Page 71 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 71

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Bu ilke,

                    •  Kamu  görevlilerinin  muhataplarına  doğruyu  söylemesi  ve  onları  doğru
                       yönlendirmesini,
                    •  Kamu görevlilerinin, bireylerin devlete olan güvenini zedeleyecek davranışlardan
                       kaçınmasını,
                    •  İdarenin, toplum nezdinde dürüst olduğu düşüncesine zarar verecek davranışlarda
                       bulunmamasını,
                 gerektirir.
                 5.2.7. Nezaket

                 Nezaket ilkesi, kamu görevlilerinin birbirine ve vatandaşa karşı saygılı davranmalarını,
                 kibar, yardımsever ve iş birliği içerisinde hareket etmelerini, işlerini zamanında
                 yapmalarını, vatandaşın sorununu anlamak ve çözüm yolu üretmek için samimi bir
                 çaba içinde olmalarını ifade eder.
                 Bu ilke,

                    •  Kamu görevlilerinin her türlü faaliyetlerinde, tutum ve davranışlarında saygılı ve
                       kibar davranmasını,
                    •  İdarenin vatandaş odaklı hareket etmesini, kamu görevlilerinin dile getirilen
                       sorunu anlayarak ve çözüm yolu bulmaya çalışarak kişileri doğru yönlendirmesini,
                    •  Kamu görevlilerinin nezaket ilkesine aykırı davranışı sonucu kişilerin hak
                       veya  menfaatinin  olumsuz  etkilenmesi  durumunda,  nezaket ilkesine aykırı
                       davranışlarının ivedilikle önüne geçilmesi ve ilgilisinden özür dilenmesini,

                 gerektirir.
                 5.2.8. Şeffaflık
                 Şeffaflık ilkesi, gerçek ve tüzel kişilerin bilgiye erişebilmesi için idarenin bilgi verme
                 ödevini sistematik, kolay, hızlı ve ulaşılabilir bir şekilde yerine getirmesidir.
                 Bu ilke,
                    •  Gerçek  ve  tüzel  kişilerin  bilgiye erişim hakkının  yasal  olarak  güvenceye
                       bağlanmasını,
                    •  İdarenin faaliyetleri ile faaliyet sonuçlarının kamuya açık olmasını,
                    •  İdarenin karar alma süreçlerine hizmetten yararlananların katılımının sağlanmasını
                       ve kamu hizmetlerinin işleyişine ilişkin vatandaş görüşünün alınmasını,
                    •  İdarenin işleyişine ilişkin her türlü düzenleme ve prosedürün kamuoyunun
                       erişimine açık ve kolayca ulaşılabilir olmasını,
                 gerektirir.






              70 2019 YILLIK RAPOR
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76