Page 128 - KDK
P. 128

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               özellikle hukukun genel ilkelerinden esinlenerek adaletli bir çözümü hedeflemektedir.
               Söz  konusu  denetimin  gerçekleştirilmesiyle,  idarenin  iş  ve  işlemlerinde  somutlaşan
               haksız uygulamaların, hakkaniyet gereğince yeniden değerlendirilmesi ve ileriye dönük
               adil düzenlemelerin yapılması sağlanmaktadır.

               Kamu Denetçiliği Kurumuna verilen bu işlevin, yönetmelik, yönerge, sirküler vb.
               alt düzenleyici işlemler marifetiyle faaliyetlerini sürdüren idari teşkilatın katı ve
               değişmez nitelikteki bakış açısını değiştirici bir yönü de bulunmaktadır. Bir taraftan
               idarenin evrensel normları iş ve işlemlerinde gözetmesinin önü açılırken, diğer taraftan
               kişilerin savunuculuğu rolünün üstlenilmesiyle kamusal vicdan kamu hizmetlerine
               yansıtılmaktadır.

               Bu kapsamda Kurum, idarenin her türlü eylem, işlem, tutum ve davranışını başvuru
               üzerine incelerken hukuka uygunluk denetimiyle yetinmeyip hakkaniyete aykırılık
               tespitini yapabilmekte, böyle bir durumda tavsiyede bulunmak suretiyle idarelere yol
               göstermekte ve ilgililerin hak kayıplarını en aza indirmeye çabalamaktadır. Nitekim
               aşağıda hakkaniyet denetiminin yapıldığı ve ilgili idareye yönelik önerileri içerir
               kararların bir kısmına yer verilmiştir.

               Komando Temel Kursunu Bitirenlere Verilen 14.000 Puan İş Riski Zammından
               Faydalandırılma

               Başvuran, Millî Savunma Bakanlığı Kara Kuvvetleri Komutanlığında piyade astsubay
               olarak çalıştığını, 2018 yılı Askeri Personel  Yan Ödeme Kararnamesi ile komando
               birliklerinde görev yapan personelin özlük haklarında iyileştirmeler yapıldığını, bu
               iyileştirmeler arasında hali hazırda komando birliklerinde görev yapan ve Komando
               Temel Kursunu başarı ile bitiren personel bulunduğunu, söz konusu Komando Temel
               Kursunun 2000 yılı öncesinde farklı isimler ile TSK personeline verildiğini, kendisinin
               de 2000 yılında 1’inci dönem Astsubay Temel İç Güvenlik Kursu adı altında görmüş
               olduğu eğitimi başarı ile tamamlayarak Komando Bröve Belgesi almaya hak kazandığını,
               ancak 2018 yılı Askeri Personel Yan Ödeme Kararnamesinde sadece Komando Temel
               Kursunu başarı ile bitiren personelin yapılan iyileştirmeden yararlandığını, yıllarca
               Komando  Temel Kursunu başarı ile bitirmiş personel olarak şahsının komando
               birliklerine  atandığını  ancak  2018 yılı  Askeri Personel Yan  Ödeme  Kararnamesi’nin
               EK-2 Çizelge 5’inci maddesinin uygulanmasında yaşanan tereddütlerin giderilmesi
               konusunda birliklerin standartlığı sağlayamadığı için emsallerine kıyasla mağduriyet
               yaşadığını, Komando Temel Kursunu bitiren personele statü, makam ve rütbe dahil
               olmak üzere hiçbir ayrım gözetilmeden eşit işe eşit ücret uygulandığını, her yönü
               ile birebir aynı eğitim ve kursu almış bir personel olarak sonraki yıllarda verilen
               eğitimin adının değiştirilmesi gerekçe gösterilerek eşit işe eşit ücret ödemesine aykırı
               hareket edildiğini belirterek, 2018 yılı Askeri Personel Yan Ödeme Kararnamesinden
               yaralanmak için kendisine verilen Komando Bröve Belgesinin Dağ Komando Okulu
               ve Eğitim Merkezi Komutanlığı tarafından halihazırda eğitim verilen diğer  TSK
               personelinin aldığı Komando Temel Kursu olarak değiştirilmesi ya da Kara Kuvvetleri



                                                                        2020 YILLIK RAPOR  127
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133