Page 120 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 120
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Verilen kararlara ilişkin ayrıntılı bilgilere yukarıdaki bölümlerde yer verilmiştir.
Kurumumuzca 2019 yılında sonuçlandırılan 21.170 başvurunun 4.870 adedi kabul
edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir. Bu oran %23’e tekabül etmektedir. Kabul
edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer Ombudsmanlık Kurumlarının kabul
edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.
Kabul edilebilir nitelikteki 4.870 başvurunun 2.707 adedi dostane çözüm ile
sonuçlandırılırken, 410’u kısmen tavsiye kısmen ret olmak üzere toplam 1.270 adet
başvuru hakkında tavsiye kararı, 893 adet başvuru hakkında ise ret kararı verilmiştir.
Tablo 33: 2019 Yılı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları
Karar Türleri 2019
Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı 2.707
Tavsiye Kararı 860
K.Tavsiye K Ret Kararı 410
Ret Kararı 893
Toplam 4.870
Dostane çözüm, tavsiye ve kısmen tavsiye kararları toplamının kabul edilebilir
başvurular hakkında verilen kararlara oranı %81,66'sına tekabül etmektedir. %18,34
orandaki başvurular ise şikâyet haklı bulunmayarak ret kararı verilmiştir. Bu hususlar
değerlendirildiğinde Kurumumuz; kendisine yapılan başvuruların %81,66’sında
sorunu çözmüş veya çözümüne yönelik iradesini ortaya koymuştur. Diğer bir
anlatımla Kurumumuzun sorunların çözümüne yönelik yeteneğini gösteren
başarısı 2019 yılında %81,66 olarak gerçekleşmiştir.
Diğer yandan Kurumumuz, Yıllık Raporumuzun ilerleyen bölümlerinde yer verildiği
üzere, nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısını artırmak için tanıtım faaliyetleri,
konferanslar ve yarışmalar düzenlemekte, çalıştaylar tertip etmekte, tanıtıma yönelik
basılı yayınların dağıtımını gerçekleştirilmektedir. Şikâyet başvuru rehberi hem Kurum
sitemizde yayınlanmakta hem de basımı yapılarak vatandaşımıza dağıtılmaktadır.
e-Başvuru sayfamızda da başvurucuyu bilgilendirmeye yönelik açıklamalara yer
verilmektedir.
2020 yılında da nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısının artırılarak Kurumumuzun
sorun çözme yeteneğinin daha üst seviyelere çıkarılması için bilinçlendirmeye ve
farkındalık artırmaya yönelik faaliyetlerimiz artarak devam edecektir.
2019 YILLIK RAPOR 119