Page 124 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 124

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sürenin bittiği tarihten itibaren 6 ay içinde diğer başvuru koşullarını taşımak kaydıyla
               Kurumumuza yeniden başvuru yapılabileceği hatırlatılmaktadır.

               Kurumda oluşturulan Şikâyet Bilgilendirme Bürosu ile şikâyetçilerin şikâyetleri
               hakkında bilgi edinmeleri ve aşamaları takip edebilmeleri sağlanmış, Araştırma Takip
               ve Değerlendirme Bürosu çalışmaları ile de Kurum tarafından verilen kararların etkin
               bir şekilde takibi sağlanmıştır. Bu çalışmalar sonucunda; Kurum tarafından alınan
               Gönderme Kararlarının da birçok kamu kurum ve kuruluş tarafından ciddiyetle
               ele alındığı, vatandaşın sorunu çözülerek kendisine ve Kurumumuza bilgi verildiği
               memnuniyetle görülmüştür.
               Aşağıda 2019 yılında Dostane Çözüm ve Gönderme Kararlarıyla çözüme kavuşturulan
               başvurulardan örnekler yer almaktadır.
               Otomatik Katılım Yöntemiyle Kesilen Bireysel Emeklilik Kesintilerinin Sisteme
               Girilmesi
               Başvuruda bulunan şikâyetçi, bir devlet hastanesinde 4/B’li sözleşmeli personel olarak
               çalıştığını, 1 Nisan 2017 yılında otomatik katılım ile bireysel emeklilik sistemine dâhil
               olduğunu, 2017 yılı Kasım ayı ve 2018 yılı Şubat, Mart, Nisan aylarında maaşından
               yapılan kesintilerin bireysel emeklilik sisteminde gözükmediğini, söz konusu aksaklıkla
               ilgili kurum mutemetliği ile görüştüğünü ancak çözüme ulaşamadığını iddia ederek
               yapılan kesintilerin hesabına aktarılmasını talep etmiştir.
               Şikâyet konusuyla ilgili olarak, ilgili idarelerden yazılı olarak bilgi belge talep edilmiş,
               alınan cevabi yazıda, ilgiliye ait maaşından yapılmış olan kesintilerin sigorta şirketinden
               kaynaklanan  bir sorun nedeniyle sistemde gözükmediği ifade edilmiştir. Sorunun
               çözümü için söz konusu bireysel emeklilik şirketi ve bağlı bulunan Saymanlıkla görüşülüp
               tutarların iade olup olmadığının kontrol edilmesi sağlanmıştır. Kurumumuzun çabaları
               sonucunda şikâyetçinin maaşından yapılan kesintilerin bireysel emeklilik sisteminde de
               kayıt altına alınması sağlanmış ve bunlara ait dekontlar Kurumumuza ulaştırılmıştır.
               Başvuranın talebi ve idarenin konuyla ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde,
               ilgili idare tarafından gerekli çalışmaların yapıldığı ve şikâyetçinin mail yoluyla
               sorununun  çözüldüğüne  dair beyanı  doğrultusunda  Kurum  Yönetmeliğinin 33/A
                                                      1
               maddesi çerçevesinde Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               İtibari Hizmet Sürelerinin Fiili Hizmet Sürelerine Eklenmesi

               Başvuran, SGK uzun vade hizmet dökümünde itibari hizmet süresinin sigortalılık
               tescil ve hizmet kaydı tespitinde bulunmadığını gördüğünü, bu konuda Sosyal
               Güvenlik Kurumu Başkanlığına yaptığı başvurulara cevap verilmediğini, Sahil Güvenlik
               Komutanlığı bünyesinde Kurbağa Adam branşında Uzm. Çvş rütbesiyle 12 yıl görev
               yaptığını, 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun tanıdığı hak ile yasal emeklilik
               süresin hesabında dikkate alınmayan ancak Kanun gereği bağlanacak aylıklar ile

               1 2019/16139 numaralı başvuru hakkında verilen 10/12/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  123
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129