Page 56 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 56

2020 Yılı Dosya Bilgileri

              2020 yılında, yıl içerisinde alınan 90.209 başvuru ve 2019 yılından devreden 3.830 başvuru olmak
              üzere  adet  olmak  üzere  toplam  94.039  adet  şikâyet  başvurusu  değerlendirilmek  üzere  işleme
              alınmıştır.

              Değerlendirmeye  alınan  toplam  94.039  adet  şikâyet  başvurusunun  91.100  tanesi  (%96,87’si)
              Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 2.939 adet şikâyet başvurunun incelenmesine devam
              edilmektedir. Diğer yandan, yapılan ön değerlendirme sonucunda 1.155 adet kendi içerisinde konu
              ve sebep bakımından aynı olan şikâyet başvurusu hakkında Birleştirme Kararı verilerek tek dosya
              üzerinden incelemeye devam edilmiştir.

              Tablo 28: 2020 Yılı Dosya Verileri
                  2019 Yılından          2020 Yılında                       2020 Yılında       İşlemi Devam
                 Devreden Dosya            Dağıtılmış        Toplam       Sonuçlandırılan       Eden Dosya
                       Sayısı            Dosya Sayısı                       Dosya Sayısı           Sayısı

                       3.830                90.209            94.039           91.100              2.939


              Kurumumuza yapılan şikâyet başvurularının incelenmesi neticesinde 31 Aralık 2020 tarihi itibariyle
              Kurumumuz tarafından sonuçlandırılan 91.100 adet başvuruya ilişkin olarak;
                   % 9,51 oranında “Gönderme Kararı”,

                   % 10,29 oranında “İncelenemezlik Kararı”

                   % 2,01 oranında “Dostane Çözüm Kararı”,
                   % 0,18 oranında “Başvurunun Geçersiz Sayılması,

                   % 0,32 oranında ise “Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar”,
                   % 75,74 oranında ise “Tavsiye Kararı”,

                   % 1,05 oranında ise “Ret Kararı”,
                   % 0,78 oranında ise “K.Tavsiye K.Ret Kararı”,

              verilmiştir.

              Kurumumuzca  verilen  incelenemezlik  karar  oranlarının  yüksekliğinin  başlıca  sebepleri  arasında,
              Kurumumuza  yapılan  başvurularda  menfaat  ihlali  koşulunun  aranması,  görev  alanına  girmeyen
              başvurularda Kurumumuzun görev alanını  genişletmeme çabası  ve  yargı organlarınca incelemesi
              devam eden veya sonuçlandırılmış başvuruların Kurumumuzca incelenememesi yer almaktadır.
              Diğer  taraftan  Avrupa  ülkeleri  Ombudsmanlık  Kurumlarının  başvuruları  inceleme  oranları
              Kurumumuzla  karşılaştırıldığında,  Kurumumuzun  Avrupa  ülkelerine  göre  başvuruları  inceleme
              oranlarının  çok  daha  yüksek,  incelenemezlik  karar  oranlarının  ise  çok  daha  düşük  olduğu
              görülmektedir. Bu Ombudsmanlık Kurumlarında genellikle, incelenemeyen dosyalar başvurucusuna
              iade  edilirken,  incelenebilir  dosyalar  ise  kabul  edilebilir  başvuru  olarak  değerlendirmeye
              alınmaktadır.
              Nitekim kökleşmiş Ombudsmanlık Kurumlarının aralarında yer aldığı ülke örneklerine bakıldığında
              şu sonuçlarla karşılaşılmaktadır.




                                                                                                            55
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61