Page 345 - KDK
P. 345

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 olduğu, başvuranın sağlık durumunun iyileşmesi sonrasında  Yönetmeliğin 17’nci
                 maddesine sonradan eklenen 3’üncü fıkra ile tanınan haktan yararlanma talebiyle
                 yaptığı başvurusunun farklı bir işlem olduğu, bu nedenle istinaf kararının beklenmesinin
                 gerekmediği değerlendirildiğinden, ayrıca başvuranın dilekçe tarihinde  Yönetmeliğin
                 anılan maddesindeki şartları taşıdığı ve bu maddeden yararlanma talebiyle yaptığı
                 başvurusu üzerine Sağlık Komisyonunca talebinin kabul edildiği tespit edildiğinden,
                 başvuranın Polis Meslek Eğitim Merkezleri Giriş Yönetmeliği’nin 17’nci maddesinin
                 3’üncü fıkrası uyarınca yeniden POMEM aday öğrenciliğine başlatılması yönünde
                 Emniyet Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 170  karar verilmiştir.
                 7.10.3. Mali Haklar, Sosyal Hak ve Yardımlar, İzinler

                 Anayasa'nın 128'inci maddesinde memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri,
                 görev yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin
                 kanunla düzenleneceği ile toplu sözleşme hükümlerinin saklı olduğu belirtilmiştir.

                 Mali haklar; maaş, ek gösterge, makam ve görev tazminatı vb. birçok konuyu
                 kapsamaktadır. Bunun yanı sıra Kurumumuza aile yardımı ödeneği lojman talebi gibi
                 sosyal hak ve yardımlar konusunda da önemli miktarda başvurular yapılmaktadır.
                 7.10.3.1. Engelli Çocuk İçin Aile Yardımının %50 Artırımlı Ödenmesi

                 Başvuran, 2020-2021 yıllarını kapsayan 28.08.2019 tarihli ve 2019/1 sayılı Kamu
                 Görevlileri Hakem Kurulu Kararı’nın “Engelli Çocuk Aile  Yardımı” başlığı altında
                 düzenlenen 39’uncu maddesine istinaden 2019 yılı Aralık ayı maaş ödemelerinden
                 itibaren kendisine ödenen çocuk yardımının %50 (yüzde elli) artırımlı ödenmesi
                 hususunda başvuruda bulunduğunu, idarenin ise Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim
                 Sistemi’nde  (KBS)  “yararlanıyor-yararlanmıyor”  seçenekleri  haricinde  herhangi  bir
                 bölüm bulunmadığından söz konusu %50 artırımlı çocuk yardımının ödenemediğini
                 bildirdiğini belirterek, çocuk yardımının %50 (yüzde elli) artırımlı ödenmesini talep
                 etmiştir.
                 Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, maaş ödemekle yükümlü olan idarenin
                 Anayasa, yasa ve toplu sözleşme veya hakem kurulu kararlarıyla kararlaştırılmış bulunan
                 hükümlere uygun olarak, başvuranın sosyal ve mali haklarını ödemesi gerektiği,
                 idarenin, KBS’de “engelli çocuk aile yardımı ödeneği” seçeneğinin bulunmadığı
                 gerekçesiyle ödeme yapılmadığı görülmüştür. Diğer bir ifadeyle, başvuranın çocuğunun
                 engel durumu ve başvuranın Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı gereğince
                 söz konusu ödemeyi hak etmediği yönünde bir itirazı bulunmadığı anlaşılmıştır.
                 Başvuranın hak ettiği sosyal ve mali haklarının KBS’de seçenek olmaması gibi teknik
                 bir gerekçe ile ödenmemiş olmasının Anayasa’nın 128’inci maddesi ve Kamu Görevlileri
                 Hakem Kurulu Kararı’nın 39’uncu maddesindeki düzenlemeye ve hakkaniyete açıkça
                 aykırı olduğu, KBS’de böyle bir seçeneğin olmamasının sorumlusunun başvuran

                 170  2019/19047 numaralı başvuru hakkında verilen 04.05.2020 tarihli Tavsiye Kararı


             344 2020 YILLIK RAPOR
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350