Page 96 - KDK
P. 96

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Tablo 23: 2020 Yılında Kurumumuza Gelen Başvuruların Dağılımı


                1 Ocak- 30 Haziran Dönemi Kurumumuza Yapılan Toplam Başvuru Sayısı   90.209

                Temel Destek Kredileri Kapsamında Kurumumuza Yapılan Bankacılık    70.440
                İşlemlerine İlişkin Başvuru Sayısı

                Diğer Konulu Başvurular                                            19.769

               Kurumumuza bankacılık işlemleri kapsamında yapılan 70.440 adet başvurunun 70.187
               adedi (%99,64’ü) incelenmiş olup, 67.281 adet  başvuru hakkında tavsiye kararı, 2.906
               adet başvuru hakkında incelenemezlik kararı verilmiştir. 253 adet başvurunun ise yasal
               inceleme süreci devam etmektedir.

               Tablo 24: 2020 Yılı Bankacılık İşlemleri Başvurularına İlişkin Dosya Verileri

                                         1 Ocak- 31 Aralık Dönemi
                 1 Ocak- 31 Aralık Dönemi   Bankacılık İşlemleri     İşlemi Devam Eden
                   Bankacılık İşlemleri
                  Alanında Gelen Başvuru   Alanında Sonuçlandırılan     Dosya Sayısı
                                               Dosya Sayısı

                         70.440                   70.187                   253


               Salgın döneminde  Kurumumuza bankacılık işlemleri hakkında yapılan
               başvurularda yaşanan olağanüstü artış bilhassa bu şikâyetlere ilişkin işlemler
               için özel bir inceleme ve araştırma usulü belirlenmesini zorunlu kılmıştır. Bu
               çerçevede; yaşanılan koronavirüs salgını döneminin olumsuz ekonomik etkilerinin
               azaltılması amacıyla alınan  bankacılık işlemleri tedbirlerinin uygulanmasından
               doğan sorunlarla ilgili, Kurumumuza ulaşan şikâyet başvuruları ile ilgili işlemler
               doğrudan Kamu Başdenetçiliği Makamı bünyesinde gerçekleştirilmiş ve şikâyetler
               doğrudan Başdenetçilik tarafından incelenerek sonuçlandırılmıştır.
               Diğer  taraftan daha  önceki  yıllarda  yapılan  bankacılık işlemleri  hakkında
               başvurular Kurumumuzca incelenmemekteydi. Bunun yerine sorunlar ilgili
               mercilere iletilerek ilgili mercilerin sorundan haberdar olmaları sağlanmaktaydı.
               Bu dönemde ise salgın döneminin vatandaş üzerindeki olumsuz etkisini azaltmak
               amacıyla temel destek kredisinin kamusal bir politika aracı olarak devreye
               sokulmasından dolayı Kurumumuzca bu başvuruların doğrudan incelemeye
               alınması gereği duyulmuştur.
               Kurumumuzca yapılan başvuruların incelenmesi ve değerlendirilmesi neticesinde; kamu
               bankalarına  muhatap  başvurulardaki  hususların,  olağanüstü  koşulların  gerektirdiği
               anlayışla ve kamusal katkının gerekleriyle ele alınarak anayasal bir ilke konumundaki



                                                                        2020 YILLIK RAPOR  95
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101