Page 394 - KDK
P. 394

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               bedellerin hesaplanarak başvurana iadesinin gerektiği tespit edildiğinden başvuranın
               2012- 2018 yılları arasında ödediği fazla bedellerin hesaplanarak başvurana iadesi ile
               ilgili olarak gerekli işlemin yapılması hususunda İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi
               Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 224  karar verilmiştir.
               7.12.5.6.3. Yüksek Gelen Su Faturası

               Başvuran, her ay ortalama 120 TL gelen su faturasını düzenli bir şekilde ödediğini, ancak
               son gelen faturanın 503 TL olduğunu, bunun nedeninin salgın döneminde okunmayan
               faturaların toptan olarak okutularak faturaya yansıtılması olduğunu, bundan önceki
               şikâyetinde sayacın arızalı olduğu ya da sorun olduğu gibi bir iddiasının bulunmadığı
               halde MASKİ tarafından verilen cevapta sayacın sağlam, faturanın doğru olduğu
               yönünde algı oluşturulduğunu; her ay 17m³ kullanımın son faturada 69 m³ olduğunu,
               bunun da okunmayan dönemin de toplama dahil edilip ödenen faturaların ödenmemiş
               kabul edildiğini gösterdiğini iddia ederek haksız olduğunu düşündüğü bedelin iade
               edilmesini talep etmektedir.

               Kurumumuzca  yapılan  inceleme  ve  araştırma  neticesinde,  idare  tarafından  2020/6.
               Dönem için düzenlenen 503.50 TL’lik faturanın iptali ile söz konusu döneme ilişkin su
               tüketim miktarının 23.75 m³ üzerinden, dönem için geçerli olan su bedeli üzerinden
               yeniden fatura tahakkuk ettirilmesi, sayaç okuma işlemlerinin yapılmadığı dönemde,
               başvuran tarafından 26 m³ suyun ücretinin ödendiği dikkate alınarak, geri kalan
               45.25 m³ suyun ücretinin, su bedeline yapılan zam tarihlerine dikkat edilerek ayrıca
               faturalandırılması hususlarında Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne
               Tavsiyede Bulunulmasına 225  karar verilmiştir.
               7.12.5.7. Çevre Düzenleme, Katı Atık Yönetimi, İtfaiye Hizmetleri, Otopark
               Hizmetleri  ile Trafik  Düzeni  ve  Yaya  Güvenliğinin  Sağlanması  ve  Zabıta
               Hizmetleri
               Şehirlerin yönetiminden sorumlu olan mahalli idarelerin temel görevlerinden biride
               topluma planlı kentleşme çerçevesinde sağlıklı bir kentsel çevre sunmaktır. Yine atık
               konusu herkesin sorumluluğunda olmakla birlikte günümüzde ağırlıklı olarak mahalli
               idarelerin özellikle belediyelerin sorumluluğundadır. Bu anlamda Belediyeler, mevzuatın
               kendilerine verdiği görev ve yetki çerçevesinde çevrenin korunması, düzenlenmesi ve
               geliştirilmesinde ve katı atık yönetiminde önemli bir rol üstlenmektedirler.

               İtfaiye hizmetleri ise,  Türkiye’de yerel yönetimler tarafından yerine getirilmektedir.
               Hizmetten yararlananların güvenliğini doğrudan etkileyen etkin bir itfaiye hizmeti,
               yangın ve benzeri sebeplerle zor durumda ki insanların ve canlıların maddi ve manevi
               kayıplarını en aza indirgemeye çalışmaktadır.
               Günümüzde kentlerin diğer önemli sorunlarından birisi de, artan araç sahipliği ile birlikte
               ortaya çıkan park sorunudur. Otoparkları, yol üstü otoparklar ve yol dışı otoparklar
               224  2020/2018 numaralı başvuru hakkında verilen 23.07.2020 tarihli Tavsiye Kararı
               225  2020/90456 numaralı başvuru hakkında verilen 09.10.2020 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  393
   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399