Page 60 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 60
İlk tesis kadastrosu çalışmalarında üretilen kadastro paftalarının teknik sebeplerle yetersiz kalması,
zemindeki sınırları gerçeğe uygun olarak yansıtamaması ve kullanılan hesap yönteminin
günümüzün gerektirdiği hassasiyette olmaması nedeniyle hesaplamalardan kaynaklanan hataları
gidermek amacıyla 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22-a maddesi gereğince söz konusu birimde
yenileme çalışmaları yapıldığı, bu çalışmalar sonucunda gerekli ilan ve askı sürelerinin sonucunda
itiraz edilmeyen taşınmazların durumları kesinleşerek tapu sicilinde gerekli işlemlerin yapıldığı,
ancak ilgili mevzuat çerçevesinde kesinleşme tarihinden itibaren 10 yıl içerisinde Mahalli Hukuk
Mahkemelerine dava açma hakkının bulunduğu,
Öte yandan; bu taşınmaza ait evraklar ve değişiklik beyannameleri incelendiğinde sınırlandırma
hatası yapıldığının anlaşıldığı ve bu hatanın ortadan kaldırılması amacıyla 3402 sayılı Kanunun
41 nci maddesi kapsamında gerekli çalışmaların başlatılacağı, hususları belirtilmiştir.
Bu doğrultuda başvurana telefonla ulaşılarak başvuru dosyası ile ilgili yapılan çalışmalar ve elde
edilen olumlu sonuçlar hakkında bilgi verilmiş, başvuran da ilgimizden dolayı teşekkürlerini
sunmuştur.
Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine
getirildiği anlaşıldığından, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
36
Kararı verilmiştir.
Özel Hastanede Yazılan Gözlük Sonucunda Uğranılan Zararın Tazmini
Başvuran özel bir hastaneye 50 TL ücret ödeyip göz muayenesi olduğunu, gözlükçüye de 400 TL
fark ödeyip gözlüğünü aldığını, ancak numaralar yanlış yazıldığı için gözlüğü kullanamadığını,
Silifke Devlet Hastanesinde tekrar muayene olduğunda ölçümün yanlış yapıldığının kendisine
söylendiğini, yanlış ölçüm yapan doktora tekrar gittiğinde çeşitli hakaretler işittiğini ve
kovulduğunu, kendisi de tepki gösterince dövmeye kalktığını, orada çalışanların ve diğer hastaların
doktoru sakinleştirdiğini, Hastane Müdüresinin gelerek 10 veya 15 gün gözlüğü kullanmayı
denemesini, olmazsa zararını ödeyeceklerini söylediğini, ancak gözlüğü kullanamadığını ve tekrar
başvurduğunda ise zararını karışılmayacaklarının söylendiğini, emekli olduğu için güzlük hakkını
kaybettiğini belirterek, hem zararının karşılanmasını hem de doktorun cezalandırılmasını talep
etmiştir.
Şikâyet konusunun dostane çözüme kavuşturulması için Hastane Müdürü ve başvuran ile telefon
görüşmeleri yapılmış, Hastane Müdürü tarafından başvuran hastaneye davet edilerek şikâyet
konusunun çözüme kavuşturulduğu telefon ile tarafımıza bildirilmiş, ayrıca başvuran da
şikâyetinden vazgeçtiğine dair dilekçeyi aynı tarihte Kurumumuza fakslamıştır. Bu çerçevede
tarafların dostane çözüme davet edilmesi neticesinde şikâyet konusunun çözüme kavuşturulduğu
37
anlaşıldığından Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Kamulaştırma Bedelinin Ödenmesi
Başvuran, hissedarı olduğu taşınmazın bir kısmının Karayolları Genel Müdürlüğünce satın alınması
için 2942 sayılı Kanun hükümleri gereğince satın alma görüşmesine davet edildiğini, bu görüşme
sonrasında taşınmazda pay sahibi olarak kendisine nakden ya da farklı bir yolla (Banka hesap IBAN)
ödeme yapılmadığını, yapılacak ödemeye ilişkin net bilgi verecek bir muhatap da bulamadığını
belirterek; kamulaştırma bedelinin kendisine ödenmesi suretiyle mağduriyetinin giderilmesini talep
etmiştir.
36 2019/2163 numaralı başvuru hakkında verilen 06/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
37 2019/2743 numaralı başvuru hakkında verilen 01/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
56