Page 60 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 60

İlk tesis kadastrosu çalışmalarında üretilen kadastro paftalarının teknik sebeplerle yetersiz kalması,
              zemindeki  sınırları  gerçeğe  uygun  olarak  yansıtamaması  ve  kullanılan  hesap  yönteminin
              günümüzün  gerektirdiği  hassasiyette  olmaması  nedeniyle  hesaplamalardan  kaynaklanan  hataları
              gidermek amacıyla 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22-a maddesi gereğince söz konusu birimde
              yenileme çalışmaları yapıldığı, bu çalışmalar sonucunda gerekli ilan ve askı sürelerinin sonucunda
              itiraz edilmeyen taşınmazların durumları kesinleşerek tapu sicilinde gerekli işlemlerin yapıldığı,
              ancak ilgili mevzuat çerçevesinde kesinleşme tarihinden itibaren 10 yıl içerisinde Mahalli Hukuk
              Mahkemelerine dava açma hakkının bulunduğu,

              Öte yandan; bu taşınmaza ait evraklar ve değişiklik beyannameleri incelendiğinde sınırlandırma
              hatası yapıldığının anlaşıldığı ve bu hatanın ortadan kaldırılması amacıyla 3402 sayılı Kanunun
              41 nci maddesi kapsamında gerekli çalışmaların başlatılacağı, hususları belirtilmiştir.

              Bu doğrultuda başvurana telefonla ulaşılarak başvuru dosyası ile ilgili yapılan çalışmalar ve elde
              edilen  olumlu  sonuçlar  hakkında  bilgi  verilmiş,  başvuran  da  ilgimizden  dolayı  teşekkürlerini
              sunmuştur.

              Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine
              getirildiği  anlaşıldığından,  Kurum  Yönetmeliğinin  33/A  maddesi  gereğince  Dostane  Çözüm
                    36
              Kararı  verilmiştir.

              Özel Hastanede Yazılan Gözlük Sonucunda Uğranılan Zararın Tazmini
              Başvuran özel bir hastaneye 50 TL ücret ödeyip göz muayenesi olduğunu, gözlükçüye de 400 TL
              fark ödeyip  gözlüğünü aldığını, ancak numaralar  yanlış  yazıldığı  için  gözlüğü kullanamadığını,
              Silifke  Devlet  Hastanesinde  tekrar  muayene  olduğunda  ölçümün  yanlış  yapıldığının  kendisine
              söylendiğini,  yanlış  ölçüm  yapan  doktora  tekrar  gittiğinde  çeşitli  hakaretler  işittiğini  ve
              kovulduğunu, kendisi de tepki gösterince dövmeye kalktığını, orada çalışanların ve diğer hastaların
              doktoru  sakinleştirdiğini,  Hastane  Müdüresinin  gelerek  10  veya  15  gün  gözlüğü  kullanmayı
              denemesini, olmazsa zararını ödeyeceklerini söylediğini, ancak gözlüğü kullanamadığını ve tekrar
              başvurduğunda ise zararını karışılmayacaklarının söylendiğini, emekli olduğu için güzlük hakkını
              kaybettiğini  belirterek,  hem  zararının  karşılanmasını  hem  de  doktorun  cezalandırılmasını  talep
              etmiştir.

              Şikâyet konusunun dostane çözüme kavuşturulması için Hastane Müdürü ve başvuran ile telefon
              görüşmeleri  yapılmış,  Hastane  Müdürü  tarafından  başvuran  hastaneye  davet  edilerek  şikâyet
              konusunun  çözüme  kavuşturulduğu  telefon  ile  tarafımıza  bildirilmiş,  ayrıca  başvuran  da
              şikâyetinden  vazgeçtiğine  dair  dilekçeyi  aynı  tarihte  Kurumumuza  fakslamıştır.  Bu  çerçevede
              tarafların dostane çözüme davet edilmesi neticesinde şikâyet konusunun çözüme kavuşturulduğu
                                                   37
              anlaşıldığından Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.

              Kamulaştırma Bedelinin Ödenmesi
              Başvuran, hissedarı olduğu taşınmazın bir kısmının Karayolları Genel Müdürlüğünce satın alınması
              için 2942 sayılı Kanun hükümleri gereğince satın alma görüşmesine davet edildiğini, bu görüşme
              sonrasında taşınmazda pay sahibi olarak kendisine nakden ya da farklı bir yolla (Banka hesap IBAN)
              ödeme yapılmadığını, yapılacak ödemeye ilişkin net bilgi verecek bir muhatap da bulamadığını
              belirterek; kamulaştırma bedelinin kendisine ödenmesi suretiyle mağduriyetinin giderilmesini talep
              etmiştir.


              36  2019/2163 numaralı başvuru hakkında verilen 06/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              37  2019/2743 numaralı başvuru hakkında verilen 01/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           56
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65