Page 126 - KDK
P. 126
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Gönderme Kararına istinaden Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığından alınan 16.03.2020 tarihli yazı ile; “…
Gaziantep Havalimanı Başmüdürlüğümüz tarafından havalimanı personelinin ücreti
mukabili çay, tost vb. gibi hizmetlerden faydalanması için kurulan çay ocağının
çalışma saatlerinin ilk başlarda 08:3017:00 İken daha sonra Havalimanı İdaremizce
kısıtlanarak, 09.30-11.30, 14.00-16.00 saatlerine çekildiği, saatlere getirilen kısıtlama
nedeniyle personelin kendisi ve misafirleri için istediği zaman sunulan hizmetlerden
faydalanamadığı, bu durumun da kurum kültürüne, iş sağlığı ve güvenliğine uygun bir
uygulama olmadığı hususlarını içeren başvuru incelenmiştir. Bu kapsamda, Gaziantep
Havalimanı Başmüdürlüğümüzden alınan yazı ile havalimanında çalışan Başmüdürlük
personelinin faydalanması amacı ile kurulan çay ocağının 03.03.2020 tarihinden
itibaren 09:00-12:30 ve 13:00-16:00 saatleri arasında tüm personele herhangi bir
kısıtlama olmadan, ücret karşılığında hizmet verdiği bildirilmiştir…” şeklinde açıklama
getirildiği ve başvurunun çözüme kavuşturulduğu anlaşılmıştır.
Katı Atık Toplama Bedelinin Düşürülmesi
Başvuran, Manisa Yunusemre Belediyesince belirlenen ve iş yeri su abonelerine
mecburi kılınan katı atık toplama bedellerinin, aylık olarak ücretlendirilen miktarının
düşürülmesini, aboneliği boyunca geriye dönük olarak yapmış olduğu ödemelerin
tarafına iade edilmesini veya mevcut katı atık toplama bedeli borcundan düşürülmesini
talep etmiştir.
Yapılan ön inceleme neticesinde başvurunun idari başvuru yolu tüketilmediği gerekçesiyle
35
Yunusemre Belediye Başkanlığına gönderilmesine karar verilmiştir.
Gönderme Kararımız sonucunda Yunusemre Belediye Başkanlığı Temizlik İşleri
Müdürlüğünden alınan yazıda; ‘…Başvuranın dönem faturalarında oluşan ve sonraki
dönemde oluşabilecek katı atık tarifesi tutarı olan 120 TL'nin 50 TL olarak tahsil
edileceği..." açıklamalarına yer verilmiştir.
6.2 TAVSİYE KARARLARIMIZLA SAĞLANAN KATMA DEĞER
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu'nun 20'nci maddesinin üçüncü fıkrası ve Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmeliğin 32'nci maddesi uyarınca inceleme ve araştırma sonucunda şikâyet konusu
iddianın yerinde olduğu kanaatine varılması hâlinde Kurumumuz tarafından
➢ Hatalı davranıldığının kabulü,
➢ Zararın tazmini,
➢ İşlem yapılması veya eylemde bulunulması,
➢ Mevzuat değişikliğinin yapılması,
35 2020/4035 numaralı başvuru hakkında verilen 11.03.2020 tarihli Gönderme Kararı
2020 YILLIK RAPOR 125