Page 71 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 71
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Bu ilke,
• Kamu görevlilerinin muhataplarına doğruyu söylemesi ve onları doğru
yönlendirmesini,
• Kamu görevlilerinin, bireylerin devlete olan güvenini zedeleyecek davranışlardan
kaçınmasını,
• İdarenin, toplum nezdinde dürüst olduğu düşüncesine zarar verecek davranışlarda
bulunmamasını,
gerektirir.
5.2.7. Nezaket
Nezaket ilkesi, kamu görevlilerinin birbirine ve vatandaşa karşı saygılı davranmalarını,
kibar, yardımsever ve iş birliği içerisinde hareket etmelerini, işlerini zamanında
yapmalarını, vatandaşın sorununu anlamak ve çözüm yolu üretmek için samimi bir
çaba içinde olmalarını ifade eder.
Bu ilke,
• Kamu görevlilerinin her türlü faaliyetlerinde, tutum ve davranışlarında saygılı ve
kibar davranmasını,
• İdarenin vatandaş odaklı hareket etmesini, kamu görevlilerinin dile getirilen
sorunu anlayarak ve çözüm yolu bulmaya çalışarak kişileri doğru yönlendirmesini,
• Kamu görevlilerinin nezaket ilkesine aykırı davranışı sonucu kişilerin hak
veya menfaatinin olumsuz etkilenmesi durumunda, nezaket ilkesine aykırı
davranışlarının ivedilikle önüne geçilmesi ve ilgilisinden özür dilenmesini,
gerektirir.
5.2.8. Şeffaflık
Şeffaflık ilkesi, gerçek ve tüzel kişilerin bilgiye erişebilmesi için idarenin bilgi verme
ödevini sistematik, kolay, hızlı ve ulaşılabilir bir şekilde yerine getirmesidir.
Bu ilke,
• Gerçek ve tüzel kişilerin bilgiye erişim hakkının yasal olarak güvenceye
bağlanmasını,
• İdarenin faaliyetleri ile faaliyet sonuçlarının kamuya açık olmasını,
• İdarenin karar alma süreçlerine hizmetten yararlananların katılımının sağlanmasını
ve kamu hizmetlerinin işleyişine ilişkin vatandaş görüşünün alınmasını,
• İdarenin işleyişine ilişkin her türlü düzenleme ve prosedürün kamuoyunun
erişimine açık ve kolayca ulaşılabilir olmasını,
gerektirir.
70 2019 YILLIK RAPOR