Page 101 - KDK
P. 101

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    •   Yargı organlarında sonuçlanmış konulara ilişkin başvurular,
                    •   İncelenmesinde kamusal bir yarar görülmeyen başvurular,

                 ve benzeri sebeplerle ombudsmanlık kurumlarınca inceleme yapılmaksızın iade
                 edilmektedir.
                 Bunların dışında kalan, usul açısından başka eksikliği bulunmayan başvurular kabul
                 edilebilir başvurular olarak değerlendirmeye alınmaktadır.
                 Ombudsmanlık Kurumlarının sorun çözme yetenekleri ve başarıları değerlendirilirken
                 kabul edilebilir başvurular temel kriter olarak ele alınmakta ve bu başvurular üzerinden
                 yapılan değerlendirme sonuçları kabul görmektedir.
                 Nitekim kökleşmiş ombudsmanlık kurumlarının aralarında yer aldığı ülke örneklerine
                 bakıldığında şu sonuçlarla karşılaşılmaktadır.
                    • Slovenya 2019 yıllık rapor verilerine göre, Kuruma yapılan 2.957 adet başvuru
                    arasından kabul edilebilir başvuru oranı %14,4'dür.
                    • AB Ombudsmanı 2019 yıllık rapor verilerine göre, Kuruma yapılan 2.201 adet
                    başvurunun %20,7 ‘si incelemeye geçilmiştir.
                    • Norveç 2019 yıllık rapor verilerine göre, Kuruma yapılan 3.882 adet başvurunun
                    2.276’sı reddedilmiştir.
                 Kurumumuza 2020 yılında yapılan başvuruların kabul edilebilirlik oranı ise %79,74'e
                 tekabül etmektedir.

                 Kurumumuzca, 2020 yılında iletilen 90.209 adet başvuru ve 2019 yılından devreden
                 3.830 adet başvuru olmak üzere toplam 94.039 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek
                 üzere işleme alınmıştır.
                 İncelemeye alınan toplam 94.039 adet şikâyet başvurusunun 91.100 tanesi (%96,87’si)
                 Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış ve inceleme sonuçları şikâyetçilere bildirilmiştir.
                 Verilen kararlara ilişkin ayrıntılı bilgilere yukarıdaki bölümlerde yer verilmiştir.

                 Kurumumuzca 2020 yılında sonuçlandırılan 91.100 başvurunun 72.640 adedi kabul
                 edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir. Bu oran  %79,74’e  tekabül etmektedir.
                 Kabul edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer Ombudsmanlık Kurumlarının
                 kabul edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.
                 Kabul edilebilir nitelikteki  72.640 başvurunun  2.867 adedi dostane çözüm ile
                 sonuçlandırılırken, 704’u kısmen tavsiye kısmen ret olmak üzere toplam 68.832 adet
                 başvuru hakkında tavsiye kararı, 941 adet başvuru hakkında ise ret kararı verilmiştir.









             100 2020 YILLIK RAPOR
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106