Page 120 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 120

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Verilen kararlara ilişkin ayrıntılı bilgilere yukarıdaki bölümlerde yer verilmiştir.

               Kurumumuzca 2019 yılında sonuçlandırılan 21.170 başvurunun 4.870 adedi kabul
               edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir. Bu oran %23’e tekabül etmektedir. Kabul
               edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer Ombudsmanlık Kurumlarının kabul
               edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.

               Kabul edilebilir nitelikteki  4.870 başvurunun  2.707 adedi dostane çözüm ile
               sonuçlandırılırken, 410’u kısmen tavsiye kısmen ret olmak üzere toplam 1.270 adet
               başvuru hakkında tavsiye kararı, 893 adet başvuru hakkında ise ret kararı verilmiştir.
               Tablo 33: 2019 Yılı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları

                Karar Türleri                                                2019
                Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı               2.707
                Tavsiye Kararı                                                 860
                K.Tavsiye K Ret Kararı                                         410
                Ret Kararı                                                     893
                Toplam                                                       4.870

               Dostane  çözüm, tavsiye ve kısmen tavsiye kararları toplamının kabul edilebilir
               başvurular hakkında verilen kararlara oranı %81,66'sına tekabül etmektedir. %18,34
               orandaki başvurular ise şikâyet haklı bulunmayarak ret kararı verilmiştir. Bu hususlar
               değerlendirildiğinde  Kurumumuz;  kendisine yapılan  başvuruların %81,66’sında
               sorunu çözmüş veya çözümüne yönelik iradesini ortaya koymuştur. Diğer bir
               anlatımla Kurumumuzun sorunların çözümüne yönelik yeteneğini gösteren
               başarısı 2019 yılında %81,66 olarak gerçekleşmiştir.

               Diğer yandan Kurumumuz, Yıllık Raporumuzun ilerleyen bölümlerinde yer verildiği
               üzere, nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısını artırmak için tanıtım faaliyetleri,
               konferanslar ve yarışmalar düzenlemekte, çalıştaylar tertip etmekte, tanıtıma yönelik
               basılı yayınların dağıtımını gerçekleştirilmektedir. Şikâyet başvuru rehberi hem Kurum
               sitemizde yayınlanmakta hem de basımı yapılarak vatandaşımıza dağıtılmaktadır.
               e-Başvuru sayfamızda da başvurucuyu  bilgilendirmeye  yönelik açıklamalara yer
               verilmektedir.
               2020 yılında da nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısının artırılarak Kurumumuzun
               sorun çözme yeteneğinin daha üst seviyelere çıkarılması için bilinçlendirmeye ve
               farkındalık artırmaya yönelik faaliyetlerimiz artarak devam edecektir.








                                                                        2019 YILLIK RAPOR  119
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125