Page 97 - KDK
P. 97

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 sosyal devlet ilkesinin tam bir surette hayata geçirilmesi, kamu otoriteleri tarafından
                 kamu bankalarına ekonomik şartlarda yaşanan olumsuzlukların giderilmesi kapsamında
                 verilen vazifelerin toplumda yaratılan güven de dikkate alınarak özenle yerine getirilmesi
                 gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

                 Bu bağlamda, COVID-19 salgını sebebiyle ekonomide yaşanan olumsuzlukların
                 giderilmesi  için  alınan  tedbirler  kapsamında,  iktisadi  düzenin  devamlılığının
                 sağlanmasındaki kamu yararı gözetilerek ve sosyal devlet ilkesinin söz konusu olağanüstü
                 şartlarda gerektirdiği öncelikler dikkate alınarak anılan tedbirlerin uygulamasında
                 yaşanan  sorunların  giderilmesi  ve başvuruya  konu taleplerin  bu yaklaşımla yeniden
                 değerlendirilmesi yönünde  Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası Anonim Şirketi,
                 Türkiye Vakıflar Bankası Türk Anonim Ortaklığı ve Türkiye Halk Bankası Anonim
                 Şirketine tavsiyede bulunulmuştur.

                 5.5.   DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER


                 Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan
                 uzlaştırma yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan
                 yöntemlerdendir. Bu yöntem doğrultusunda, 2013 yılında 184, 2014 yılında 123, 2015
                 yılında 161, 2016 yılında 80 adet dosya uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulmuştur.
                 Bilindiği üzere, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul
                 ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte” 02.03.2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazete'de
                 yayımlanan  değişikliği  ile  Kurumumuzun  kuruluş  amacı  doğrultusunda  ve  yapılan
                 katkı ve hizmetlerini düzgün ifade edilebilmesini teminen “Dostane Çözüm Kararı”
                 eklenmiş olup uzlaşma kültürünün çerçevesi daha anlamlı hale getirilmiştir.

                 Bu kapsamda;
                   •  2017 yılında toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 1.887 olup bunların
                     1575 adedi Dostane Çözüm Kararı ile 312 adedi ise Gönderme Kararı ile,
                   •  2018 yılına  toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.498 olmuş, bunların
                     1.916 adedi Dostane Çözüm Kararı ile 582 adedi ise Gönderme Kararı ile,

                   •  2019 yılında toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.707 olmuş, bunların
                     1.607 adedi Dostane Çözüm Kararı ile 1.100 adedi ise Gönderme Kararı ile,

                   •  2020 yılına bakıldığında ise toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.867
                     olup bunların 1.808 adedi Dostane Çözüm Kararı ile 1.059 adedi ise Gönderme
                     Kararı ile gerçekleştirilmiştir.









              96 2020 YILLIK RAPOR
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102