Page 96 - KDK
P. 96
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Tablo 23: 2020 Yılında Kurumumuza Gelen Başvuruların Dağılımı
1 Ocak- 30 Haziran Dönemi Kurumumuza Yapılan Toplam Başvuru Sayısı 90.209
Temel Destek Kredileri Kapsamında Kurumumuza Yapılan Bankacılık 70.440
İşlemlerine İlişkin Başvuru Sayısı
Diğer Konulu Başvurular 19.769
Kurumumuza bankacılık işlemleri kapsamında yapılan 70.440 adet başvurunun 70.187
adedi (%99,64’ü) incelenmiş olup, 67.281 adet başvuru hakkında tavsiye kararı, 2.906
adet başvuru hakkında incelenemezlik kararı verilmiştir. 253 adet başvurunun ise yasal
inceleme süreci devam etmektedir.
Tablo 24: 2020 Yılı Bankacılık İşlemleri Başvurularına İlişkin Dosya Verileri
1 Ocak- 31 Aralık Dönemi
1 Ocak- 31 Aralık Dönemi Bankacılık İşlemleri İşlemi Devam Eden
Bankacılık İşlemleri
Alanında Gelen Başvuru Alanında Sonuçlandırılan Dosya Sayısı
Dosya Sayısı
70.440 70.187 253
Salgın döneminde Kurumumuza bankacılık işlemleri hakkında yapılan
başvurularda yaşanan olağanüstü artış bilhassa bu şikâyetlere ilişkin işlemler
için özel bir inceleme ve araştırma usulü belirlenmesini zorunlu kılmıştır. Bu
çerçevede; yaşanılan koronavirüs salgını döneminin olumsuz ekonomik etkilerinin
azaltılması amacıyla alınan bankacılık işlemleri tedbirlerinin uygulanmasından
doğan sorunlarla ilgili, Kurumumuza ulaşan şikâyet başvuruları ile ilgili işlemler
doğrudan Kamu Başdenetçiliği Makamı bünyesinde gerçekleştirilmiş ve şikâyetler
doğrudan Başdenetçilik tarafından incelenerek sonuçlandırılmıştır.
Diğer taraftan daha önceki yıllarda yapılan bankacılık işlemleri hakkında
başvurular Kurumumuzca incelenmemekteydi. Bunun yerine sorunlar ilgili
mercilere iletilerek ilgili mercilerin sorundan haberdar olmaları sağlanmaktaydı.
Bu dönemde ise salgın döneminin vatandaş üzerindeki olumsuz etkisini azaltmak
amacıyla temel destek kredisinin kamusal bir politika aracı olarak devreye
sokulmasından dolayı Kurumumuzca bu başvuruların doğrudan incelemeye
alınması gereği duyulmuştur.
Kurumumuzca yapılan başvuruların incelenmesi ve değerlendirilmesi neticesinde; kamu
bankalarına muhatap başvurulardaki hususların, olağanüstü koşulların gerektirdiği
anlayışla ve kamusal katkının gerekleriyle ele alınarak anayasal bir ilke konumundaki
2020 YILLIK RAPOR 95