müdürlüğü İkmal Şube Müdürlüğüne başvurduğunu ancak kendisine cevap verilmediğini bunun
üzerine Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine (CİMER) başvuru yaptığını ancak bu başvurusuna da
cevap verilmeyerek 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanuna aykırı hareket
edildiğini belirterek; tabanca bedelinin kendisine iadesi ile başvurularına cevap vermeyen kamu
görevlileri hakkında gerekli yasal işlemin başlatılması talebiyle Kurumumuza başvuru yapmıştır.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri kapsamında; öncelikle İstanbul İl
Emniyet Müdürlüğü İkmal Şube Müdürlüğüyle görüşme yapılarak bilgi edinildikten sonra, Emniyet
Genel Müdürlüğü ile irtibata geçilmiş, İdarenin ödemeyi geciktirmesinin sebepleri öğrenilerek
başvurana aktarılmış ve kendisi tarafından yerine getirilmesi gereken yükümlülükler anlatılmıştır.
İnceleme ve araştırma süreci davam ederken başvuran tarafından Kurumumuz gönderilen
13/06/2019 tarihli dilekçede; şikâyet başvurusuna konu olan olayın neticelendiği bu nedenle sürecin
hızlandırılmasında ve sorunun çözülmesinde aktif rol oynayan Kamu Denetçiliği Kurumunca bu
aşamada yapılacak başka bir işlem kalmadığı belirtilerek, gösterilen yakın ilgi ve alakadan dolayı
Kurumuza karşı memnuniyetleri ifade edilmiştir.
Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde başvuruya konu taleple ilgili şikâyetin çözüme
kavuşturulduğu anlaşıldığından Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
43
Kararı verilmiştir.
Hatalı Girilen Meslek Kodunun Düzeltilmesi
Başvuran özetle; sağlık hizmetlerinde 3258.02 meslek kodu ile çalışmakta iken; kadroya geçiş
sürecinde yapılan bir hata nedeniyle meslek kodunun 9112.01 (yardımcı hizmetler meslek kodu)
olarak girildiğini, fiilen yapmakta olduğu işe uygun olarak meslek kodunun bildirilmesini ve
mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvuruya konu talebin ön inceleme aşamasında yazılı olarak Sosyal Güvenlik Kurumundan görüş
talep edilmiş, alınan cevapta özetle; 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve 24
üncü maddelerine göre kamu kurum ve kuruluşlarına daimi işçi olarak atananların SGK ve özlük
hakları ile ilgili tüm iş ve işlemlerinin atandıkları kurum kuruluşlularca yürütülmesinin gerektiği
bildirilmiştir.
Söz konusu personelin meslek kodu değişikliği yapamamasının gerekçesi olarak gösterilen 375
sayılı KHK’nın Geçici 23 üncü maddesinin 5 inci fıkrası hükmünün yorumlanması ve meslek kodu
değişikliğinin yapılıp yapılamayacağı konusunda ilgili Bakanlık olan Aile, Çalışma ve Sosyal
Hizmetler Bakanlığının görüşü istenmiş, alınan cevapta; sigortalıların meslek kodlarının
42 2019/6311 numaralı başvuru hakkında verilen 19/06/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
43 2019/9254 numaralı başvuru hakkında verilen 19/06/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
59