Page 129 - KDK
P. 129
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Komutanlığı tarafından aynı eğitimi almış personele Yan Ödeme Kararnamesi’nde
belirtilen gösterge tazminatının tarafına ödenmesini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, başvuranın 17 Nisan- 21 Temmuz 2000
tarihleri arasında aldığı “1’inci Dönem Astsubay Temel İç Güvenlik Kursu” nun
“Komando Temel Kursu” eğitimi ile aynı içerikte olduğu iddiasının idare tarafından
kabul edildiği, ancak 1591 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı’nın Ek-2 Çizelgesinin
5-b maddesinin lafzından hareketle, başvuranın aldığı eğitimin bu maddede sayılan
eğitimlerden olmaması sebebiyle başvuranın iş riski zammının “komando temel
kursunu bitirenlere” verilen 14.000 puan üzerinden ödenmesi talebinin reddedildiği
anlaşılmıştır. Bu bağlamda, idarenin 1591 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı’nın Ek-2
Çizelgesinin 5-b maddesinin lafzından hareketle, başvuranın aldığı eğitimin bu
maddede sayılan eğitimlerden olmaması sebebiyle başvuranın iş riski zammının
“komando temel kursunu bitirenlere” verilen 14.000 puan üzerinden ödenmesi
talebini reddetmesinin yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olduğu; ancak bahsi
geçen maddede ismen zikredilmemiş olsa da somut olayda idarenin, başvuranın 17
Nisan- 21 Temmuz 2000 tarihleri arasında aldığı “1’inci Dönem Astsubay Temel İç
Güvenlik Kursu” nu “Komando Temel Kursu” eğitimi kapsamında değerlendirdiği
anlaşıldığından, başvuranın iş riski zammının “komando temel kursunu bitirenlere”
verilen 14.000 puan üzerinden ödenmesi talebinin reddedilmesinin hakkaniyete uygun
olmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
Açıklanan gerekçelerle, başvuranın “17 Nisan- 21 Temmuz 2000 tarihleri arasında
aldığı “1’inci Dönem Astsubay Temel İç Güvenlik Kursu” nu “Komando Temel
Kursu” eğitimi kapsamında değerlendirmesi sebebiyle, başvuranın iş riski zammının
“komando temel kursunu bitirenlere” verilen 14.000 puan üzerinden ödenmesi”
talebinin gerçekleştirilebilmesi için ilgili mevzuatta düzenleme yapılması hususunda
36
Milli Savunma Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
Traktörle Orman Emvali Nakliyesi
Başvuran, traktör ile nakliye yapabilmesi hususunda Çevre ve Orman Genel Müdürlüğü
ile Boyabat Kaymakamlığı arasındaki görüş ayrılığının giderilmesini, keyfi ve ikili
uygulamaların sonlandırılmasını ve yasal mevzuatının tarafına bildirilmesini, traktör ile
nakliye faaliyetinin Kastamonu ili ve Sinop ilinin diğer ilçelerinde yapılmasına rağmen
neden kendi ilçelerinde yapılamayacağı bilgisinin tarafına verilmesini, mağduriyetinin
ve iki yıllık maddi kaybının giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca yapılan inceleme sonucunda, Orman Kanunu’nun 6’ncı ve 27’nci
maddelerinde Devlet ormanlarına, Devlet ormanı sayılan yerlere, Devletten başkasına
ait olan bütün ormanlara ait her çeşit işlerin Orman Genel Müdürlüğünce yapılacağı
veya yaptırılacağı, orman mahsullerinin kesim, imal, toplama, koruma ve satış icaplarına
göre nakil, istif ve ölçme işlerine, nakliye tezkerelerinin tanzim ve kullanılmasına ait
şekil ve esasların Orman Genel Müdürlüğünce tayin ve tespit olunacağı hüküm altına
36 2019/20291 numaralı başvuru hakkında verilen 13.05.2020 tarihli Tavsiye Kararı
128 2020 YILLIK RAPOR