Page 124 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 124
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
sürenin bittiği tarihten itibaren 6 ay içinde diğer başvuru koşullarını taşımak kaydıyla
Kurumumuza yeniden başvuru yapılabileceği hatırlatılmaktadır.
Kurumda oluşturulan Şikâyet Bilgilendirme Bürosu ile şikâyetçilerin şikâyetleri
hakkında bilgi edinmeleri ve aşamaları takip edebilmeleri sağlanmış, Araştırma Takip
ve Değerlendirme Bürosu çalışmaları ile de Kurum tarafından verilen kararların etkin
bir şekilde takibi sağlanmıştır. Bu çalışmalar sonucunda; Kurum tarafından alınan
Gönderme Kararlarının da birçok kamu kurum ve kuruluş tarafından ciddiyetle
ele alındığı, vatandaşın sorunu çözülerek kendisine ve Kurumumuza bilgi verildiği
memnuniyetle görülmüştür.
Aşağıda 2019 yılında Dostane Çözüm ve Gönderme Kararlarıyla çözüme kavuşturulan
başvurulardan örnekler yer almaktadır.
Otomatik Katılım Yöntemiyle Kesilen Bireysel Emeklilik Kesintilerinin Sisteme
Girilmesi
Başvuruda bulunan şikâyetçi, bir devlet hastanesinde 4/B’li sözleşmeli personel olarak
çalıştığını, 1 Nisan 2017 yılında otomatik katılım ile bireysel emeklilik sistemine dâhil
olduğunu, 2017 yılı Kasım ayı ve 2018 yılı Şubat, Mart, Nisan aylarında maaşından
yapılan kesintilerin bireysel emeklilik sisteminde gözükmediğini, söz konusu aksaklıkla
ilgili kurum mutemetliği ile görüştüğünü ancak çözüme ulaşamadığını iddia ederek
yapılan kesintilerin hesabına aktarılmasını talep etmiştir.
Şikâyet konusuyla ilgili olarak, ilgili idarelerden yazılı olarak bilgi belge talep edilmiş,
alınan cevabi yazıda, ilgiliye ait maaşından yapılmış olan kesintilerin sigorta şirketinden
kaynaklanan bir sorun nedeniyle sistemde gözükmediği ifade edilmiştir. Sorunun
çözümü için söz konusu bireysel emeklilik şirketi ve bağlı bulunan Saymanlıkla görüşülüp
tutarların iade olup olmadığının kontrol edilmesi sağlanmıştır. Kurumumuzun çabaları
sonucunda şikâyetçinin maaşından yapılan kesintilerin bireysel emeklilik sisteminde de
kayıt altına alınması sağlanmış ve bunlara ait dekontlar Kurumumuza ulaştırılmıştır.
Başvuranın talebi ve idarenin konuyla ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde,
ilgili idare tarafından gerekli çalışmaların yapıldığı ve şikâyetçinin mail yoluyla
sorununun çözüldüğüne dair beyanı doğrultusunda Kurum Yönetmeliğinin 33/A
1
maddesi çerçevesinde Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
İtibari Hizmet Sürelerinin Fiili Hizmet Sürelerine Eklenmesi
Başvuran, SGK uzun vade hizmet dökümünde itibari hizmet süresinin sigortalılık
tescil ve hizmet kaydı tespitinde bulunmadığını gördüğünü, bu konuda Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkanlığına yaptığı başvurulara cevap verilmediğini, Sahil Güvenlik
Komutanlığı bünyesinde Kurbağa Adam branşında Uzm. Çvş rütbesiyle 12 yıl görev
yaptığını, 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun tanıdığı hak ile yasal emeklilik
süresin hesabında dikkate alınmayan ancak Kanun gereği bağlanacak aylıklar ile
1 2019/16139 numaralı başvuru hakkında verilen 10/12/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2019 YILLIK RAPOR 123